Trener dere?

xhellielea22

Betatt av forumet
Noen som trener her inne?
Har selv trent skuldre og armer nå i kveld. Heldigvis har jeg vekter hjemme så jeg slipper å dra til treningssenteret på dager som dette når søvnen regjerer mesteparten av tiden.. Veldig glad for at jeg har tenkt så langt.

Hvor mange dager i uken trener du og drikker du proteinshake etterpå? (Selv nå etter du har fått vite at du er gravid) :)

Jeg trener! Trener ganske tungt også men det tror jeg bare har positive effekter :) For det meste vanlig styrke og crossfit! Gøy gøy:)

Hei:-)

Jeg trener aktivt, 3-4 ganger i uka.

Men dette første trimesteret velger jeg å ta det med ro. Så begynner jeg igjen i uke 12 :-)

Hei:-)

Jeg trener aktivt, 3-4 ganger i uka.

Men dette første trimesteret velger jeg å ta det med ro. Så begynner jeg igjen i uke 12 :-)

Sist jeg var gravid trente jeg ikke på ca 2 mnder. Var syk noen uker før El. Ble helt syke forandringer på magen. Trodde det bare var oppblåsthet, men etter sa var antydningene til sixpacken bortevekk. Derfor er det lurt å trene litt mage tror jeg hvis du ikke vil føle deg stor på magen da. :)

Står her og lurer på om jeg skal utføre et sett med hip thrust m/ 20kg vektstang og pute under. Men er det så lurt? ... mtp at vektstangen blir da liggende rett på livmor område.. Kjenner jeg blir nervøs ved bare tanken.

Står her og lurer på om jeg skal utføre et sett med hip thrust m/ 20kg vektstang og pute under. Men er det så lurt? ... mtp at vektstangen blir da liggende rett på livmor område.. Kjenner jeg blir nervøs ved bare tanken.
Jeg hadde ikke gjort det.. :-)

Jeg har trent hip thrust! Nå ligger livmoren din såpass langt nede under symfysne at det er nok ikke et problem foreløpig :)

Jeg trener også. Løper og trener styrke. Gjorde det forrige svangerskap også :) Men tar selvsagt hensyn, aldri puls på mer enn 150.

Jeg trener også! Styrke hver dag + trening med laget. Jobbet som performance coach/prehab+rehab trener og PT frem til juni i år da jeg flyttet! Er selv toppidrettsutøver nå, på fulltid :D fantastisk!!

Jeg trener også! Styrke hver dag + trening med laget. Jobbet som performance coach/prehab+rehab trener og PT frem til juni i år da jeg flyttet! Er selv toppidrettsutøver nå, på fulltid :D fantastisk!!

Wow, imponerende! :D Så bra da kan jo du veilede oss gratis her inne når det kommer til hvor mye vekt man skal bære på stangen under graviditet ukene!! ;) :p

Neida, det slipper du. :) :D

Wow, imponerende! :D Så bra da kan jo du veilede oss gratis her inne når det kommer til hvor mye vekt man skal bære på stangen under graviditet ukene!! ;) :p

Neida, det slipper du. :) :D

Såklart kan jeg det :) er bare å spørre - hovedreglene er at du ikke kan trene på deg en abort, og at gjorde du det før du ble gravid kan du gjøre det når du er gravid. Og såklart - lytt til kroppen :) kos dere med trening! Husk å gjøre knipeøvelser og gjerne løy godt foran styrketrening (ikke etter, da muskelfibrene ofte er brutt ned og kan være litt skjøre) - ellers anbefaler jeg dere å trene skulderbladene deres, roøvelser osv, tøye godt i brystmusklatur, tenk på holdningen deres. Vi skal bære tungt på fremsiden av kroppen både før og etter fødsel - særlig etter med bæring av barn + amming! Mage kan dere trene som vanlig frem til magemusklene deler seg. Så anbefaler jeg statisk trening - planke osv. Ellers er det som nevnt tidligere - lytt til kroppen og kos dere med treningen :D

Back
Topp