Torsdag!!:)

God morgen, alle sammen!
For andre natta på rad har vesla vært våken på nattestid, og det er kun pappaen som klarer å bysse henne i søvn igjen. Med meg fjaser hun bare og rister på hodet.. Håper det gir seg til jobbstart neste uke.:p Selv om hun var oppe noen timer midt på natta ligger hun ikke på latsida av den grunn! Neida, her var vi lys våken 06.30. Hun har inntatt en porsjon sviskegrøt og ligger nå på gulvet og hyler sine lyseste toner. Godt med litt musikk til morgenkaffen. ♡
I dag er pappaen hjemme fra jobb, og jeg skal til legen, skaffe vandelsattest hos politiet, handle nye klær og litt mat. Heeeelt aleine!:)

Koselig med en liten shopperunde bare du:D Herlig med LITT egentid engang iblant:)

Jeg hadde de planene for i dag - stygt vær ute = masse husarbeid.. men neida... mellom kl 00:18 og 06:37 har jeg vært oppe 4 ganger med storebror og 3 ganger med Daniel. Det med Daniel gjør meg ingenting, 2 av de gangene er det bare å gi han vann å drikke og så tutten.. litt verre med Alexander som skal fortelle ditt og datt og som helst vil sutre seg til å ligge i vår seng osv.

Så nå har jeg hatt dagens første kaffi og sitter bare og sløver!

Skjønner godt du er sliten, du har jo i grunn vært våken hele natta du da:(
Kos deg med en velfortjent kaffe og slapp av når Daniell sover lurer på dagen:) Nå sitter jeg også og gjør ingen verdens ting og bare slapper av og koser meg med BV:) Skikkelig ruskevær ute med reg og blæst, da er det godt og kunne sitte inne med en var kaffekopp og en kakebit:p Får jeg lov og spørre om hva som er problemet når Alexander våkner på natta? Våkner han fordi han vil sove med dere?

Mye våken i natt her og... Manglet hirse til grøten i går, kanskje den ikke ble mettende nok?
Anyways; vi var på kontroll i dag og alt stod bra til. Helsesøster, legen og studenten var imponert over hvor utrolig sterk han var! Han får tydeligvis nok mat fortsatt, veier nå 9,2 kg og er 69,5 cm lang.
Vi er hos mamma nå, hun måtte passe T mens vi var på hs. Når Eskil våkner og har spist skal vi på posten og hente TO pakker! En med klær til ungene og en med nye bleier til Eskil :-D

Oi, har du også vært til kontroll idag:D Så gøy:) Flott og stor gutt, han Eskil<3 Ikke stor forskjell på gutta våre nå;) Emmeth veier 9010 gram og er 70 cm lang:D:D MORO:) Oooh, nye pakker, det liker vi:P Vært på posten de siste 2 dagene og henta flere pakker jeg også^^ Fikk hentelapp idag også, en pakke fra go`boken til Neline med bokstav- og ordbøker, noe som er midt i blinken for henne:) Hun har blirtt MYE bedre i språket og kommer seg veldig ifølge Ped.leder, så er veldig spent på møtet i mai!:) Kan nok hende grøten ikke var mettende nok da ja:( Emmeth har ikke villet ha noe som helst grøt på 2 dager nå, men lager mos til han av middag vi spiser så går det ned på høykant, men helsesøster sa han MÅTTE ha grøt for de trengte jern.. men kan jo ikke tvinge i han det. Veit du hva jeg kan gi han av grønnsaker som inneholder mye jern? Brokkoli og asparges, kanskje? Han vil ikke ha noe mos utenom de middagene vi spiser. Han skal spise litt på brødskalker, men spytter ut kjeks, riskaker, brødskive med leverpostei på.. Alt i grunn!

God morgen!
Har en nattevåker om dagen jeg også o_O Hun våkna 04.30 og satte i å skravle :eek: Snudde meg bare vekk fra henne, men hun var våken i en drøy time :( ...lå i mi seng, for ville IKKE ligge i si seng ;) Så slokna hun omsider, men da sto pappan opp så jeg fikk ikke sove så mye mer. Slumra til hun våkna igjen kl 07.30, så fikk hun ei flaske melk i senga og lekte litt mens jeg slumra fram til kl 08 :p

Nå snorker vesla og jeg bøtter innpå med kaffe ;) Lurer litt på hva jeg skal gjøre videre idag, må innom posten en tur og etter det kan jeg velge mellom husarbeid eller noe mer morro :p

Uff, ikke noe gøy med nattevåk:(
Så rart hu våkner sånn midt på natta for og skravle? Kanskje like glad i og skravle som mora?:D haha.. Er det hver natt hu våkner nå? Kjøøør på med kaffe, om det ikke hjleper, så smaker det iallfall gotj;):p Jeg har valgt og gjøre ingen verdens ting idag, vært på helsestasjonen og innom butikken, thats it;)

Uff, ikke noe gøy med nattevåk:(
Så rart hu våkner sånn midt på natta for og skravle? Kanskje like glad i og skravle som mora?:D haha.. Er det hver natt hu våkner nå? Kjøøør på med kaffe, om det ikke hjleper, så smaker det iallfall gotj;):p Jeg har valgt og gjøre ingen verdens ting idag, vært på helsestasjonen og innom butikken, thats it;)
neida, det er første gangen hun våkner sånn for å være våken! Håper ikke det blir en ny trend!

De ringte fra barnepoliklinikken idag, og vi får time i MORRA!!! :D Hurra!!!! Er SÅ spent på hva de finner ut!

Oi, har du også vært til kontroll idag:D Så gøy:) Flott og stor gutt, han Eskil<3 Ikke stor forskjell på gutta våre nå;) Emmeth veier 9010 gram og er 70 cm lang:D:D MORO:) Oooh, nye pakker, det liker vi:p Vært på posten de siste 2 dagene og henta flere pakker jeg også^^ Fikk hentelapp idag også, en pakke fra go`boken til Neline med bokstav- og ordbøker, noe som er midt i blinken for henne:) Hun har blirtt MYE bedre i språket og kommer seg veldig ifølge Ped.leder, så er veldig spent på møtet i mai!:) Kan nok hende grøten ikke var mettende nok da ja:( Emmeth har ikke villet ha noe som helst grøt på 2 dager nå, men lager mos til han av middag vi spiser så går det ned på høykant, men helsesøster sa han MÅTTE ha grøt for de trengte jern.. men kan jo ikke tvinge i han det. Veit du hva jeg kan gi han av grønnsaker som inneholder mye jern? Brokkoli og asparges, kanskje? Han vil ikke ha noe mos utenom de middagene vi spiser. Han skal spise litt på brødskalker, men spytter ut kjeks, riskaker, brødskive med leverpostei på.. Alt i grunn!
bare Hermine som henger etter storgutta nå, hun er bare 8kg :p ;)
De trenger ikke spise grøt for å få i seg jern, DET er bare tull! Grovt brød, leverpostei, brokkoli og kjøtt inneholder masse jern det også! Rør omså litt Sinlac eller hirse inn i fruktmosen hans, det gir også jerntilskudd ;)
Hermine spiser nesten ikke grøt, men klarer seg helt fint tror jeg! :D

neida, det er første gangen hun våkner sånn for å være våken! Håper ikke det blir en ny trend!

De ringte fra barnepoliklinikken idag, og vi får time i MORRA!!! :D Hurra!!!! Er SÅ spent på hva de finner ut!

Så bra, ENDELIG:) Dere skal dit mht melkeallergien hennes, sant?:) Er kjempespent selv, jeg:) Nei, da håper vi det bare var en litt dårlig natt og at hu sover bedre natta som kommer:) Sover hu vanligvis gjennom natta nå?

bare Hermine som henger etter storgutta nå, hun er bare 8kg :p ;)
De trenger ikke spise grøt for å få i seg jern, DET er bare tull! Grovt brød, leverpostei, brokkoli og kjøtt inneholder masse jern det også! Rør omså litt Sinlac eller hirse inn i fruktmosen hans, det gir også jerntilskudd ;)
Hermine spiser nesten ikke grøt, men klarer seg helt fint tror jeg! :D

han nekter og spise mer kjøpe fruktmos, så laget selv igår med eple, havregryn og biiiittelitt kanel:) Spiste 3 store skjeer og satta igang med pressinga si og splash, så var det full diarè bleie igjen. Slitt litt med det i det siste, men i flotters form ellers:) Vi skal ha marinerte kotteletter idag med poteter, dampet og stekte asparges og brokkoli til:) Vel, hu la stor vekt på at han MÅTTE ha grøt pga jerninnholdet..

Så bra, ENDELIG:) Dere skal dit mht melkeallergien hennes, sant?:) Er kjempespent selv, jeg:) Nei, da håper vi det bare var en litt dårlig natt og at hu sover bedre natta som kommer:) Sover hu vanligvis gjennom natta nå?
Ja, endelig får vi time mht melkeallergien! Sikkert noen som har avbestilt siden vi fikk time på dagen, men heldigvis kunne vi ta den så da blir det på kort varsel ;)

Nei, hun vil som regel ha mat/kos en gang på natta og en gang på tidligmorran i sekstida ;) MEN tror hun har glemt sugeteknikken, for hun kan suge og suge og puppen er like full o_O Så de siste to nettene har mannen måttet varme flaske så hun blir fornøyd ;) Kjempegøy og ligge der med melkespreng og gi flaske! :p

han nekter og spise mer kjøpe fruktmos, så laget selv igår med eple, havregryn og biiiittelitt kanel:) Spiste 3 store skjeer og satta igang med pressinga si og splash, så var det full diarè bleie igjen. Slitt litt med det i det siste, men i flotters form ellers:) Vi skal ha marinerte kotteletter idag med poteter, dampet og stekte asparges og brokkoli til:) Vel, hu la stor vekt på at han MÅTTE ha grøt pga jerninnholdet..
hvis man bare legger en innsats ned i å gi barnet andre matvarer som inneholder jern, så trenger de ikke grøten. MEN du kan jo evt gi velling på flaske så får han i seg det evinnelige grøtpulveret med jern i ;) :P
Jeg koker masse fruktmos selv, idag spiste hun eple og bringebærmos med hirsepulver i ;) Kjempegodt synes både jeg og hun ;) Du kan også skrape eple på råkostjern og gi han friskt eple, det kan binde magen litt og inneholder masse c-vitamin! :)

Skjønner godt du er sliten, du har jo i grunn vært våken hele natta du da:(
Kos deg med en velfortjent kaffe og slapp av når Daniell sover lurer på dagen:) Nå sitter jeg også og gjør ingen verdens ting og bare slapper av og koser meg med BV:) Skikkelig ruskevær ute med reg og blæst, da er det godt og kunne sitte inne med en var kaffekopp og en kakebit:p Får jeg lov og spørre om hva som er problemet når Alexander våkner på natta? Våkner han fordi han vil sove med dere?
Han plages av mareritt til tider. Så er nok det som gjør at han kvir seg litt for å legge seg til igjen når han først har våknet. Jeg skjønner jo godt at han vil til meg for kos og trøst, men nytter ikke å prøve å la han sove med oss for han bare tøyser og da får ikke jeg sove i det hele. Pleier å bedre seg nettene som følger en slik natt heldigvis.

vi skal forresten ha pølselapskaus idag, tenker jeg koker noen av grønnsakene for seg i en liten kasserolle uten buljongpulver og så får hun litt leverpostei i sin mos i stedet for pølsene. Er melk i de aller fleste pølser, så det kan hun ikke få ;)

Ja, endelig får vi time mht melkeallergien! Sikkert noen som har avbestilt siden vi fikk time på dagen, men heldigvis kunne vi ta den så da blir det på kort varsel ;)

Nei, hun vil som regel ha mat/kos en gang på natta og en gang på tidligmorran i sekstida ;) MEN tror hun har glemt sugeteknikken, for hun kan suge og suge og puppen er like full o_O Så de siste to nettene har mannen måttet varme flaske så hun blir fornøyd ;) Kjempegøy og ligge der med melkespreng og gi flaske! :p

Haha, ikke greit når hu ikke får tømt puppen, det er aua det:( Han fikk sin siste puppekos for 2 dager siden og nå er meieriet stengt:):p Så godt dere endelig fikk time:D Er veldig spent på hav de finner ut:):):) Litt kos på natta er helt vanlig at de små trenger:) Emmeth trenger og det engang iblant:)

Haha, ikke greit når hu ikke får tømt puppen, det er aua det:( Han fikk sin siste puppekos for 2 dager siden og nå er meieriet stengt:):p Så godt dere endelig fikk time:D Er veldig spent på hav de finner ut:):):) Litt kos på natta er helt vanlig at de små trenger:) Emmeth trenger og det engang iblant:)
hehe, closed for business altså? :p ;) Her durer og går meieriet, men lite kalven tar direkte fra kua lengre ;)

hvis man bare legger en innsats ned i å gi barnet andre matvarer som inneholder jern, så trenger de ikke grøten. MEN du kan jo evt gi velling på flaske så får han i seg det evinnelige grøtpulveret med jern i ;) :p
Jeg koker masse fruktmos selv, idag spiste hun eple og bringebærmos med hirsepulver i ;) Kjempegodt synes både jeg og hun ;) Du kan også skrape eple på råkostjern og gi han friskt eple, det kan binde magen litt og inneholder masse c-vitamin! :)

Jeg bruker en sånn der mixmoser som skviser alt på bare noen sekunder, så koker det ikke;) altså fruktmos, selvsagt:) Åååh, det hørtes kjempegodt ut, mulig jeg burde lage det selv, har bær i fryseren;) Jeg tar oppi litt sinlac pulver også, men spørs da om han vil spise det.. får gi han i taste teasern om han ikke vil ha ellers;)

Jeg bruker en sånn der mixmoser som skviser alt på bare noen sekunder, så koker det ikke;) altså fruktmos, selvsagt:) Åååh, det hørtes kjempegodt ut, mulig jeg burde lage det selv, har bær i fryseren;) Jeg tar oppi litt sinlac pulver også, men spørs da om han vil spise det.. får gi han i taste teasern om han ikke vil ha ellers;)
Åh, så lurt! Sånn skulle jeg også hatt! Hadde en juicer før, men den juica jeg sund da jeg gikk gravid :p Det beste er jo å ikke koke det, for da beholder man jo alle næringsstoffene i frukten! :)

Han plages av mareritt til tider. Så er nok det som gjør at han kvir seg litt for å legge seg til igjen når han først har våknet. Jeg skjønner jo godt at han vil til meg for kos og trøst, men nytter ikke å prøve å la han sove med oss for han bare tøyser og da får ikke jeg sove i det hele. Pleier å bedre seg nettene som følger en slik natt heldigvis.

Åh, det er ikke noe moro da stakkars:( Mareritt er noe skikkelig bæsj:(
Håper dere får en god natt i natt og at Daniel også sover godt:)

vi skal forresten ha pølselapskaus idag, tenker jeg koker noen av grønnsakene for seg i en liten kasserolle uten buljongpulver og så får hun litt leverpostei i sin mos i stedet for pølsene. Er melk i de aller fleste pølser, så det kan hun ikke få ;)

Det er knallgodt det:D Nammis;)

Jeg brukte røkte kjøttpølser i en Emmeth sin mos og det gikk helt fint, han digga det:) Han liker best når det er mye smaker og er lei grønnsaksmos!

Back
Topp