Torsdagspraten

åh, så bra! Nei, bruker ikke vaniljesaus så ofte, men er jo kjekt å ha når det er dessert på bordet, fest e.l. :) Til bursdagen laga jeg vaniljesaus på kokkosmelk, kjøpte en sånn pulverpose og vispa ut i kokkosmelk. Ble veldig god men smakte mer kokkossaus enn vaniljesaus :P

Her er den:)

ImageUploadedByBV Forum1379589424.245564.jpg

Vaniljesaus med kokkosmelk høres spennende ut da! Greit å prøve noe nytt av og til ;)
Nå når jeg er gravid, så tåler jeg laktose, og kan spise sjokolade til og med! ;-D var slik sist også. Litt synd at det går tilbake til normalen etter fødselen..hehe..

Uff..... Verste dagen noen gang! Oppdaget en stor vannasamling i hodet på Mina... Og hun hadde tydelig vondt....

Ringte legen og fikk time med det samme.... Fryktet noe helt grusomt. Men,var et slag hun har fått.
Hun slår seg jo stadig,men har ikke merket at hun har slått seg så fælt.............
Helt skjelven enda ;(

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Oi, så skummelt :o
Godt alt var bra!!!!!

Uff..... Verste dagen noen gang! Oppdaget en stor vannasamling i hodet på Mina... Og hun hadde tydelig vondt....

Ringte legen og fikk time med det samme.... Fryktet noe helt grusomt. Men,var et slag hun har fått.
Hun slår seg jo stadig,men har ikke merket at hun har slått seg så fælt.............
Helt skjelven enda ;(

Uff! Så skrekkelig det må ha vært! Bra at det ikke var farlig ihvertfall, og veldig bra at dere fikk time med en gang! Har hun vondt eller merker hun det ikke? Går det raskt bort? Jeg liker ikke når Simone slår seg heller. Av og til skulle jeg gjerne pakket hun inn i bomull og kledd huset med tjukkasser!

God morgen:) Jeg vekte mannen kl 6 idag tidlig, han og Neline dro til bhge og jobb halv 7:) Jeg sto opp halv 7, fikk i Mathea noe frokost og sendt hu av gårde med skolebussen halv 8:) Emmeth sto opp kvart på 8 og er nå lagt for dagens første lur:) Han er en skikkelig kosemoms om dagen, vil helst sitte på armen mens jeg halvveis gjør husarbeid og hører på musikk;) Vi leser også titt og ofte "min første bok" bøker, og det er med stor interesse fra Emmeths side:D<3 Jeg er igang med og vaske klær(som vanlig);) Og huset skal ryddes og mulig jeg bytter sengetøy idag også:) Er 21 grader inne, men vurderer og fyre opp for jeg fryyyyser så fælt. Er ei skikkelig frysepinne om høsten, synes nesten høsten er verre enn vinteren, har vel kanskje noe med at man går fra sommer og masse varme til høst, regn og kulde!?*brr*

Var hos helsesøster igår og skjema er nå fullt ut og sendt til PPT:) Da gjenstår det bare og vente på svar:) Neline har helt kalrt blitt bedre i språket etter hu har begynt og høre bedre, men sliter med grovmotorikken, balanse og en del av språket ennå! Virker som hu har ganske dårlig språkforståelse hva angår beskjeder o.l. Uansett, eneste jeg ønsker for jenta mi er selvsagt at hu utvikler seg slik hu skal og at hu slipper og være frustrert over språket og kommunikasjon. Det går helt klart framover, men bedre og få henne "vurdert"/observert av fagpersoner og det var helsesøster enig i.

Er jo bare glad om hu får hjelp av evt logoped, trenger jo absolutt ikke være noen diagnose inni bildet. Det at hu hadde en så traumatisk fødsel som hu hadde og KISS/KIDD kunne også være mye av grunnen til at hu har slitt utviklingsmessig og grovmotorisk!

