Tråd for merkelige kommentarer

Kom på jobb i dag. Dumme meg spurte ei eldre dame (kollega) hvordan hun hadde det. Slik forløp samtalen seg:

Jeg: "Hei, åssen går det med deg ? "
Hun: "Jo, det rusler og går. Er litt sliten for tida. "
Jeg:" Uffda, det er kanskje ikke så rart. Hadde ikke du lungebetennelse for ikke så lenge sia a ? "
Hun : " Jo..jeg hadde jo det..tok siste i dag da.."
Jeg : "Av antibiotikakuren mener du ? "
Hun: " Ja..så da blir det vel bedre.."
Jeg: " Ja, det kan henge litt i etter det..antibiotika tar jo på kroppen.."
Hun: "Jada, åssen er det med deg a ? "
Jeg: "Jo, takk..jeg har fått litt bekkenløsning visstnok..det er litt kjipt.."
Hun: "Du må huske på det vettu at graviditet er ikke noen sykdom.." *)
Jeg: " Neida...det er jo ikke det, men det er ekstra belastende da.."
Hun: "Jeg har aldri vært så frisk jeg som da JEG var gravid..aldri vært så frisk jeg..!"
Jeg: "Nei, da var du jo den heldige typen du da...det fins jo folk som har det mye ,mye verre enn meg også..det er jo forskjellig.."

Jeg kokte! Jeg angrer på at jeg ikke sa:

*) Jeg: " Nei, på lik linje med at det å bli gammel heller ikke er noen sykdom..men det kan jo ha sin begrensning.."

Det samme kan jeg i grunn si til menn. Når de sier at graviditet ikke er noen sykdom, så kan jeg si "nei, som at det å være MANN heller ikke er noen sykdom..men som du hører så har det sin begrensning.."

:smiley-angry002

Jeg har lyst til å fly på folk med den kommentaren jeg oxo.. Hva faen har d å si at graviditet ikke er noen sykdom så lenge vi er syke da?! Ingen som hadde reist med jobb med spysjuke, prolaps eller narkolepsi.. Kan ikke folk bare holde de uintelligente kommentarene for seg selv tro..?! Blir lei meg av folk..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg reagerer mest på alle de som spør om vi er skuffet over ar vi får jente.. Og "kanskje det blir gutt neste gang". Osv osv. Hva er greia liksom? Vi er jo kjempe glade for å få ei lita tulle. Folk er rare

Vi venter vår tredje prins og det er utrolig hvor mange som sier:
"uff da,da kommer sikkert jenta neste gang!"
:eek:???

Vi venter vår tredje prins og det er utrolig hvor mange som sier:
"uff da,da kommer sikkert jenta neste gang!"
:eek:???

iiiik!! jeg hadde blitt menneskevond !! Hva er det med folk..jeg er sjokkert!! :confused004

Den der, åh endelig kommer jenta/gutten, da er dere vel ferdig?!

Fatter ikke hvorfor kjønn er så viktig for omverdenen..

Den der, åh endelig kommer jenta/gutten, da er dere vel ferdig?!

Fatter ikke hvorfor kjønn er så viktig for omverdenen..
Problemet ditt da?:confused:
Er vel vel viktig og interesant for noen da...

Har ei venninne som klager på ALT! Hun har termin i juli. Stakkars henne meg her og der.

Så sier hun til meg;
"Rart du ikke har noen plager. Sikkert noe galt da. Skal jo være vondt å være gravid!!" Eeeeh what?!

Sent from my iPhone

Har ei venninne som klager på ALT! Hun har termin i juli. Stakkars henne meg her og der.

Så sier hun til meg;
"Rart du ikke har noen plager. Sikkert noe galt da. Skal jo være vondt å være gravid!!" Eeeeh what?!

Sent from my iPhone
Det vil jeg si var en merkelig ting å påstå! At noe skal være galt, fordi det ikke er noe galt med deg? Kan ikke tenke meg at menneskeheten hadde overlevd i begynnelsen hvis alle ble "invalide" av å være gravide. Ser for meg at alle gravide huleboere skulle være 100% "sykemeldt" når de gikk gravide, da hadde det nok blitt født få barn. Like normalt å ikke være plaget som å være plaget vil nå jeg tro! Hadde et helt problemfritt svangerskap med min første jeg, han har det da aldri vært noe galt med! Merket det litt mer på kroppen med nr to, for da hadde jeg en toåring å løfte på daglig som også skulle krabbes rundt på gulvet sammen med osv, men stort sett problemfritt likevel. Er nær ved å kalle denne graviditeten problemfri også, men jeg har fått en litt kranglete muskel i rompa som kan kalles litt problematisk av og til...

Jeg er så lei av folk som skal fortelle meg hvor jævligere hverdagen blir med 2 barn og ikke bare 1.

Skulle ønske folk kunne vært mer positive.

"Bare vent, 1 er som ingen, 2 er som 10"

Fuck you, tenker jeg da... I mitt stille sinn.

Så sier jeg at jeg skal ha minst 3 Så dette er ingenting foreløpig

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er så lei av folk som skal fortelle meg hvor jævligere hverdagen blir med 2 barn og ikke bare 1.

Skulle ønske folk kunne vært mer positive.

"Bare vent, 1 er som ingen, 2 er som 10"

Fuck you, tenker jeg da... I mitt stille sinn.

Så sier jeg at jeg skal ha minst 3 Så dette er ingenting foreløpig

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får hele tiden kommentarer om at det blir tøft når tvillingene kommer!
Hvorfor skal det bli så ille?? Jeg har da hatt baby før, og jeg liker at det skjer noe hele tiden!
Jeg gleder meg noe villt! Det er jo dobbel glede, og dobbelt så mye kjærlighet! :)

Mamma kjenner også ei som fikk tvillinger i fjor, og skal ALLTID trekke tråder mellom oss! Alt handler om hvordan hun Gjør ting, hva salgs utstyr hun har kjøpt som hun synes jeg også skal ha osv osv!

Årh!!! Jeg har fått så nok av det! Det eneste vi to har til felles er at vi er tvillingmødre.Hvorfor i all verden skal vi gjøre alt likt???
I tillegg er hun førstegangsfødende, så det er selvfølgelig en større overgang for henne enn det vil bli for meg!

Dagens utblåsning! :p

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp