Tran

Sånn easy tran "sprøyte" man får på apoteket gjør det visst lettere :)

Hvorfor er det enklere egentlig? Vi brukte sprøyte sist og easytran nå, men forstår ikke helt hvorfor det er enklere

Miika får 2,5 ml, men vi sprer det litt ut over dagen. Han synes overraskende nok at det er helt greit, særingen.

Kan gi litt og litt så ikke alt blir spyttet ut. Lettere å kontrollere :) Fant ut at det hjelper å distrahere med en leke

Det kan man med vanlig sprøyte også, jeg har virkelig ikke sett hvordan disse er enklere å bruke? 5 ml sprøytre mener jeg passer i åpningen også, så man kan helle på flaska uten at det kommer ut?

Vi gir uansett d dråper nå, fikk med helsesøster på 6 ukers kontrollen, rett og slett pga en gulper som lar mageinnholdet komme i retur døgnet rundt, så hs var enig i at for et gulpebarn kan det være greit å starte med d dråper, så tar vi tranen senere.

Vår eldste elsket tran da han var liten. (not anymore...)
Mellomste sprutgulpet en meter og traff nøstebarnteppet jeg hadde brukt lang tid på å strikke, og brukte tre ganger så lang tid på å få til å ikke lukte tran igjen etter den kvelden. Hun fikk også d dråper en periode.

D dråper gir jo ikke omega 3, men det tar jeg så hun får noe gjennom melken.
Men de gir i det minste d vitaminer, som altså barna trenger tilskudd av fra de er 4-6 uker gamle pga at melka ikke gir nok (hey, JEG trenger også tilskudd av det, for jeg får ikke akkurat nok av sola...)

Vi har trappet opp til 2,5 ml nå! Fungerer veldig greit :) nå går vi vel bare fortsette å trappe opp til 5 ml sakte men sikkert fram til 6 mnd?

Back
Topp