Trener du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
nei jeg har vært slapp og kvalm hele tiden.. men har begynt å gå sånn 30 min hverdag nå siden kvalmen er bedre.. er det nok egentlig? el burde jeg ha styrketrening el noe... noe tips?
Det avhenger av hva du har trent tidligere, er du vant med styrketrening er det bare å fortsette. Er du fersk kan du starte rolig med baseøvelser hjemme i din egen stue. Vil anbefale deg å trene bekkenbunn og korsrygg (hofteløft er supert, heis rumpa opp fra gulvet, stram bekkenbunnen tell til 10 og slipp deg rolig ned. Gjenta 5-6 ganger) hofteløft er også knall for både korsryggog baken :p
Knebøy, utfall, pushups på knærne, situps, planke, dips.. Mange gode øvelser du kan gjøre hjemme/ute på tur uten vekter. Det blir utfordrene å trene mage etterhvert som magemusklene skyves ut til siden, men dette merker du :)

Det avhenger av hva du har trent tidligere, er du vant med styrketrening er det bare å fortsette. Er du fersk kan du starte rolig med baseøvelser hjemme i din egen stue. Vil anbefale deg å trene bekkenbunn og korsrygg (hofteløft er supert, heis rumpa opp fra gulvet, stram bekkenbunnen tell til 10 og slipp deg rolig ned. Gjenta 5-6 ganger) hofteløft er også knall for både korsryggog baken :p
Knebøy, utfall, pushups på knærne, situps, planke, dips.. Mange gode øvelser du kan gjøre hjemme/ute på tur uten vekter. Det blir utfordrene å trene mage etterhvert som magemusklene skyves ut til siden, men dette merker du :)

Takk :D Skal prøve det

Lykke til :) Bare å spørre hvis det er noe du lurer på, jobber med trening og har flere kunder som er gravide :D

Hva tenker du om benkpress, markløft og strakmark?
Legene jeg har spurt har sagt at jeg kan trene som før, med øvelser som kroppen er vant med, skulle bare ikke starte med noe nytt og ekstremt. Men så mener jeg å ha lest et sted at hvertfall benkpress ikke anbefales for gravidoser. Hva sier du? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Går turer slik at jeg blir varm og andpusten 2 dager i uka

Hva tenker du om benkpress, markløft og strakmark?
Legene jeg har spurt har sagt at jeg kan trene som før, med øvelser som kroppen er vant med, skulle bare ikke starte med noe nytt og ekstremt. Men så mener jeg å ha lest et sted at hvertfall benkpress ikke anbefales for gravidoser. Hva sier du? :)

Grunnen til at benkpress/ andre pressøvelser ikke anbefales er at slike øvelser skaper stort bukpress, det anbefales heller ikke å trene ryggliggende øvelser etter 4. mnd da dette skaper et ekstra press mot den venøse tilbakestrømningen. (kan skape svimmelhet/blodtrykksfall/ubehag). Men la oss ikke bli hysteriske.. Kjenne etter selv ;)
Så kan du spørre deg selv: Hvilken hensikt har benkpress akkurat nå som jeg er gravid? Er det for å vedlikeholde, eller er det for å slå gamle rekorder?
Se på alternativer med egen kroppsvekt/trening i slynge, kanskje dette er mer enn bra nok?:)

Takk for svar! :) Er straks 4 måneder så får justere litt deretter :)
Når jeg trener nå er det for å vedlikeholde, jeg trener med lettere vekter enn tidligere og lytter til kroppen :)

Skulle ønske det. Er så sliten at jeg orker ikke. Har vært relativt slapp siden første mann for 5 år siden;(

Back
Topp