Tråden for rare spørsmål

Har dere gått mye opp i vekt så langt? Jeg har allerede gått opp 15 kg.. :facepalm: (Var normalvektig før svangerskapet)
Har gått opp straks 11kg… men jeg hadde typ 20kg ekstra før svangerskapet :oops: Håper bare de forsvinner lett etter fødsel. Har gjort det de to andre gangene, men da var jeg jo også mye yngre:wacky:

Har gått opp straks 11kg… men jeg hadde typ 20kg ekstra før svangerskapet :oops: Håper bare de forsvinner lett etter fødsel. Har gjort det de to andre gangene, men da var jeg jo også mye yngre:wacky:
Tusen takk for svar! Gikk opp nesten 30 kg i et av mine tidligere svangerskap, veeldig mye vann, så gikk ganske fort ned igjen. Tror nesten 12-13 kg forsvant før vi kom hjem fra føden. Var også noen år yngre. Ammingen hjelper jo også veldig på , det er en stor fordel, selvom julegodtet kommer til å forsøke å motarbeide vektnedgangen denne gangen, hehe :)

Er 30+0 (om 9 min :hilarious:) og har gått opp 9 kg ca.
Hadde typ 20 kg ekstra fra før da…

Med første gikk jeg opp rundt 20 kg, og husker ikke helt med andre, men mener jeg også da la på meg en 18-20 kg.
Håper på å ikke legge på meg mer enn 2-4 kg mer, men vi får se på mengde vann ol etterhvert ☺️

Med andremann gikk jeg ikke ned et halvt kilo en gang etter føldselen. Jeg var SÅ skuffet da jeg gikk på vekten :hilarious:

Er 28+4 nå og 8 kg opp. Normalvektig i utgangspunktet. Har på følelsen jeg vil gå opp en god del til de kommende ukene, men håper det holder seg totalt under 15 kg i pluss :smiley-ashamed004

Jeg har gått opp ca 6 kg fra start vekten. Det skal sies at jeg først gikk ned 4 kilo, så har vel egentlig lagt på meg 10kg til sammen. Det meste av økningen har kommet siste tiden :wideyed:

Hvor langt er du på vei? :) Har det vært en jevn økning eller litt i rykk og napp?
Jeg har lagt på meg mye i tidligere svangerskap også, så det er kanskje bare sånn kroppen min er.
20 uker og var normalvektig frafør. Syns jeg har gått opp mye men går vel av igjen etterhvert :)

Har dere gått mye opp i vekt så langt? Jeg har allerede gått opp 15 kg.. :facepalm: (Var normalvektig før svangerskapet)
Det er så ulikt hvor mye man legger på seg, og om jordmor ikke er bekymret så tenker jeg du skal ta det helt rolig :)
Jeg var lett overvektig før graviditet og har gått opp ca. 6.6 kg nå 32+0, men da har jeg hatt mange uker med sykdom som gjorde at jeg ikke gikk opp noe, som heller ikke er bra tenker jeg. Av disse 6.6 er 2kg baby :bag::hilarious:

Jikk opp 22kg forje graviditet og har gått opp ca 11kg til nå denne gang stresser ikke så mye med vekten amming hjelper mye på at den kommer av i jenn :)
Og normal vektig før jeg ble gravid :)
Med første så jikk jeg bare opp 10kg og slet veldig med melkeproduksjon men hadde ingen problemer med produksjon etter forje graviditet så vil heller legge på meg litt ekstra denne gang og ^^ (er nokk veldig fra person til person når det kommer til vekt og melkeproduksjon men for min del så tror jeg det hadde en liten sammenheng)

Jeg har gått opp 13 kg så langt, er 30+2 .. har nok litt vann i kroppen men hadde 10kg for mye fra før som jeg ikke har fått bort pga lavt stoffskifte, så håper de forsvinner igjen en gang etter fødselen :happy8

31+5 i dag, og har nå gått opp 6kg. Normalvektig fra før, men gikk ned 5kg de første 2mnd.. Begynner så smått å se antydning til vann i kroppen nå, så blir spennende å se framover :)

Kjenner det bak i rompa når baby hikker æ, opplevde ikke det med de to andre :hilarious: Flere som kjenner det? Kan det tyde på at hode ligger langt ned? Jordmor har ikke sagt noe om hvordan hun ligger. Pluss at jeg føler hun turner rundt der inne hver dag:cool:

Kjenner det bak i rompa når baby hikker æ, opplevde ikke det med de to andre :hilarious: Flere som kjenner det? Kan det tyde på at hode ligger langt ned? Jordmor har ikke sagt noe om hvordan hun ligger. Pluss at jeg føler hun turner rundt der inne hver dag:cool:
Ja jeg kjenner det godt i underlivet når det er hikking. Har fått bekreftet på UL at baby ligger med hodet langt nede.

Back
Topp