Torsdagspraten

Ja tenkte på dere jeg og!!!

Fikk vite det via Facebook jeg :P har jo aldri vært noe sånt der før da..men liker ikke tanken på at dette faktisk er bare noen meter fra barnehagen:eek:

★Sender fra pipe-gjøken★

Fikk vite det via Facebook jeg :P har jo aldri vært noe sånt der før da..men liker ikke tanken på at dette faktisk er bare noen meter fra barnehagen:eek:

★Sender fra pipe-gjøken★
Det skjønner jeg godt!!!

her har dagen vart lenge og nå går den jaggu mot kveld. Guttungen har vært i barnehagen og jeg på kurs så nå er det bare kos som gjelder frem til leggetid. Han reiser bort i helga så blir og pakke til det og :)

Har det flott på jobb, men nå teller jeg ned til jeg er ferdig og skal ha friiiiiii!!!!
Vi blir hjemme i helgen! Har mye å gjøre, både hjemme og med studier!
Men det blir bra! Og mannen skal ha endel fri fremover likevel :)

Uff! Så skrekkelig det må ha vært! Bra at det ikke var farlig ihvertfall, og veldig bra at dere fikk time med en gang! Har hun vondt eller merker hun det ikke? Går det raskt bort? Jeg liker ikke når Simone slår seg heller. Av og til skulle jeg gjerne pakket hun inn i bomull og kledd huset med tjukkasser!
Takk.. Hun har vondt når jeg tar der.. Hun faller jo nesten daglig,men har ikke slått seg så ille at det burde bli merke... Skummelt ja... Var helt dårlig i stad,og tenkte det verste :(

Ja,det hadde værtgreit om de kunne levd et trygt liv med puter og tjukkaser overalt hehe

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Så godt at papirene er klare for PPT ;) håper dere får det dere ønsker;):) Heldigvis er hun "liten" enda, og hjernen er veldig aktiv, så kommer nok til å gå positivt fremover:D
På barneskolen så lå jeg etter med lesing og skriving, og med rett hjelp fra PPT, så tok det ikke lang tid før det var myyyyye bedre :D så handler mye om de rette metodene å sånt ;)

Ha en fin dag du også snupp ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja, selvsagt kan det gå seg til:) Og mange vokser mentalt i rykk og napp også, men synes det er så veldig greit og få "utelukka" en diagnose om det ikke er noe og at det høyst sannsynlig er pga dårlig hørsel som har mye av skylda for forsinka/dårlig språk og dårlig balanse har mye med hørsel og gjøre også deri balansenerven pga vann i ørene! Fikk hjelp på barneskolen jeg også, var ikke PPT, men fikk ekstratimer. Hadde mye med og gjøre at ingen kunne hjelpe meg med leksene da mamma bare drakk og jeg blei veldig forsømt på alle punkter+++ Nå er det igang med PPT iallfall og det er jeg glad for:)

så bra at du fikk så god hjelp av helsesøster iallfall, når bhg ikke klarer å få ting gjort! :)
Neline er heldig som har en så oppegående og engasjert mamma som får fortgang i sakene ;) Er jo ganske vanlig at barn har slike diffuse språkproblemer uten at det er noe annet "galt", og da er det fint å få tidlig hjelp slik at man kan forebygge lese- og skrivevansker når hun begynner på skolen :) Du skal se dette ordner seg! :)

Takk<3*tårene renner* Kjenner jeg er sliten og litt lei meg :( Sa det til helsesøster også. Jeg føler meg rett og slett som en mislykka mamma noen ganger. Veit at alle barn er forskjellige, men likevel.. Mathea er den solstråla og alltid vært "flink" på alle måter og Neline er stort sett lei seg, frustrert eller småsint. Forstår godt at hu blir frustrert om hu ikke greier og formidle det hu ønsker, men likevel, aldri fornøyd noen gang omtrent :anyone Og det tærer sånn på, selvsagt på henne også. Og bhgen har drøyd dette her så utrolig lenge, over ett år nå, faktisk :BangHead :confused005 :confused004 Kan ikke forstå hvorfor de ikke har gjort noe med det, da det kun er til barnets beste om tiltak settes igang før skolestart. Virker som den møkkamammaen som støtt har en lei seg og misfornøyd unge o_O :oops: Heldigvis har hu godt humør noen timer ila dagen også:) Elsker henne selvsagt overalt på jord :love017 Og ville ikke vært henne foruten :happy118

Takk :D ja jeg har blitt fornøyd med det rommet..nå klør det i fingrene etter å gjøre om rommet til Emira å! Men det får vente ;)
Uff ja, blir nok mer hammer å sånt hos dere etterhvert:(
Her er det en gigantisk kompressor som går på diesel som er problemet.. og ikke nok med at den står på i arbeidstiden, men disse folka jobber ofte til 6-7 på kvelden:eek::mad::oops: så barna får jo ikke akkurat fred og ro etter barnehagen:( meeen ingen vil høre på "klaginga" vår heller... det er så høyt at vi ikke kan snakke med vanlig "innestemme" engang..