Idag skal jeg lage stekt laksefilet, med nypoteter, rømme, tzatsiki, hjemmelaga agurksalat og revet gulrotsalat til:)

Ha en fin dag, alle sammen:)

Så bra dere får hjelp av logoped, du skal se mye løser seg da:-)

God ettermiddag:-)

Lykke til på 1 års kontroll for dere som skal på det:-)

Vi skal neste uke med nasse, håper hun ikke reagerer på vaksina denne gangen.

Vi har hatt ei bråkete natt, nasse har drømt mye og skreket en del i søvne, vi stod opp klokka seks i dag.
Håper hun får seg noen gode lurer i barnehagen. Jeg skal på butikken før jeg henter henne og kjøpe vannmelon til bursdagsfeiringen i barnehagen i morgen, de feirer henne på fredagen siden hun fyller år på søndag:-)

Helt skjelven enda ;(

Stakkars lita, enda godt det ikke var noe mer alvorlig. Ville vært helt skjelven selv.

Fine mål på Liana også :) haha! Ja det er nesten rart at vi ikke hører at de vokser! Her var det 2 cm på en måned, og 500 g. Hs sa at hun trengte ikke legge på seg så veldig mye raskere ;) men hva skal man gjøre når ungen omtrent bare spiser sunn mat og nesten ikke snacks? Jg tror det går i bølgedaler, og vil ikke holde igjen på mat så lenge hun er slank og fin.

Nei jeg mener å at dette går i bølger! Barn har vokseperioder, hvertfalø etter de er 1 år, og de periodene vokser mye, så spiser de mer, og motsatt når det står mer stille;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Oi det var høyt! Er det ikke mulig for de å flytte den litt unna om ikke annet? Det må være forferdelig å høre på hele tiden! Kanskje de som ikke reagerer er på jobb om dagene og ikke hører på den hele tiden?

Ja merker at lekene blir veldig lite interessante når hun har tilgang på alle! Skal ta meg sammen og rydde vekk ei kasse kveld ;) hun kan godt ha en kasse nede på rommet sitt, for når jeg sminker meg så er den store hobbyen blitt å plaske med hendene i do, ettterfulgt av en mamma, som er hysterisk for dobakterier, som roper neineinei!!! Det er ekkelt! Haha!! Bra barneoppdragelse å frike ut ;-p

tydeligvis at de ikke kan flytte den, hvertfall ikke enda.. de driver å sandblåser vekk maling fra veggene på borettslaget, og vi fikk bare beskjed om at de må bli ferdig med det før temperaturen går under +5:confused: noe som er idiotisk, siden sola går helt nå de nærmeste dagene, og kommer ikke igjen før i mars! Så de skulle begynt mye tidligere, men neeeeida :P her venter vi til det bare er 1 måned før sola går..vi ba bare om at dem må slå den av kl 17, for skjønner at de må bruke den i arbeidstiden;) men var visst for mye å forlange av styret:confused:

Hahah du må da la ungen leken i do:p hahahah neida, jeg hadde nok reagert samme som deg..haha.. for hele den dogreia er bare ekkel, uansett hvor godt og ofte den blir vaska:p

★Sender fra pipe-gjøken★

Helt skjelven enda ;(

Oj:eek: stakkars både hun og deg! Hvordan er det med hun nå da? Og hva skjer med hun videre?
Skjønner godt at du er skjelven:( *klem*

★Sender fra pipe-gjøken★

Hei hei :)

I går kveld/natt så våkna fie nestn kvar time, og halv 1 mått eg ta ho opp å vugg ho i arman menna, og der søvna ho! Og dååå e ho bra pjusk, før ho e IKJE en koseonge akkurat :P

Men i dag så va ho masse beire :D Så ho for i barnehagen :) Mens eg for på Bursdags handling :)
No ha eg rydda å årna litt, ska ta restn i kveld når snuppsi e lagt seg, ogsååå må eg bak cupkakes åg :D

Gled meg tell bursdags feiring i mårra :D

Skikkelig god følelse når man får vite at det er funnet en håndgranat på asylmottaket, som ligger så og si ved siden av barnehagen der jentene går :eek:

★Sender fra pipe-gjøken★

Hei hei :)

I går kveld/natt så våkna fie nestn kvar time, og halv 1 mått eg ta ho opp å vugg ho i arman menna, og der søvna ho! Og dååå e ho bra pjusk, før ho e IKJE en koseonge akkurat :P

Men i dag så va ho masse beire :D Så ho for i barnehagen :) Mens eg for på Bursdags handling :)
No ha eg rydda å årna litt, ska ta restn i kveld når snuppsi e lagt seg, ogsååå må eg bak cupkakes åg :D

Gled meg tell bursdags feiring i mårra :D

Så bra at formen hennes er bedre :D må jo være frisk når hun skal ha bursdagsfeiring;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Her er den:)

Vis vedlegget 31589

Vaniljesaus med kokkosmelk høres spennende ut da! Greit å prøve noe nytt av og til ;)
Nå når jeg er gravid, så tåler jeg laktose, og kan spise sjokolade til og med! ;-D var slik sist også. Litt synd at det går tilbake til normalen etter fødselen..hehe..
Oh, den skal jeg prøve!
Så merkelig kroppen er :confused: kanskje det er pga det økte kalsiumbehovet :p

Skikkelig god følelse når man får vite at det er funnet en håndgranat på asylmottaket, som ligger så og si ved siden av barnehagen der jentene går :eek:

★Sender fra pipe-gjøken★
:eek:

Jeg har hentet en strålende fornøyd unge i barnehagen idag :D
Hun satte på trappa og spiste frukt da jeg kom å hentet henne, klatra opp og ned det ene trinnet mens hun stappa i seg banan og drakk vann av en vanlig kopp :D Hun skravla og babla, lo og stjal koppene fra de andre barna :D :rolleyes: Kontaktpersonen hennes har vært syk idag, og plutselig ble Hermine som en annen unge :eek: :p De sa at hun bare har skravla og surra rundt, akkurat som hun bruker å være hjemme :) åh, jeg er SÅÅÅÅÅ letta og glaaaad!!! :) :) :)

Hmmm...har visst ikke forstårt reglene skikkelig jeg ;) så sambo kan ta ut hele permisjonen, jeg kan få engangsstønad og jeg kan studere? Det hørtes veldig bra ut om sambo ønsker det ;) han tjener jo masssse mer enn meg, spesielt nå når jeg bare jobber deltid...

Ja skepsisen er nok naturlig. Simone var veldig redd fra 3-8 mndr så bedre, og verre nå igjen..Men vi hadde nok en del barnevakt tidlig pga husbygging og det kan ha virket inn på hun..
Ja, sålenge du tar ut engangsstønad og er aktiv student så er du ikke i permisjon, og dermed får mannen din krav på hele foreldrepermisjonen :) er ikke det flott? :D

★Sender fra pipe-gjøken★
Skumle greier.. Hørte om det på radioen tidligere og tenkte på dere.

Jeg har hentet en strålende fornøyd unge i barnehagen idag :D
Hun satte på trappa og spiste frukt da jeg kom å hentet henne, klatra opp og ned det ene trinnet mens hun stappa i seg banan og drakk vann av en vanlig kopp :D Hun skravla og babla, lo og stjal koppene fra de andre barna :D :rolleyes: Kontaktpersonen hennes har vært syk idag, og plutselig ble Hermine som en annen unge :eek: :p De sa at hun bare har skravla og surra rundt, akkurat som hun bruker å være hjemme :) åh, jeg er SÅÅÅÅÅ letta og glaaaad!!! :) :) :)

Ingenting er vel bedre enn det :D ser ut som om hun har innsett at barnehage kan være gøy også :D satser på at det fortsetter denne veien;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Skumle greier.. Hørte om det på radioen tidligere og tenkte på dere.

Ja er jo skummelt, hvertfall med tanke på barna i barnehagen, for på mottaket bor det vel bare menn tror jeg.. syns de burde bli flinkere å sjekke hva de som bor der, faktisk har..

★Sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp