Torsdag 24.04. :)

Takk:)
Vi er mye ute og leker, godt for både store og små;)
Dressen har jeg kjøpt brukt:D fikk den, 2 Reima dresser og 2 stappgulle poser med klær i str 86 for 500 kr:D ser omtrent ikke at klærne er brukt;)

•☆Tastedingsen☆•

Oj det er jo et kjempe bra kjøp!!:D er lite klær som virkelig sliter seg ut de 2 første årene ;)
 
Hehe ja jeg er glad i rosa jeg å :) nå har jeg hatt svart/hvit stil lenge, og merker jeg savner bitte litt farger innimellom :)

Ja skulle ønske jeg hadde masse penger..haha så kunne jeg fått det akkurat som jeg vil her:rolleyes:

Ja, rosa og pink er kule farger;)
Mhn, helt enig, gjør seg med litt farger mellom det svarte og hvite og, vi har det likedan;) Bruker både rosa og turkis;)
Hehe, kunne vel alltids hatt litt ner penger;) men er veldig takknemlig for alt vi har, heldige som har mat på bordet hver dag:rolleyes:

•☆Tastedingsen☆•
 
Oj det er jo et kjempe bra kjøp!!:D er lite klær som virkelig sliter seg ut de 2 første årene ;)

Ja, kjempe billig:D Venninna mi som ordner det via face for meg, jeg bare betaler;) Er ikke på face jeg vettu:) Mhm, første årene blir klærne lite ødelagt, verre når de blir litt eldre:p Mathea ødelegger alle bukser på knærne, hu tryner så mye;)

•☆Tastedingsen☆•
 
Hermine er inne i en fase hvor hun er så sinna på pappaen sin :confused:

Han får ikke gi henne kos eller suss "nei ikke kose pappa" sier hun da. Og når han skal legge henne blir hun helt krakilsk :(

Er så vondt å høre på at hun gråter etter mamma... :oops: Men man skal vel ikke blande seg?

Ikke gjør han det "riktig" som hun er vant til, med å synge til hun sovner. Han sitter bare og hysjer på henne...hva ville dere gjort?

Har mest lyst til å gå inn,for å få henne til å sovne fortest mulig siden hun skal tidlig opp og i bhg i morgen...men da blir han så sur fordi jeg "blander meg" :confused:


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hmmm merkelig at du nevner det, for Liana kan også plutselig ikke ville ha noe med pappan å gjøre.. men der svinger veldig her da... idag måtte jeg stelle og legge hun, for pappan fikk ikke lov.. (er stort sett han som gjør akkurat det, siden det er det hun har ønsket)..

Jeg tenker at dere bør la pappan gjøre det uansett om hun helst vil ha deg, og om hun ikke vil roe seg, så får heller du overta..så prøver dere på nytt igjen neste dag:) de fleste unger kommer vel inn i sånne faser.. Emira gikk fra mammadalt til skikkelig mammadalt :p hehe
 
Nå får vi snart besøk av en kompis. Han ville spandere taco, så jeg får hive meg i dusjen før vi skal se film og kose oss med Taco;)
Ungene fikk hjemmelaga gryte og ris til middag, det falt i smak hos alle 3, Emmeth spiste 3 porsjoner:D:D:D:D
Også fikk de en is etterpå;) Emmeth ville heller ha mer middag:eek: Hehe. .
Ha en fin kveld alle sammen:):):)

•☆Tastedingsen☆•

Ååå nå ble jeg glad :D så utrolig godt at Emmeth spiste sååå bra :D hadde jo vært fint om matlysten hadde kommet tilbake :)

Kos deg masse med besøk, taco og film :D;)
 
Ja, rosa og pink er kule farger;)
Mhn, helt enig, gjør seg med litt farger mellom det svarte og hvite og, vi har det likedan;) Bruker både rosa og turkis;)
Hehe, kunne vel alltids hatt litt ner penger;) men er veldig takknemlig for alt vi har, heldige som har mat på bordet hver dag:rolleyes:

•☆Tastedingsen☆•

Hehe ja det lyser litt mer opå og gjør rommet "gladere" om det er litt farger iblandt det andre :) har litt rosa, lilla, grønt og oransje hvertfall..og jeg er veeeldig glad i de forskjellige blåfargene og turkis :D:) vil endre litt på pyntetingene nå etterhvert :) må bare vente til ferie og skattepengene kommer;)

Ja du har helt rett! Man skal være takknemlig for det man har :) vi har jo mye mer enn det man virkelig trenger :D
 
