Torsdag 22.mai

Deilig!
Jeg har marinert noen koteletter og tenkte å gjøre noe liknende i dag :)
God mat, men lite jobb da det gjør seg selv :)

Surfer mobilt!

Dagens middag:
Lam på en "seng" av poteter og basilikum, med grønnsaker,hvitløk og krydder oppå der igjen. Langstekes i ovnen under alu.folie.♡
Vis vedlegget 62463

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Mmm, herlighet for en torsdagsmiddag :D

Her blir det fiskepinner...fra Findus :p

Fiskepinner er også godt!:) Det er noe vi sjeldent har. Er det masse fisk i dem egentlig?

Mannen er en skikkelig kjøtteter, så når han handler kjøper han alltid med ting jeg aldri handler til vanlig selv. Hvalkjøtt, lam o.l. Da vi bodde i Dublin, kjøpte han strutsebiff f.eks..:p

Koteletter er det lenge siden jeg har hatt! Takk for tips.;)
Ja, jeg liker veldig godt selvgjort mat. :) Også blir kjøttet så mørt og alle ingrediensene setter smak på hverandre.

Eventuelt laks hos mamma. Den krever enda mindre jobb :-p

Surfer mobilt!

29 grader i skyggen :eek::eek::rolleyes:
Kollapser nesten haha..... vært på shopping og ungene har lekt ute.. gikk inn litt for det er ingen skygge her.. . Hva gjør dere?? :-)

29 grader i skyggen :eek::eek::rolleyes:
Kollapser nesten haha..... vært på shopping og ungene har lekt ute.. gikk inn litt for det er ingen skygge her.. . Hva gjør dere?? :-)
Herlig med sommer!! Er det sol også eller er det bare varmt?

Vi har akkurat spist sein lunsj. Jen får ikke i seg så mye, men det er utrolig hvordan noen biter brødskive og smoothie hjelper på formen. Hun er kvikkere nå etter en dubb og litt påfyll av energi, selv om hun har feber. Satt seg ned med duploen borti lekehjørnet nå.:)
Jeg kikker skrått bort på "Tekst i tid og rom. Norsk språkhistorie" som ligger på armlenet på sofaen her, men har liksom ikke konsentrasjonen til å lese.:p

Even better!!:D
Av og til er det fryktelig godt å slippe å lage middag selv.

Ja jeg kommer meg ikke i av sofaen as we speak, så her var det kjekt med en tante og mormor som kan underholde ungene ute :)

Surfer mobilt!

Lilla-87:
God bedring til jenny-snuppen. Har du sjekka henne for UVI? De har tisseposer på apoteket. Kan jo hende det er den 3dagersfeberen som Marianne har nevnt også? Uansett flott hu har bedre temp:):)

Marian87:
Så herlig med en god natt igjen:D Det liker vi:);)
Har du eksamen snart? eller har du kanskje hatt?

FruH: Så koselig med besøk som underholder ungene;):D
Hvordan er formen din kjære du? Vært hos legen igjen?

LennyPenny: Koselig med bursdagsshopping:D
Hmmm, aner ikke hvorfor hu kan være hes? Kan jo være virus på stemmebåndene, kanskje? Eller har hu vært litt høylytt? Da kan de og bli litt hese i stemmen.
Kos deg i varmen;) Her er det 24 grader i skyggen og lummert, blir nok tordenvær:p

Anita: Så koselig med pappaperm;)
Håper du får vaktlistene snart;) Moro med shopping av diverse slag:D

Hei alle sammen!
Idag har vi vært hos legen med Emmeth. Han har en ganske stor kul/bein stikkende ut innerst på kragebenet, ser det tydelig gjennom huden og legen har ikke vært borti noe sånt før. Han sa det ikke var brusk/fett, men kjentes veldig hardt ut. Så måtte ta en del blodprøveglass av han, heldigvis greide legesekretæren det fint, så vi slapp og dra på sykehuset og ta de, siden han er så lita er det visst nok ganske vanskelig.

