Torsdag 23.01

Jeg får aldri til å sove på dagtid, selv ikke da Hermine var nyfødt :p Men utrolig hva man klarer bare med nok koffein da :p ;)
I dag droppet jeg å sove. Eskil sover, men jeg har savnet å bare sløve på sofaen uten å måtte passe på og underholde Lillebror. Så da ble det det i dag. Jeg tenkte mer på at jeg må få tatt igjen litt søvn i helgen :D

Hehe..Ja, mamma og pappa vet best.;) :p
Det virker ikke som at hun har spesielt vondt på natta heller. Hun er bare så innmari våken, men sovner når hun får mme. Vi har jo prøvd å venne henne av nattmelka, men denne her sover ikke hvis hun er sulten (slik har hun vært siden hun var nyfødt). Magen skal liksom være full? Hun spiser greit til middag og kvelds også, så det skal i teorien ikke være noen krise.
Hømhøm..En liten luring denne jenta vår.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Vår får også mme ennå på natt/tidlig morgen. Har lest at små barn kan våkne av sult helt frem mot 2 år, og at det promoterer bedre søvn å gi denne melka på natta. Søvnen er viktigere for barnet enn at man skal unngå denne "uvanen", jeg støtter meg til det (og mitt eget søvnbehov) og gir mme ;)

I dag droppet jeg å sove. Eskil sover, men jeg har savnet å bare sløve på sofaen uten å måtte passe på og underholde Lillebror. Så da ble det det i dag. Jeg tenkte mer på at jeg må få tatt igjen litt søvn i helgen :D
Jeg føler meg ikke trøtt i grunnen, bare sånn helt gjennomtrengende sliten! Er litt rart å sitte slik i sofaen med en kopp te, midt på dagen, ALENE :eek: Litt sånn pre-barn feeling :p Men kjenner det gjør godt, selv om samvittigheten sier at jeg helst ville hatt henne hjemme :P

Jeg føler meg ikke trøtt i grunnen, bare sånn helt gjennomtrengende sliten! Er litt rart å sitte slik i sofaen med en kopp te, midt på dagen, ALENE :eek: Litt sånn pre-barn feeling :p Men kjenner det gjør godt, selv om samvittigheten sier at jeg helst ville hatt henne hjemme :p
Kos deg du :D Hun har det fint i barnehagen! :)

God morgen!
Hva skal dere i dag?
Minst mulig her :) sløvehjemmedag!
T sover enda. Han var så sliten etter bursdag i går at han ikke snakket sammenhengende :p
Lillebror vil bare se Brannmann Sam
Vis vedlegget 48022
God morgen!
Hva skal dere i dag?
Minst mulig her :) sløvehjemmedag!
T sover enda. Han var så sliten etter bursdag i går at han ikke snakket sammenhengende :p
Lillebror vil bare se Brannmann Sam
Vis vedlegget 48022

Gutten som vet hva han vil ha:-)

God morgen!
For en lur lillebror.:) Like greit å finne frem de rette filmene selv! Hehe..

Vi har hatt ei trøblete natt - igjen, men nå er det snart helg og da sover hun som regel godt. :p Vet ikke hva det er i hverdagen som gjør henne urolig, eller om det bare er tilfeldig..
Her er det forelesning på gang, men jeg skal avslutte litt tidligere pga time hos tannlegen og fjerning av visdomstenner. Gleder meg ikke noe særlig til det, men det blir greit å bli kvitt de før de gir store plager. Bedre føre var!

Lykke til hos tannlegen, det går nok helt fint:-)

Da har jeg søkt barnehageplass til Lillebror.
Fylte inn 60% plass, men er usikker på om vi bør endre til 80/ 100 og eventuelt søke han ned alt ettersom hvordan høsten blir!

Heisann

Jeg har hatt ei forferdelig natt, lurte faktisk på om jeg skulle stå opp å ringe føden. Våknet av at jeg måtte på do som vanlig, så fikk jeg den pang hodepinen, og veldig vondt i magen. Hodepinen gav seg når jeg la meg igjen, men smertene i magen gav seg ikke. Denne gangen var de også på toppen av livmoren, ikke bare rundt tidligere keisersnitt. Klarte å sovne fra det til slutt. Jeg har litt vondt enda. Hva i huleste kan det være, er det på grunn av mye løfting av nasse i går? Synes det blir så dramatisk å ringe føden også, for jeg klarer å bevege meg å fungere, det er bare skikkelig ubehagelig. Det var dagens hypokonderi fra meg:D

Skal hente nasse halvett, vi skal på kontroll hos øre,nese og hals spesiallisten i dag, spent på hvordan polyppen er nå.

