Tråden for rare spørsmål

Brystspreng / melkespreng er helt normalt, og føles ganske brennende/ stikkende spør du meg. Det er ikke noe behagelig :bag: Men det kan jo oppstå infeksjon eller tette kanaler, så det er viktig å passe på. massere og holde varme, eller gå til lege hvis det blir for ille :salut
Fargen kan være litt funky i starten, råmelken er gul. Tenk på det som et meieri som skal hostes igang :hilarious: Jeg begynte å lekke sist uke, og jeg hylgrein :arghh: Kroppen ble plutselig så veldig utlånt..
Rust i rørene på dette meieriet :hilarious: Får pakke inn boobsa å satse på at jeg ikke får brystbetennelse før baby i det hele tatt har kommet ut

Har lagt meg med ammeinnlegg i ull på. Svir i puppene, er det normalt? Har gjort dette to ganger før, men er ikke noe klokere på noe av det med svangerskap føler jeg :oops: Har kommet litt råmelk. Og på den ene puppen er melka samme farge som rust:wideyed: det Er ikke store greiene som lekker ut, men kan da ikke være normal farge?!? Den andre siden er den gul. Noen som har vært borti lignende?
Ammehjelpen.no har svar på utrolig mye! Anbefaler deg å gjøre deg kjent med siden :) jeg brukte den MYE i begynnelsen av barseltiden

Klamme fingertupper..? Jeg har ikke så mye vann i kroppen, tror jeg, men fingertuppene er klamme/småsvette. Er vi flere? :sorry:

Er det bare mine fingertupper som konstant lukter litt melk? Spesielt etter at jeg har vasket de. Samboer lukter det svakt han også om jeg stapper fingrene mine i nesa hans :hilarious:

Har prøvd flere såper, og har kun korte fingernegler :scratch

Jeg tror flere av dere skrev om ligamentsmerter nylig, men jeg husker ikke i hvilken tråd.

Er det ligamentsmerter når det er så vondt på nedre del og ut til siden av magen at man knapt kan gå? Det er såvidt jeg klarer å løfte føttene av bakken. Jeg skal uansett til legen i morgen (det blir en morsom liten gåtur :dead:) så får spurt dem uansett. Men nå er det ille altså! 34+4 forresten.

Jeg tror flere av dere skrev om ligamentsmerter nylig, men jeg husker ikke i hvilken tråd.

Er det ligamentsmerter når det er så vondt på nedre del og ut til siden av magen at man knapt kan gå? Det er såvidt jeg klarer å løfte føttene av bakken. Jeg skal uansett til legen i morgen (det blir en morsom liten gåtur :dead:) så får spurt dem uansett. Men nå er det ille altså! 34+4 forresten.
Høres ut som det, er det vedvarende eller kommer det og går litt gjennom dagen? Jeg har bekkensmerter i tillegg til ligamentsmerter om dagen, og ligamentsmertene mine kjennes mer ut som sånn «sting» eller «hold» man kan få på trening, eventuelt en vond strekk i en muskel. Og ja, det kan jo gjøre så vondt at man sliter med å gå. Men det kan også bekkenleddssmerter gjøre. Bra du skal til legen og kan spørre der i morgen da<3 lykke til <3

Flere som har babyer som skvetter ved lyd? Mi skvetter til vist jeg fiser, :hilarious: eller vist ett ledd popper i ryggen for eksempel. Aldri opplevd med de to andre jeg har bært på
Jaa, samme her! Har vært sånn med de to andre også da. Eller hvis det er en veldig høy lyd som kommer «akutt», sånn som når jeg for eksempel mister noe i gulvet :laughing002

Flere som har babyer som skvetter ved lyd? Mi skvetter til vist jeg fiser, :hilarious: eller vist ett ledd popper i ryggen for eksempel. Aldri opplevd med de to andre jeg har bært på
Yes xD hver gang hofta eller ryggen min knekker xD reagerer overraskende nok ikke på spikerpistol osv :)

Dere som har vært syke mens dere er gravide. Var det noe spesielt dere var obs på? Tenker feks på feber. Vet jo at gravide feks ikke skal i boblebad, men samtidig er det jo ikke unormalt å ha feber i svangerskapet. Hvor mye er for mye?

Dere som har vært syke mens dere er gravide. Var det noe spesielt dere var obs på? Tenker feks på feber. Vet jo at gravide feks ikke skal i boblebad, men samtidig er det jo ikke unormalt å ha feber i svangerskapet. Hvor mye er for mye?
Passet på å ta paracett om jeg fikk over 39 i feber, men det var like mye for å klare å fungere som noe annet :)
Legger ved en link om feber og svangerskap som jeg håper kan hjelpe :)

Noen andre som innimellom føler babyen nærmest holder på å "bryte seg ut" av rumpa? Må være nedpress jeg kjenner ?:whacky011:Heartpink Har ikke opplevd det så sterkt i tidligere svangerskap.
Ja! Veldig god forklaring hahah

Noen andre som innimellom føler babyen nærmest holder på å "bryte seg ut" av rumpa? Må være nedpress jeg kjenner ?:whacky011:Heartpink Har ikke opplevd det så sterkt i tidligere svangerskap.
Oh yes! Presser så mye noen ganger at jeg tror jeg må gå nr 2. men er bare nedpress :hilarious:

Godt å høre jeg ikke er alene om det :p Det presser veeldig mot rumpa, og jeg må bare stoppe med det jeg holder på med, hehe! Babyen ligger med hodet ned (ikke festet enda), gjorde ihvertfall det på forrige kontroll. Opplever også at det ofte "stikker til" både foran og bak så jeg skvetter :joyful::Heartpink

Godt å høre jeg ikke er alene om det :p Det presser veeldig mot rumpa, og jeg må bare stoppe med det jeg holder på med, hehe! Babyen ligger med hodet ned (ikke festet enda), gjorde ihvertfall det på forrige kontroll. Opplever også at det ofte "stikker til" både foran og bak så jeg skvetter :joyful::Heartpink
Jeg har ikke kjent noe til dette enda. Er 38+0 i dag. Hvordan kjennes det nedpresset ut? Er det vondt?

Back
Topp