Legen visste ikke hva det kunne være, men fikk beskjed om at det måtte sjekkes fort, så blei sendt av gårde henvisning til barnespesialist på Ahus og skal få sjekka han innen ei uke. Er til vanlig 3 mnders ventetid.
Legen tok kopi av helsekortet hans også, vekten har stått stille ett år. Veier det samme som mai i fjor. Legen ville ikke si noe om hva det kunne være, han ville ikke bekymre oss sa han? men når han sier sånn blir jeg jo bekymret:(

Har vært og kjøpt noen nye puter og lykter ut til verandaen. Vi fikk nye hagemøbler igår;)
1003

Ellers har det ikke skjedd så mye. Emmeth sover dårlig, er sliten med feber, og jeg selv er sliten. Mannen jobber kveldsskift denne uka, så har de en del aleine, men går jo fint:)
Jentene er nede hos nabojenta og Emmeth prøver og sove lur, men går dårlig i varmen. 24 grader i skyggen her:) Herlig, men overskya og lummert. så blir nok tordenvær.
Ha en fin dag alle sammen:)

Hei alle sammen!
Idag har vi vært hos legen med Emmeth. Han har en ganske stor kul/bein stikkende ut innerst på kragebenet, ser det tydelig gjennom huden og legen har ikke vært borti noe sånt før. Han sa det ikke var brusk/fett, men kjentes veldig hardt ut. Så måtte ta en del blodprøveglass av han, heldigvis greide legesekretæren det fint, så vi slapp og dra på sykehuset og ta de, siden han er så lita er det visst nok ganske vanskelig.

Legen visste ikke hva det kunne være, men fikk beskjed om at det måtte sjekkes fort, så blei sendt av gårde henvisning til barnespesialist på Ahus og skal få sjekka han innen ei uke. Er til vanlig 3 mnders ventetid.
Legen tok kopi av helsekortet hans også, vekten har stått stille ett år. Veier det samme som mai i fjor. Legen ville ikke si noe om hva det kunne være, han ville ikke bekymre oss sa han? men når han sier sånn blir jeg jo bekymret:(

Har vært og kjøpt noen nye puter og lykter ut til verandaen. Vi fikk nye hagemøbler igår;)
1003

Ellers har det ikke skjedd så mye. Emmeth sover dårlig, er sliten med feber, og jeg selv er sliten. Mannen jobber kveldsskift denne uka, så har de en del aleine, men går jo fint:)
Jentene er nede hos nabojenta og Emmeth prøver og sove lur, men går dårlig i varmen. 24 grader i skyggen her:) Herlig, men overskya og lummert. så blir nok tordenvær.
Så skummelt når legen sier sånn... Skjønner du blir urolig, godt dere får time fort. Kryyser fingrene for at alt er bra med Emmeth'en :)
Så fint det var hos dere da :) :) har nesten samme utemøbler,og de er så deilig å sitte i :)

Tror hun frøs litt på 17.mai på ettermiddagen da vi var ute på veranden,og hun ikke hadde sko kun tynne strømpebukser... Ser ann noen dager :)

Håper su får til å slappe av.... Har du noen gang en venninne kveld? Kanskje det hadde vært godt for deg? :) sender over en klem :)

Sent from my iPad using BV Forum

Herlig med sommer!! Er det sol også eller er det bare varmt?

Vi har akkurat spist sein lunsj. Jen får ikke i seg så mye, men det er utrolig hvordan noen biter brødskive og smoothie hjelper på formen. Hun er kvikkere nå etter en dubb og litt påfyll av energi, selv om hun har feber. Satt seg ned med duploen borti lekehjørnet nå.:)
Jeg kikker skrått bort på "Tekst i tid og rom. Norsk språkhistorie" som ligger på armlenet på sofaen her, men har liksom ikke konsentrasjonen til å lese.:p

Soooool <3 yeeeey jeg er inne og rydder oppi 1 million klesplagg..... Og skal henge opp en vask .. Sendte de andre ut,for det er vanskelig å gjøre noe med alle oppi beina mine hehe...