★Sender fra pipe-gjøken★

LORD, det kan da jaggu meg ikke være lov at den står på så lenge hver dag? Det er da til stor sjenanse for dere :violent001 Dere bor der, så høre på dere må de da gjøre?! Har du ringt til firmaet som jobber der og sagt ifra?

Var jo kjempe fine mål da:) bitte litt større enn Liana ;) bra dere kan fortsette med mat med melk:D så er det en ting mindre å tenke på ved matlaging ;) også så gøy at hun tok skritt så hs kunne se :D hehe

Kontrollen gikk kjempe bra her å!
Hun var 77 cm og 10,1 kg :D lå modt p0 skalaen iforhold til sin egen vekst og alder;) lagt på seg ca 600-700g på 2 mnd, og strekt seg 3 cm! :D merkelig at man ikke hører de vokser i lengden :p hahaha..

★Sender fra pipe-gjøken★

Så fine mål Liana hadde:) Helt lik som Emmeth omtrent jo;) Emmeth veide 9995 gram og var 77 cm lang for 14 dager siden;)Emmeth hadde lagt på seg 500 gram og vokst 3 cm på 3 mnder:) Hahah, ja, er veldig rart;) De små vokser helt sykt fort:O;):p

Ja sovinga e slitsom om man kommer ut av stille, men i dag sovna hun halv 12, så da blir det nok ei god natt :)

Simone var 80,5 cm og 11,76 kg :) hun tok et skritt på hs også :) ellers var hun frisk og rask og fulgte kurva si :) vi skal bruke mme til hun er 2 år, men kan fortsette å gi mat med melk siden det går fint :)

Hvordn gikk det på kontroll?

Så fiiine mål Simone har:) Her skal vi også fortsette med mme til minst 2 år siden Emmeth har melkeallergi han også!

Takk<3*tårene renner* Kjenner jeg er sliten og litt lei meg :( Sa det til helsesøster også. Jeg føler meg rett og slett som en mislykka mamma noen ganger. Veit at alle barn er forskjellige, men likevel.. Mathea er den solstråla og alltid vært "flink" på alle måter og Neline er stort sett lei seg, frustrert eller småsint. Forstår godt at hu blir frustrert om hu ikke greier og formidle det hu ønsker, men likevel, aldri fornøyd noen gang omtrent :anyone Og det tærer sånn på, selvsagt på henne også. Og bhgen har drøyd dette her så utrolig lenge, over ett år nå, faktisk :BangHead :confused005 :confused004 Kan ikke forstå hvorfor de ikke har gjort noe med det, da det kun er til barnets beste om tiltak settes igang før skolestart. Virker som den møkkamammaen som støtt har en lei seg og misfornøyd unge o_O :oops: Heldigvis har hu godt humør noen timer ila dagen også:) Elsker henne selvsagt overalt på jord :love017 Og ville ikke vært henne foruten :happy118

Vet du hva?Du er kjempeflink som står på og som ordner henvisning og igangsetting av sak på eget initiativ!!!
Det er så altfor mange foreldre som er livredde for at barna skal bli diagnostisert eller "satt i bås" om de får hjelp fra feks. Ppt.De velger heller å la barna streve og slite seg ut enn å få dem henvist...Det er utrolig trist å se,så all ros til deg som gjør dette for jenta di!!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Heia.Har en stille stund i sofaen etter en lang dag!Lillemor skrek panisk fra 10.30-02.30 i natt...vi trøstet,bysset,prøvde varm melk,tok henne i vår seng (ble helt krakilsk da)og gav paracet-ingenting hjalp!!Hun har hatt sånne "anfall" fra hun var 6 mnd,så vi er vant til mye,men i natt var det bare helt vilt!Hun hyperventilerte og kavet som en gal...Så det var tungt å gå på jobb i dag.
Mulig det er en reaksjon på vaksinen hun fikk på tirsdag...hun hadde feber tirsdag kveld og onsdag formiddag,og har vært klein i magen,men hun var veldig i form i går ettermiddag..Har holdt henne hjemme fra bhg i to dager nå.
Ellers var målene 10,6 kg og 78 cm lang.Følger kurven sin kjempefint:-)

