Trener du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Huff, nei. Det har stoppa opp. Men tenkte jeg skulle begynne igjen forrige uke. Det blei ikke noe, så skulle starte denne uka. Har jo fortsatt noen dager å gjøre det på :p

Selvfølgelig :) Har vært kvalm med oppkast i 6 uker nå, men det avtar utover dagen så da får jeg trent. Jobben min består av mye trening, så her går det i spinning (stort sett intervall) og styrketrening. Har et annet fokus nå med spire i magen, trener bekken/bekkenbunn, slynge, kettlebells og generell styrke (lettere enn før slik at bukpresset ikke blir for stort) på hele kroppen.:happy093Får så mye energi!

Ja, har hatt ca 1 mnd opphold pga blødninger. Løper litt og trener vekter.

Veldig usikker på hvor mye jeg tør kjøre på fremover. Blødningene skremte meg, og kom etter trening (veldig hard trening) På den annen side så orker jeg ikke begynne med yoga heller...hehe.

Ja, slipper ikke unna.
Har pt så må nesten stille, han har laget opplegg som er tilpasset graviditeten,
Er forskjellig hva jeg trener fra gang til gang (3g i uken)

Ja, har hatt ca 1 mnd opphold pga blødninger. Løper litt og trener vekter.

Veldig usikker på hvor mye jeg tør kjøre på fremover. Blødningene skremte meg, og kom etter trening (veldig hard trening) På den annen side så orker jeg ikke begynne med yoga heller...hehe.
Hadde blitt skremt selv, fint at alt gikk bra hvertfall :) Hva med svømming og lett slyngetrening? Trener du på treningssenter?

Hadde blitt skremt selv, fint at alt gikk bra hvertfall :) Hva med svømming og lett slyngetrening? Trener du på treningssenter?
Nei, trener på egenhånd i skogen og hos en nabo som har vekter i kjelleren :)

Vil heller finne på noe annet jeg kan holde på med utenfor organisert opplegg om det ikke går med vekter lengre.

Selvfølgelig :) Har vært kvalm med oppkast i 6 uker nå, men det avtar utover dagen så da får jeg trent. Jobben min består av mye trening, så her går det i spinning (stort sett intervall) og styrketrening. Har et annet fokus nå med spire i magen, trener bekken/bekkenbunn, slynge, kettlebells og generell styrke (lettere enn før slik at bukpresset ikke blir for stort) på hele kroppen.:happy093Får så mye energi!

Så flink du er :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så flink du er :)

Føler det er enklere å trene når jeg jobber med trening :) Er heldig som ikke har andre plager enn kvalme, møter stadig andre gravide som sliter med rygg/bekken. Trener så lenge jeg kan :smiley-bounce005

jeg trener yoga flere dager i uken (og begynner på gravidyoga neste uke), og ellers passer jeg på å gå mye tur og sykle i stedenfor å ta bilen når det passer seg.

Her trenes det. Det går i jogging, styrke og corebar. Trente i mitt første svangerskap og, trente fram til den dagen jeg fødte. Men jogging måtte jeg gi meg med rundt 7mnd, da begynte ungen å dunke godt mot bekkenet (føltes i hvertfall slik).

Men fikk vite i dag at det er tvillinger denna gangen, å da kjenner jeg at jeg lurer litt på åssen det er trene med det. Trente både i går og i dag, og det har gått fint det altså. Men vil det gå bra da det blir trangere i magen? Jeg får ta en telefon til jordmor å spørre litt trur je...
Haha, jeg så for meg i dag at de lå å skalla :laughing025 Er det mulig å trene på de hjerneskade liksom :laughing025

Her trenes det. Det går i jogging, styrke og corebar. Trente i mitt første svangerskap og, trente fram til den dagen jeg fødte. Men jogging måtte jeg gi meg med rundt 7mnd, da begynte ungen å dunke godt mot bekkenet (føltes i hvertfall slik).

Men fikk vite i dag at det er tvillinger denna gangen, å da kjenner jeg at jeg lurer litt på åssen det er trene med det. Trente både i går og i dag, og det har gått fint det altså. Men vil det gå bra da det blir trangere i magen? Jeg får ta en telefon til jordmor å spørre litt trur je...
Haha, jeg så for meg i dag at de lå å skalla :laughing025 Er det mulig å trene på de hjerneskade liksom :laughing025
Gratulerer med to små, så spennende ;) Jeg er på ingen måte lege, har treningsfaglig bakgrunn og flere av mine kunder er gravide, ei med tvillinger. Hun har fått beskjed om å trene med lavere puls og mindre bukpress av legen, og hun skulle unngå hopp og eksplosive øvelser tross mange års treningsbakgrunn. Det som gjelder for en trenger ikke å gjelde for en annen, så hør med jordmor. Jeg har fått anbefalt å lytte til kroppen, jeg trener med høy puls så lenge det føles bra. (Skal bare ha en baby jeg da)

Hadde blitt rimelig overrasket hvis de ligger og skaller inni der.. Haha, ser det for meg :laughing002

Uansett.. Lytt til kroppen og tren som normalt til det blir for tungt. Vær obs på øvelser som legger press på magen og bukpress (knebøy,markløft etc med tunge vekter) noen kjører på med samme belastning, prøv deg fram, krippen gir gjerne grei beskjed hvis noe blir feil.
Lykke til, du er flink! :hello2

Ikke trening her, men prøver å gå mest mulig å være i bevegelse :)

Jeg må begynne igjen! Kvalmen har satt en stopper for mine store planer om å være sporty fra starten av ;)

♡ Februar 2015 ♡

Ja! Har vært litt mindre nå når det er ferie, men ser så frem til å komme tilbake til hverdagen med alt den innebærer, inkludert trening Trener styrke, spinning og går turer i byfjella

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har hatt opphold i 2 uker, starter igjen på mandag!
Jogger for det meste og går fjellturer.

Intervall trening hver dag/ annenhver. Jobber inne i kjemikalier hele dagen så godt å få frisk luft! :)

Jeg skal også ha tvillinger, og spurte fødselslegen om trening. Hun sa at jeg måtte være MYE mer forsiktig enn i tidligere svangerskap, spesielt øvelser med bukpress. Stor fare for tidlig fødsel.

Nei... Har ikkje trent noko nevneverdig etter eg fekk eldstemann for ca. 5 år sida...

nei jeg har vært slapp og kvalm hele tiden.. men har begynt å gå sånn 30 min hverdag nå siden kvalmen er bedre.. er det nok egentlig? el burde jeg ha styrketrening el noe... noe tips?

Back
Topp