Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg aldri tenke meg. Minien er langt nede i bekkenet bakom skambeinet, så en må jo knuse det om en skal kunne skade mini. I utgangspunktet så skal det mye til for at det skjer, selv på tivoli(Hermer nådeløst fra andre termingrupper)
Her er tråden for alle små/rare/"dumme" spørsmål man har, som man ikke vil lage en helt egen tråd for.
Jeg lurer litt på om tivoli og karuseller blir litt risiko nå i 1.trimester...?
Ja jeg tenker ganske likt egentlig. Men fikk kommentar på det, så ble usikker. Samme person har derimot ikke hatt noe imot at jeg er på litenbåt på hard sjø. Noe jeg tenker er verre enn de fleste karuseller (man sitter jo ganske fast som oftest)...Kan jeg aldri tenke meg. Minien er langt nede i bekkenet bakom skambeinet, så en må jo knuse det om en skal kunne skade mini. I utgangspunktet så skal det mye til for at det skjer, selv på tivoli
Jeg opplever ligamentsmerter som ganske kjapt forbigående skarp/lynende smerte, lignende strekk, som når man får f.eks lyskestrekk Altså veldig annerledes enn mensmurring for min del.Hvordan skiller jeg mellom det de kaller ligamentsmerter og mensmurringer? Og hvor lenge har man mensmurringer?
Jeg synes de er ganske forskjellige. Følte mensmurringene satt mer i selve livmorområdet, og de var ikke veldig sterke, men det "murret". Ligamentsmertene er mer akutte, skytende smerter, og sitter for meg ned mot lyskene og litt oppover langs sidene på magen De kommer ved visse bevegelser. Og de går raskt over.Hvordan skiller jeg mellom det de kaller ligamentsmerter og mensmurringer? Og hvor lenge har man mensmurringer?
For min del så utløses ligamentsmertene av en rask bevegelse, enten når jeg snur meg i senga, reiser meg opp og ned fra sofa/bil osv. mensmurringene sitter ofte mer i korsryggen hos meg og de kommer uavhengig av bevegelse, jeg hadde mye mensmurringer i uke 3 og 4, men fra uke 5+0 begynte de å avta og nå har jeg mensmurringen et par ganger om dagen her og der, men det er nok veldig individueltHvordan skiller jeg mellom det de kaller ligamentsmerter og mensmurringer? Og hvor lenge har man mensmurringer?
De er mindre nå enn de var, men blir litt stressa av de. Kommer for det meste når jeg må tisse,faktisk. Hehe..For min del så utløses ligamentsmertene av en rask bevegelse, enten når jeg snur meg i senga, reiser meg opp og ned fra sofa/bil osv. mensmurringene sitter ofte mer i korsryggen hos meg og de kommer uavhengig av bevegelse, jeg hadde mye mensmurringer i uke 3 og 4, men fra uke 5+0 begynte de å avta og nå har jeg mensmurringen et par ganger om dagen her og der, men det er nok veldig individuelt
Jaa jeg ble også super stresset av de før, og kan bli det enda, men jet har jo hatt to spontanaborter og de har aldri begynt med mensmurringer så jeg prøver å tenke på detDe er mindre nå enn de var, men blir litt stressa av de. Kommer for det meste når jeg må tisse,faktisk. Hehe..
Godt å høre ♡Jaa jeg ble også super stresset av de før, og kan bli det enda, men jet har jo hatt to spontanaborter og de har aldri begynt med mensmurringer så jeg prøver å tenke på det
Jeg har alltid hatt lyst å spørre hva som skjer med eggene når man feks er gravid. Sparer vi eggene da?
Eller når noen bruker p-piller. Beholder man eggene som ikke blir brukt da selv om de blir eldre?
Jeg var i familiepark, men tok ikke de villeste karusellene. Er ikke så fan av sånt uansett. Tok mest det som var for 2 åringen, hehe.(Hermer nådeløst fra andre termingrupper)
Her er tråden for alle små/rare/"dumme" spørsmål man har, som man ikke vil lage en helt egen tråd for.
Jeg lurer litt på om tivoli og karuseller blir litt risiko nå i 1.trimester...?
Vi er født med 2 millioner egg ca og når man kommer i puberten så har man ca "bare" 400 000 egg. Vi sparer ikke særlig på egg ved å gå på p-piller eller å gå gravid, eggene går etterhvert til grunne og blir absorbert av kroppen, så er mer relatert til alder. Når man er 50 har man ca 1000 egg igjen, men de er ikke levedyktige da og kan mest sannsynlig ikke bli befruktet.Jeg har alltid hatt lyst å spørre hva som skjer med eggene når man feks er gravid. Sparer vi eggene da?
Eller når noen bruker p-piller. Beholder man eggene som ikke blir brukt da selv om de blir eldre?
Hæ? Hvorfor kan man ikke spise rå kakedeig?Vi skal jo ikke spise rå ting, deriblant rå kakedeig. Men hva med cookie dough-is, f.eks dream yoghurtis med cookie dough?
Kan det kanskje være pga rått egg? Hvis man har egg i det. Eller smøret?Hæ? Hvorfor kan man ikke spise rå kakedeig?