Kjære deg, skjønner godt du blir sliten når lillejenta er sur og tverr men du er da absolutt ikke en dårlig mamma! Det er kun en oppegående og kjærlig mor som står sånn på for barnet sitt sitt beste ;) *klemmepå*
Og når det kommer til humøret til Neline så kommer det nok av en kombinasjon av problemer hun har vettu, med både språk, høyt aktivitetsnivå og at hun har vært mye syk! Er helt normalt at sånne små blir misfornøyd når man hele tiden blir misforstått og ikke får til ;) Du har jo to rolige og smørblide barn, og ei lita urokråke som holder deg bissi ;)
Bare å sende pm om du vil prate noe mer ;)

Heia.Har en stille stund i sofaen etter en lang dag!Lillemor skrek panisk fra 10.30-02.30 i natt...vi trøstet,bysset,prøvde varm melk,tok henne i vår seng (ble helt krakilsk da)og gav paracet-ingenting hjalp!!Hun har hatt sånne "anfall" fra hun var 6 mnd,så vi er vant til mye,men i natt var det bare helt vilt!Hun hyperventilerte og kavet som en gal...Så det var tungt å gå på jobb i dag.
Mulig det er en reaksjon på vaksinen hun fikk på tirsdag...hun hadde feber tirsdag kveld og onsdag formiddag,og har vært klein i magen,men hun var veldig i form i går ettermiddag..Har holdt henne hjemme fra bhg i to dager nå.
Ellers var målene 10,6 kg og 78 cm lang.Følger kurven sin kjempefint:-)

Huffda, stakkars liten :( kan det være øreverk kanskje? :confused:

Så fine mål, jentene våre er nesten like lange ;)

Vi har fått pakke fra Iherb idag :D
Disse Happy Puffsene var VIRKELIG populære altså!!! Hermine spiste MASSE, oldemor digga de også så hun måtte få en egen boks av Hermine :p :D ;)

Er puffet fullkornsris tilsatt jern, kalsium, vitaminer og fruktsmak :)

...har rabattkode på 5$ om noen flere vil bestille ;)

Huffda, stakkars liten :( kan det være øreverk kanskje? :confused:

Så fine mål, jentene våre er nesten like lange ;)

Legen sjekket ørene hennes på tirsdag,og da var de fine...Virker ikke som hun plages med dem heller.
Hadde hun bare kunnet snakke...*sukke*

Legen sjekket ørene hennes på tirsdag,og da var de fine...Virker ikke som hun plages med dem heller.

Er så vanskelig med disse små ja, man aner jo ikke hvor de har vondt :( kan jo like gjerne være luftsmerter!
Vi brukte karve te med sukker i da Hermine var nyfødt, det hjalp på å løsne opp luft og sukkeret er smertestillende ;)

Forresten, ser du ikke har tilgang til hemmelig forumet. Er det noe du vil ha? :)

Ja, selvsagt kan det gå seg til:) Og mange vokser mentalt i rykk og napp også, men synes det er så veldig greit og få "utelukka" en diagnose om det ikke er noe og at det høyst sannsynlig er pga dårlig hørsel som har mye av skylda for forsinka/dårlig språk og dårlig balanse har mye med hørsel og gjøre også deri balansenerven pga vann i ørene! Fikk hjelp på barneskolen jeg også, var ikke PPT, men fikk ekstratimer. Hadde mye med og gjøre at ingen kunne hjelpe meg med leksene da mamma bare drakk og jeg blei veldig forsømt på alle punkter+++ Nå er det igang med PPT iallfall og det er jeg glad for:)

Ja du har helt rett i det du skriver, og får jo også håpe at du har rett ;):) noe jeg tror på at du har! For hørselen/ørene kan ha mye å si på veldig mye..
Jeg kjenner noen som fikk en for tidlig født datter, hun hadde vokst altfor lite inni magen, så måtte tas med ks 2 måneder før termin..og legene trudde det var noe galt i hjernen pga dette, men viste seg at det bare var hørselen og at hun var døv, hadde bare 5% hørsel på det ene øret, så fikk operasjon som 2 åring tror jeg..og legene sa at hun kom til å henge laaaangt etter med språket, og ikke kunne snakke ordentlig når hun skulle begynne å skolen..meeen som 4 åring snakker hun som sine jevnaldrende;):D

Oj da, hva med din far da? Hvor var han? du er virkelig en utrolig og sterk kvinne!;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp