Tredjemann er her

Skjønner! Når skal du inn på utredning, da? Hva sjekker de da, egentlig?
(Øyh, hjelper ikke å bruke fingrene når man skal legge aksjer! :laughing005 Var det over streken? Hahahaha!)

Neida, skal ikke klage. Har jo to fra før, og heldigvis har du også en fra før. Å gå gravid er ikke akkurat gøyalt, men det er langt mindre gøy å ikke være gravid når man vil være det! Går jo gjennom hva som helst for å få premien i etterkant. Skal ikke være lett det her. :hilarious:
Hahahahaha :laughing001:laughing021 gjør det ikke? Ikke rart jeg ikke blir gravid! Der har vi problemet:laughing025

Skal ta blodprøver CD3 ved neste menstruasjon, så vil egentlig bare ha denne syklusen overstått. :hilarious: å gud, de tester helt sykt mye, alt ifra hormoner, til underliggende sykdommer, kromosomfeil, kreft, osv. Ofte finner de ikke noe feil uansett men greit å sjekke i tilfelle.

Lov å klage hehe! Det er ikke lett! Men ja, vi er begge heldige som vet vi har fått det til før. Synes det er en trøst i å vite at kroppen ihvertfall har virket på den måten før ☺️ ååå ja, langt mindre gøyalt når man egentlig skulle vært det! Og FOR en fin premie det er på slutten :love017:happy093

Hahahahaha :laughing001:laughing021 gjør det ikke? Ikke rart jeg ikke blir gravid! Der har vi problemet:laughing025

Skal ta blodprøver CD3 ved neste menstruasjon, så vil egentlig bare ha denne syklusen overstått. :hilarious: å gud, de tester helt sykt mye, alt ifra hormoner, til underliggende sykdommer, kromosomfeil, kreft, osv. Ofte finner de ikke noe feil uansett men greit å sjekke i tilfelle.

Lov å klage hehe! Det er ikke lett! Men ja, vi er begge heldige som vet vi har fått det til før. Synes det er en trøst i å vite at kroppen ihvertfall har virket på den måten før ☺️ ååå ja, langt mindre gøyalt når man egentlig skulle vært det! Og FOR en fin premie det er på slutten :love017:happy093
Jeg dør, hahahahaha!

Har jeg hatt verdens korteste LH-topp og ikke rukket å fange den? Jeg tror nesten det basert på kroppens symptomer? Hvis LH-toppen var i natt, så er vel EL i løpet av de neste timene? Nå vet jeg ikke om jeg vil trene i dag :nailbiting:

Vedlegg

• SmartSelect_20231011_190054_Premom.jpg
    SmartSelect_20231011_190054_Premom.jpg
    282,8 KB · Visninger: 90
Jeg ble enda litt mer sikker på at EL har vært/er nå da jeg så dagens test. De 15 timene jeg ikke testet på i forgårs, skjuler svaret. I beste fall er jeg 1 DPO, og da er IKM 25.10.2023. I verste fall har ikke EL vært ennå. Da er det bare å forberede seg på syklus opp mot 50 dager, vil jeg tro...

Skal jeg fortsette å teste etter EL? Eller drite i det og heller ta en graviditetstest før fest i neste uke?

Pleier du å ha veldig kort lh topp? For jeg hadde tenkt at du ikke har hatt el med de testene her, du har jo testa relativt ofte også! :) jeg hadde nok fortsatt å teste 1 gang for dagen videre for å forsøke å ha kontroll og jeg liker ikke uvitenheten, og hadde den ikle blitt positiv innen festen hadde jeg nok tatt en gtest for sikkerhetsskyld :shy:

Pleier du å ha veldig kort lh topp? For jeg hadde tenkt at du ikke har hatt el med de testene her, du har jo testa relativt ofte også! :) jeg hadde nok fortsatt å teste 1 gang for dagen videre for å forsøke å ha kontroll og jeg liker ikke uvitenheten, og hadde den ikle blitt positiv innen festen hadde jeg nok tatt en gtest for sikkerhetsskyld :shy:
Jeg vet ikke. Det er første gang jeg tester en hel syklus. Har bare testet litt en gang før, i ca. tre dager. Da hadde jeg vært hos gynekolog som så egget og anslo slippdag. Fikk ikke veldig mørke streker da heller, men egget må ha sluppet, for jeg ble gravid. Det er det eneste jeg har å basere meg på hittil (i tillegg til symptomer, da).

Skal fortsette å teste en gang om dagen, ja. Skader jo ikke.

Jeg vet ikke. Det er første gang jeg tester en hel syklus. Har bare testet litt en gang før, i ca. tre dager. Da hadde jeg vært hos gynekolog som så egget og anslo slippdag. Fikk ikke veldig mørke streker da heller, men egget må ha sluppet, for jeg ble gravid. Det er det eneste jeg har å basere meg på hittil (i tillegg til symptomer, da).

Skal fortsette å teste en gang om dagen, ja. Skader jo ikke.

Hm, nei da er det ikke godt å si! Kroppen kan være i ubalanse etter aborten også, har jeg merket. Men fortsett å teste vill jeg og gjort altså!

CD 23 eller 1-2 DPO
Jeg MÅ jo ha hatt EL nå? Kan selvsagt ta feil, men her er symptomene og oppbyggingen helt riktig. Har ikke fått positive LH-tester, men det trenger ikke å bety en dritt, har jeg lært. Sånn har den siste halvannen uka forløpt:

• CD 12: De første sporene av lyserødt blod og slim på papiret. Samleie.
  • CD 13: Ikke notert noe i boka.
  • CD 14: Lyserødt blod og slim på papiret.
  • CD 15: Ikke notert noe i boka.
  • CD 16: Ikke notert noe i boka. Samleie.
  • CD 17: Var på tur og noterte ikke noe.
  • CD 18: Var på tur og noterte ikke noe, men husker en del slim.
  • CD 19: Masse EL-slim med blodspor i. Luft i magen på kveldstid og gjennom natta. Samleie.
  • CD 20: Masse EL-slim med blodspor i, luft i magen hele dagen, høyeste LH-nivå jeg har målt hittil (0,2 kl. 19).
  • CD 21: Litt mindre slim og blod. LH-nivået gikk ned fra 0,23 til 0,06 i løpet av få timer. Samleie.
  • CD 22: Slimet var borte. Følte meg litt kald deler av dagen (forhøyet kroppstemperatur?)
  • CD 23: Helt tørt. Føler meg "normal", men trøtt. Redigert etter en dotur: Det er absolutt ikke tørt! Nå er jo EL-slim og blodspor tilbake igjen!?
Da gjenstår det å se om mensen kommer, om jeg er gravid eller om kroppen har lurt meg. Har ikke tatt LH-test ennå i dag, men skal gjøre det. Så jo nå, etter en ny tur på do, at det fortsatt er EL-slim og blod på plass. Æææææh.

Last edited:
Jaja, det var min stigning og topp. :hilarious:

Vedlegg

• SmartSelect_20231013_152934_Premom.jpg
    SmartSelect_20231013_152934_Premom.jpg
    157,9 KB · Visninger: 101
Back
Topp