Skjønner det ikke frister å lese hehe ;)
Godt med drikke for Jenny :)

Sent from my iPad using BV Forum

Høre ut som en koselig dag dere har foran dere.:) Kjekt å våre to sammen om barna innimellom. Kos dere med varmlunsj!

Ja, vi venter og ser an formen, men hvis hun ikke er bedre i morra eller ikke har fått utslett, så drar vi nok til legen. ;)

Jada var koselig da:) greit med litt annen selskap enn Leoh som bare ler av alt jeg sier:P også var vi å så/prøvde senger.. så da blir det ny seng på oss til tirsdag (antageligvis) :D

Ja lurt å dra til legen om det ikke er bedre..er det tredje dagen med feber nå?

Haha her blir det havregrøt på jentene :P er så lenge mett når vi kjøper lunsj på meny;)

Jada var koselig da:) greit med litt annen selskap enn Leoh som bare ler av alt jeg sier:P også var vi å så/prøvde senger.. så da blir det ny seng på oss til tirsdag (antageligvis) :D

Ja lurt å dra til legen om det ikke er bedre..er det tredje dagen med feber nå?
Tredje dagen med feber, ja. Hun var slapp og pjusk på mandag også, men målte ikke temp da. Får se om det dukker opp et utslett i morra. Greit om det bare er tredagersfeberen da.:)

Ny seng er fine greier! Har dere slitt ut den forrige? ;)

Hei alle sammen!

1003

Uff så mye styr og bekymringer dere må gå gjennom :( håper dem finner fort ut av denne kulen og hvorfor han ikke går opp i vekt! OG at det ikke er noe farlig! <3 venter spent på oppdatering;)

23 grader i skyggen her, og var veldig lummert..men kom litt regn så det ble bedre:) tordner så sjeldent her:P fiiine hagemøbler! Sånne vil jeg ha når vi får oss hage :D

Hei alle sammen!

1003

Så bra at dere blir henvist videre og får sjekka det ut rimelig fort. Ikke noe godt å vente på time når man er bekymra, men han får iallfall en skikkelig undersøkelse nå da slik at dere kommer til bunns i sykdommen. Ønsker dere masse lykke til! Du må oppdatere oss da.♡

Har ikke sjekka Jen for UVI, nei. Tenkte å se om det er tredagersfeberen først før vi gjør noe mer.:)

Tredje dagen med feber, ja. Hun var slapp og pjusk på mandag også, men målte ikke temp da. Får se om det dukker opp et utslett i morra. Greit om det bare er tredagersfeberen da.:)

Ny seng er fine greier! Har dere slitt ut den forrige? ;)

Ja da kan det hende det kommer utslett enten iløpet av dagen idag eller imårra ;) men hvis hun fortsatt har feber imårra, så ville jeg fått det sjekka.. ganske greit om det er den sykdommen ja:) Liana måtte selvfølgelig få den når jeg skuløe føde Leoh:P så mamma fikk litt ekstra å gjøre med en febersyk 1åring som bare ville bli holdt.. hehe..

Ny seng å greier!:D den vi har fikk jeg av mamma (noe dem hadde på hytta bare) for 6-7 år siden, og er egentlig to rammemadrasser med en tynn overmadrass:P får så vondt i ryggen og noen ganger nakken av den..så nå blir det en ny og ordentlig seng!!:D

Hvis dere ser på det venstre kragebenet hans, så ser dere kulen.

•☆Tastedingsen☆•

Vedlegg

• 1400771684500.jpg
    1400771684500.jpg
    32,9 KB · Visninger: 11
Så guffent med Emmeth!!! Håper dere får noen svar!

Jeg har fått middag, is og nå blitt plassert i godstolen med kaffe
ImageUploadedByBV Forum1400771739.796679.jpg
Mens mamma tok med gutta ut igjen.
Jeg elsker familien min!!!
Hun skal ta E på dagen i morgen i tillegg til at begge skal sove der i helgen. Det hjelper så utrolig på for min del nå!

Surfer mobilt!

Back
Topp