En venninne av en ansatt i bhgen har adoptert en jente på 8mnd fra Afrika.. dere vil ikke gjette hvor mye den ungen veier!! 24 kg!!!:eek: det er helt sykt.. har blitt fostra opp på mat, men mest melk tilsatt sukker:oops: kan jo ikke være lite heller når en så liten jente kan veie sååå mye:eek:
 
En venninne av en ansatt i bhgen har adoptert en jente på 8mnd fra Afrika.. dere vil ikke gjette hvor mye den ungen veier!! 24 kg!!!:eek: det er helt sykt.. har blitt fostra opp på mat, men mest melk tilsatt sukker:oops: kan jo ikke være lite heller når en så liten jente kan veie sååå mye:eek:
Det kan da ikke være mulig? En seksåring regnes som overvektig om de veier mer enn 24 kg. En liten baby kan da ikke fordele så mye vekt på under 80 cm? 14 kg kanskje?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmmm merkelig at du nevner det, for Liana kan også plutselig ikke ville ha noe med pappan å gjøre.. men der svinger veldig her da... idag måtte jeg stelle og legge hun, for pappan fikk ikke lov.. (er stort sett han som gjør akkurat det, siden det er det hun har ønsket)..

Jeg tenker at dere bør la pappan gjøre det uansett om hun helst vil ha deg, og om hun ikke vil roe seg, så får heller du overta..så prøver dere på nytt igjen neste dag:) de fleste unger kommer vel inn i sånne faser.. Emira gikk fra mammadalt til skikkelig mammadalt :p hehe
Greit at det er flere som krever mamma i perioder ;)

Jeg måtte gå inn og overta, hun ble så hysterisk at hun brekte seg :eek: Kan liksom ikke tvinge henne til å godta pappaen heller da...det strider liksom litt mot foreldrefilpsofien vår om å lytte til barnet og akseptere hennes følelser :p ;)

Hun sovna oppå meg til slutt :eek: Etter en time med nedroing og sang/kos :oops:

Lurer nesten på om hun straffer pappaen sin fordi han jobber så mye akkurat nå :p

Mammadalt er bare forbokstaven her, men er blitt 10x verre nå når hun har vært syk og jeg har stelt led henne alene døgnet rundt!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
En venninne av en ansatt i bhgen har adoptert en jente på 8mnd fra Afrika.. dere vil ikke gjette hvor mye den ungen veier!! 24 kg!!!:eek: det er helt sykt.. har blitt fostra opp på mat, men mest melk tilsatt sukker:oops: kan jo ikke være lite heller når en så liten jente kan veie sååå mye:eek:
Himmel :eek:

Da er den ungen alvorlig overvektig :oops: ...og sikkert underernært kan jeg tenke meg :(

Så trist for babyen...sånt er vanskelig å få bukt med, for man kan liksom ikke nekte en liten baby mat heller.


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Nå får vi snart besøk av en kompis. Han ville spandere taco, så jeg får hive meg i dusjen før vi skal se film og kose oss med Taco;)
Ungene fikk hjemmelaga gryte og ris til middag, det falt i smak hos alle 3, Emmeth spiste 3 porsjoner:D:D:D:D
Også fikk de en is etterpå;) Emmeth ville heller ha mer middag:eek: Hehe. .
Ha en fin kveld alle sammen:):):)

•☆Tastedingsen☆•
Så godt han spiste :D

Sikkert sulten av all leken ute ;)

Da blir det gryte med ris tre ganger i uken framover? :p


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Det kan da ikke være mulig? En seksåring regnes som overvektig om de veier mer enn 24 kg. En liten baby kan da ikke fordele så mye vekt på under 80 cm? 14 kg kanskje?


Sent from my iPhone using BV Forum

Nei trodde ikke jeg heller.. men er visst sant.. Str 98 var slim-fit på hun! Klarer ikke sitte eller noe :(
 
Tok litt tilvenningstid med Nytramigen og, men det skal nok gå;)
I morgen skal jeg ut ig ukeshandle, innom apoteket og hente Neocate advance og Neocate spoon eller evt bestille det. Så skal vi kjøpe smoothie, kjøpe my little pony bamser til jentene (de får det istedetfor ett 3 påskeegg fra oldemor) også innom dyrebutikken og kjøpe mat til dyrene og til slutt kjøpe blomster til hagen:D:D:D:D:D

Håper hostesaften hjelper, men fikk ikke den som Hermine fikk, får først den når han har runda 2 år pga han er så liten av vekst og var en del bivirkninger sa legen:confused: Vi fikk Bricanyl!