Da har jeg søkt barnehageplass til Lillebror.
Fylte inn 60% plass, men er usikker på om vi bør endre til 80/ 100 og eventuelt søke han ned alt ettersom hvordan høsten blir!

Så spennende, det går jo sikkert an å endre den ned ved behov, kanskje bedre å ta i litt så man er sikker?:-)

Heisann

Jeg har hatt ei forferdelig natt, lurte faktisk på om jeg skulle stå opp å ringe føden. Våknet av at jeg måtte på do som vanlig, så fikk jeg den pang hodepinen, og veldig vondt i magen. Hodepinen gav seg når jeg la meg igjen, men smertene i magen gav seg ikke. Denne gangen var de også på toppen av livmoren, ikke bare rundt tidligere keisersnitt. Klarte å sovne fra det til slutt. Jeg har litt vondt enda. Hva i huleste kan det være, er det på grunn av mye løfting av nasse i går? Synes det blir så dramatisk å ringe føden også, for jeg klarer å bevege meg å fungere, det er bare skikkelig ubehagelig. Det var dagens hypokonderi fra meg:D

Skal hente nasse halvett, vi skal på kontroll hos øre,nese og hals spesiallisten i dag, spent på hvordan polyppen er nå.
Du kan jo bare ringe dem og høre? Du trenger jo ikke å være nær innleggelse for å forhøre deg med dem :D

Så spennende, det går jo sikkert an å endre den ned ved behov, kanskje bedre å ta i litt så man er sikker?:)
Ja, jeg kan foreløpig endre frem til fristen 15. februar da. Får høre litt med mannen.
Kanskje jeg må bestemme meg for om det blir videre studier eller ikke :p

Vår får også mme ennå på natt/tidlig morgen. Har lest at små barn kan våkne av sult helt frem mot 2 år, og at det promoterer bedre søvn å gi denne melka på natta. Søvnen er viktigere for barnet enn at man skal unngå denne "uvanen", jeg støtter meg til det (og mitt eget søvnbehov) og gir mme ;)
Hm..Jeg vet ikke om hverdagen er spesielt hard (dagmamma er ikke SÅ aktiv), og våkennettene kommer og går i perioder. Hun sover stort sett hele natta uten melk, men nå er hun inne i en periode der det er et eller anna som gjør at hun våkner/sutrer en del om natta. Det kan være tennene som plager henne, men jeg tror ikke hun har vondt-vondt. Får bare finne en fin balanse mellom søvn, aktivitet og mattinntak i løpet av dagen, kveldsrutiner og natt.:)

Du kan jo bare ringe dem og høre? Du trenger jo ikke å være nær innleggelse for å forhøre deg med dem :D

Bare føler meg så dramatisk hehe:-) Men skader jo ikke å ringe, det verst de kan si er vi har ikke tid, og det er jo greit nok:-)

Da har jeg ringt, hun mener det er hel ufarlig, at det er muskellaget som gjør vondt, og at arrvevet etter snittet strekker seg, og det kan man også kjenne. Så da får jeg bare slå meg til ro med det:-)

Da har jeg ringt, hun mener det er hel ufarlig, at det er muskellaget som gjør vondt, og at arrvevet etter snittet strekker seg, og det kan man også kjenne. Så da får jeg bare slå meg til ro med det:)
Greit å ringe ja :)
Så får du jo bare ringen igjen om du får veldig vondt!

Hm..Jeg vet ikke om hverdagen er spesielt hard (dagmamma er ikke SÅ aktiv), og våkennettene kommer og går i perioder. Hun sover stort sett hele natta uten melk, men nå er hun inne i en periode der det er et eller anna som gjør at hun våkner/sutrer en del om natta. Det kan være tennene som plager henne, men jeg tror ikke hun har vondt-vondt. Får bare finne en fin balanse mellom søvn, aktivitet og mattinntak i løpet av dagen, kveldsrutiner og natt.:)

Det kan jo enten være at hun blir overstimulert om tvn står på foran øynene på henne hos dm hele dagen :P ;) Eeeeller så er det er stort utviklingssprang nå når hun holder på med gåopplæringa, og bearbeider det på natt og dermed sover urolig ;) Det siste er iallfall veldig vanlig hos oss! Hun hadde en periode nå nylig hvor språket eksploderte...vi sov nesten ikke :eek: måtte gi to flasker mme på natt, da roet hun seg ;)

Heisann

du, man kan aldri ringe jordmor/føden en gang for mye ;) Man skal ALLTID ringe dit når man er bekymret for om noe kan være galt med babyen!!! ;)

Greit å ringe ja :)
Så får du jo bare ringen igjen om du får veldig vondt!

Ja, det var det hun sa også:-) Det er vel på grunn av all løftinga av nasse i går.

Back
Topp