Torsdag!!:)

Åh, så lurt! Sånn skulle jeg også hatt! Hadde en juicer før, men den juica jeg sund da jeg gikk gravid :p Det beste er jo å ikke koke det, for da beholder man jo alle næringsstoffene i frukten! :)

Ja, den er god og ha den:)
Nei, har ikke kokt noen av fruktmosene jeg har laget, men hadde nok gjort det jeg også om jeg ikke hadde hatt den stavmixern;)

Det er knallgodt det:D Nammis;)

Jeg brukte røkte kjøttpølser i en Emmeth sin mos og det gikk helt fint, han digga det:) Han liker best når det er mye smaker og er lei grønnsaksmos!
her er det visst omvendt, Hermine liker best rene smaker. Sikkert derfor hun liker å få grønnsaker og kjøtt servert hver for seg i hele biter ;) Sånne middagsglass med f,eks, kjøttkaker i brun saus nekter hun å spise :p

BURDE streng tatt støvsuge, for skal ha barseltreff her i morra og da blir det 6 små støvmopper på gulvet som suger til seg alt hundehåret :p :eek: ;)

Hehe, ser den ja:-)

Så bra at hun har det ritualet hver dag! Da ville jeg tatt hun på potte jeg :p

Ja, det er bare det at jeg ser det ikke på henne at hun skal bæsje.

Mye våken i natt her og... Manglet hirse til grøten i går, kanskje den ikke ble mettende nok?
Anyways; vi var på kontroll i dag og alt stod bra til. Helsesøster, legen og studenten var imponert over hvor utrolig sterk han var! Han får tydeligvis nok mat fortsatt, veier nå 9,2 kg og er 69,5 cm lang.
Vi er hos mamma nå, hun måtte passe T mens vi var på hs. Når Eskil våkner og har spist skal vi på posten og hente TO pakker! En med klær til ungene og en med nye bleier til Eskil :-D

Så fine mål han har:-) Artig med pakker, uansett hvem den er til hihi:-)
Vi skal til hs neste uke, spent på hvor mye berta her veier nå.

Snuppa har bare sovet dupp på 20 minutter til sammen i dag, det blir gøy til kvelds :fucyc

Oi, har du også vært til kontroll idag:D Så gøy:) Flott og stor gutt, han Eskil<3 Ikke stor forskjell på gutta våre nå;) Emmeth veier 9010 gram og er 70 cm lang:D:D MORO:) Oooh, nye pakker, det liker vi:P Vært på posten de siste 2 dagene og henta flere pakker jeg også^^ Fikk hentelapp idag også, en pakke fra go`boken til Neline med bokstav- og ordbøker, noe som er midt i blinken for henne:) Hun har blirtt MYE bedre i språket og kommer seg veldig ifølge Ped.leder, så er veldig spent på møtet i mai!:) Kan nok hende grøten ikke var mettende nok da ja:( Emmeth har ikke villet ha noe som helst grøt på 2 dager nå, men lager mos til han av middag vi spiser så går det ned på høykant, men helsesøster sa han MÅTTE ha grøt for de trengte jern.. men kan jo ikke tvinge i han det. Veit du hva jeg kan gi han av grønnsaker som inneholder mye jern? Brokkoli og asparges, kanskje? Han vil ikke ha noe mos utenom de middagene vi spiser. Han skal spise litt på brødskalker, men spytter ut kjeks, riskaker, brødskive med leverpostei på.. Alt i grunn!
Barn MÅ ikke ha grøt - for noe tull!! Det Dinner masse jern utenom grøt! F.eks de grønnsakene ja! Ellers er det jo bare å prøve med brød og se om han liker det bedre etterhvert? Hirse er veldig rikt på jern, du kan lage grøtpannekake av det som han kan prøve å spise selv. Kjøtt har også mye jern i seg.

Ja, det er bare det at jeg ser det ikke på henne at hun skal bæsje.
Nei det gjør ikke alltid jeg heller :)
Men holder han over do/vask/potte ved omtrent hvert bleieskift og litt ekstra lenge morgen og kveld, for å se om det kommer noe :)

Nei det gjør ikke alltid jeg heller :)
Men holder han over do/vask/potte ved omtrent hvert bleieskift og litt ekstra lenge morgen og kveld, for å se om det kommer noe :)

Jeg skal begynne å følge litt mer med, så skal jeg forsøke:-)

Phu!
For en ettermiddag!
Nok en gang er 4-åringen helt super å ha med å gjøre! Det blir bare litt mye noen ganger når han vil involvere meg i alt han tenker og gjør :-p
Og huset ser absolutt ikke ut!
Vi måtte ha oss en time out etter at jeg hadde ryddet av middagen og matet Lillebror. Gikk oss en liten tur med hhv vogn og sparkesykkel. Lillebror sovnet og T fortsatte p leke utenfor med en nabogutt. Så da fikk jeg støvsuget 1.etasje og ryddet bittelitt. Satt på bleievask og strekker meg nå i 5 minutter på sofaen!

hehe, closed for business altså? :p ;) Her durer og går meieriet, men lite kalven tar direkte fra kua lengre ;)

Ja, nå gadd jeg ikke mer;)
Han beit meg i puppen og har 2 tenner, gjorde det flere ganger og få synes jeg at det da er normalt og stoppe:) kjempeflott at du pumper deg:D

Barn MÅ ikke ha grøt - for noe tull!! Det Dinner masse jern utenom grøt! F.eks de grønnsakene ja! Ellers er det jo bare å prøve med brød og se om han liker det bedre etterhvert? Hirse er veldig rikt på jern, du kan lage grøtpannekake av det som han kan prøve å spise selv. Kjøtt har også mye jern i seg.

Det var bare det helsesøster sa:confused: blir litt forvirret av og til:eek::p Ja, men da gjør jeg noe riktig da iallfall:):):)

Det var bare det helsesøster sa:confused: blir litt forvirret av og til:eek::p Ja, men da gjør jeg noe riktig da iallfall:):):)
Da vil jeg påstå at hun er lite opplyst :o :p
I mange land er det ikke vanlig med grøt (det er egentlig et norsk/skandinavisk) fenomen..).
Ett tips er å gi c-vitaminholdig mat/ drikke samtidig. C-vitamin gjør at kroppen tar opp jerm bedre! F.eks aprikos er proppet av c-vitamin =)

Da vil jeg påstå at hun er lite opplyst :eek: :p
I mange land er det ikke vanlig med grøt (det er egentlig et norsk/skandinavisk) fenomen..).
Ett tips er å gi c-vitaminholdig mat/ drikke samtidig. C-vitamin gjør at kroppen tar opp jerm bedre! F.eks aprikos er proppet av c-vitamin =)
Leste i barnematboka mi at man kan gi 1/5 del appelsinjuice og 4/5 deler vann å drikke ;)

Leste i barnematboka mi at man kan gi 1/5 del appelsinjuice og 4/5 deler vann å drikke ;)
Lurt =)
Før var jo sitrusfrukter også no-no for babyer. Men tror ikke det er noe i veien for å gi det nå?

Back
Topp