•☆Tastedingsen☆•
Bricanyl vet jeg Anette har brukt mot akutte slimplager. Håper det hjelper Emmeth også :)

...legen min ville ikke gi oss det, hun mente motsatt, at Efedrin var bedre for Hermine :p


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Nei trodde ikke jeg heller.. men er visst sant.. Str 98 var slim-fit på hun! Klarer ikke sitte eller noe :(
Oioi, stakkars baby :(

Sikkert godt ment, men farlig for babyen likevel!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Greit at det er flere som krever mamma i perioder ;)

Jeg måtte gå inn og overta, hun ble så hysterisk at hun brekte seg :eek: Kan liksom ikke tvinge henne til å godta pappaen heller da...det strider liksom litt mot foreldrefilpsofien vår om å lytte til barnet og akseptere hennes følelser :p ;)

Hun sovna oppå meg til slutt :eek: Etter en time med nedroing og sang/kos :oops:

Lurer nesten på om hun straffer pappaen sin fordi han jobber så mye akkurat nå :p

Mammadalt er bare forbokstaven her, men er blitt 10x verre nå når hun har vært syk og jeg har stelt led henne alene døgnet rundt!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja men det har nok noe med det du sier.. at hun har vært mye syk, du har stort sett vært den som har tatt deg av hun og hun er jo også inne i en redsel-periode.. så er nok greit å lytte til hennes følelser;) men som sagt, prøv igjen en annen dag.. og kansje gripe inn litt tidligere :) eller at du også er med dem? Så hun får en god opplevelse av faren, men via deg på en måte.. hehe..
 
Greit at det er flere som krever mamma i perioder ;)

Jeg måtte gå inn og overta, hun ble så hysterisk at hun brekte seg :eek: Kan liksom ikke tvinge henne til å godta pappaen heller da...det strider liksom litt mot foreldrefilpsofien vår om å lytte til barnet og akseptere hennes følelser :p ;)

Hun sovna oppå meg til slutt :eek: Etter en time med nedroing og sang/kos :oops:

Lurer nesten på om hun straffer pappaen sin fordi han jobber så mye akkurat nå :p

Mammadalt er bare forbokstaven her, men er blitt 10x verre nå når hun har vært syk og jeg har stelt led henne alene døgnet rundt!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Arian også er ordentlig mammadalt. Vil til meg, ikke til pappaen uansett om det er henting i bhg, lek og kos, legging eller annet. Han har alltid vært sånn. Slitsomt for meg og sårt for pappaen. Det blir også verre her ved sykdom.

Jeg synes også det er vanskelig. Vil jo gjerne at de skal knytte nærmere bånd, slik at han også vil til pappaen sin, så vil jo slippe til pappaen. Når Arian imidlertid skriker og vil til meg, strider det jo mot alle instinkter å ignorere det. Pappaen er mye hardere enn meg der, og det er jo forsåvidt en god egenskap å være tydelig, bestemt og konsekvent - det gir jo trygghet. Samtidig synes jeg at han kan bli for lite sensitiv. Hadde vært godt med en fasit, men... ;)

Brukte laaang tid på legging her også i kveld. Han bare styra og kavet og ammet og styra mer og kavet mer og ammet mer.... Brukte to timer på legging! :eek: Han er bedre, men fremdeles romler det litt i ham, og han er nok ikke 100% i form, samtidig som både hjørnetenner og jeksler er på tur ut nede.

Føler meg som en elendig mor, men jeg gleder meg til han er frisk nok til å gå i bhg igjen. Det har blitt en lang og intens ferie og jeg føler meg helt kjørt...

Håper dere har hatt en fin kveld alle sammen! :)




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Himmel :eek:

Da er den ungen alvorlig overvektig :oops: ...og sikkert underernært kan jeg tenke meg :(

Så trist for babyen...sånt er vanskelig å få bukt med, for man kan liksom ikke nekte en liten baby mat heller.


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja den er alvorlig overvektig:( og helt sikkert masse mangel på div næring! så de har jo en del å jobbe med nå.. men får sikkert masse råd og hjelp! Hun jeg snakka med sa også at det vil nok hjelpe så fort hun klarer å krabbe og gå.. men må si det er både tøft og bra gjort av det paret å ta til seg denne jenta :)
 
Back
Topp