Kom på jobb i dag. Dumme meg spurte ei eldre dame (kollega) hvordan hun hadde det. Slik forløp samtalen seg:
Jeg: "Hei, åssen går det med deg ? "
Hun: "Jo, det rusler og går. Er litt sliten for tida. "
Jeg:" Uffda, det er kanskje ikke så rart. Hadde ikke du lungebetennelse for ikke så lenge sia a ? "
Hun : " Jo..jeg hadde jo det..tok siste i dag da.."
Jeg : "Av antibiotikakuren mener du ? "
Hun: " Ja..så da blir det vel bedre.."
Jeg: " Ja, det kan henge litt i etter det..antibiotika tar jo på kroppen.."
Hun: "Jada, åssen er det med deg a ? "
Jeg: "Jo, takk..jeg har fått litt bekkenløsning visstnok..det er litt kjipt.."
Hun: "Du må huske på det vettu at graviditet er ikke noen sykdom.." *)
Jeg: " Neida...det er jo ikke det, men det er ekstra belastende da.."
Hun: "Jeg har aldri vært så frisk jeg som da JEG var gravid..aldri vært så frisk jeg..!"
Jeg: "Nei, da var du jo den heldige typen du da...det fins jo folk som har det mye ,mye verre enn meg også..det er jo forskjellig.."
Jeg kokte! Jeg angrer på at jeg ikke sa:
*) Jeg: " Nei, på lik linje med at det å bli gammel heller ikke er noen sykdom..men det kan jo ha sin begrensning.."
Det samme kan jeg i grunn si til menn. Når de sier at graviditet ikke er noen sykdom, så kan jeg si "nei, som at det å være MANN heller ikke er noen sykdom..men som du hører så har det sin begrensning.."

Jeg: "Hei, åssen går det med deg ? "
Hun: "Jo, det rusler og går. Er litt sliten for tida. "
Jeg:" Uffda, det er kanskje ikke så rart. Hadde ikke du lungebetennelse for ikke så lenge sia a ? "
Hun : " Jo..jeg hadde jo det..tok siste i dag da.."
Jeg : "Av antibiotikakuren mener du ? "
Hun: " Ja..så da blir det vel bedre.."
Jeg: " Ja, det kan henge litt i etter det..antibiotika tar jo på kroppen.."
Hun: "Jada, åssen er det med deg a ? "
Jeg: "Jo, takk..jeg har fått litt bekkenløsning visstnok..det er litt kjipt.."
Hun: "Du må huske på det vettu at graviditet er ikke noen sykdom.." *)
Jeg: " Neida...det er jo ikke det, men det er ekstra belastende da.."
Hun: "Jeg har aldri vært så frisk jeg som da JEG var gravid..aldri vært så frisk jeg..!"
Jeg: "Nei, da var du jo den heldige typen du da...det fins jo folk som har det mye ,mye verre enn meg også..det er jo forskjellig.."
Jeg kokte! Jeg angrer på at jeg ikke sa:
*) Jeg: " Nei, på lik linje med at det å bli gammel heller ikke er noen sykdom..men det kan jo ha sin begrensning.."
Det samme kan jeg i grunn si til menn. Når de sier at graviditet ikke er noen sykdom, så kan jeg si "nei, som at det å være MANN heller ikke er noen sykdom..men som du hører så har det sin begrensning.."