Torsdag 16. Januar :)

Hermine sov bare 45 min ibhg idag, igjen! :(
Jeg sier at hun har vært tidlig oppe og må legges tidligere og dem sier bare "jammen hun virker ikke noe trøtt". Bare fordi hun ikke sovner ved matbordet (som mange andre barn gjør) og ikke skriker så betyr det jo ikke at hun ikke er trøtt! :mad: Den dagen hun sov lengst denne uken i bhg var den dagen hun hadde sovet lengst om morra = søvn avler søvn hos denne ungen

Får så vondt av henne for hun er jo såååå sliten når hun blir hentet, og kl 18 er det kveld. Er skikkelig kjipt og ha 1 time ettermiddag sammen altså :(

Dagens klage fra meg :p

Jeg synes det er helt horribelt at bhgen ikke hører etter hva du sier? Stakkars Hermine som blir så overtrøtt hu ikke sover godt. ærlig talt, spørr du meg så er det for seint først og legge ungene når de HAR sovnet ved matbordet. MAKAN!!!!

Uff for noe bæsj! Er så sykt dårlig at dem MÅ gjøre som de pleier å gjøre! Stakkars lille Hermine-mor:( og dere også! Som får så liten tid med hun:( du har ikke vurdert å bytte bhg da? :P
Nei, det har jeg ikke :p Vi blir på sikt å flytte til en større bolig, og det blir i en annen del av byen så da må hun bytte bhg. Vil ikke bytte flere ganger enn helst nødvendig ;) Og det er en utrolig god bhg, de gir kjempegod oppfølging på alt annet...er liksom kun sovinga som er problemet hos dem ;) :p

MEN de er kjempeflinke mht pottetreninga av Hermine :D jeg sa at vi holder på å pottetrene henne og spurte om de ikke kunne ha henne på potta før utetid kl 09.30), før lunsj (kl 11) og etter soving (kl 14) og det har de hatt siden oppstart etter jul :D Enkelte dager kommer hun hjem i samme bleia som hun ble levert i om morran fordi den er helt tørr :D :) De er alle like imponert over henne, og hun er visst den store snakkisen blant personalet fordi hun er så tidlig ute på pottetreninga :p Yngst på avdelinga, men flinkest å gå på potte ;) De hører når hun sier "æ tiss" eller "æ bæsj" og tar henne på potte med en gang! :)
Så der er de kjempeflinke!!! :)

Hermine liker ikke pannekaker, eller vaffler :eek:

Men idag spiste hun masse kjøttpudding og pasta med pesto til middag da :p

Det trodde ikke jeg Liana gjorde heller..for i bhgen så har hun ikke ville spist vafler, men så fant vi ut at det var syltetøyet som var problemet:P men prøvde igjen med blåbærsyltetøy idag, og det var visst godt:)

Å så bra hun har spist masse :D hehe hørtes jo kjempe godt ut ;)

Nei, det har jeg ikke :p Vi blir på sikt å flytte til en større bolig, og det blir i en annen del av byen så da må hun bytte bhg. Vil ikke bytte flere ganger enn helst nødvendig ;) Og det er en utrolig god bhg, de gir kjempegod oppfølging på alt annet...er liksom kun sovinga som er problemet hos dem ;) :p

MEN de er kjempeflinke mht pottetreninga av Hermine :D jeg sa at vi holder på å pottetrene henne og spurte om de ikke kunne ha henne på potta før utetid kl 09.30), før lunsj (kl 11) og etter soving (kl 14) og det har de hatt siden oppstart etter jul :D Enkelte dager kommer hun hjem i samme bleia som hun ble levert i om morran fordi den er helt tørr :D :) De er alle like imponert over henne, og hun er visst den store snakkisen blant personalet fordi hun er så tidlig ute på pottetreninga :p Yngst på avdelinga, men flinkest å gå på potte ;) De hører når hun sier "æ tiss" eller "æ bæsj" og tar henne på potte med en gang! :)
Så der er de kjempeflinke!!! :)

Hadde jo vært perfekt om dem kunne endret tankene sine litt ang soving da;) heheh.. er jo ikke rart dem er imponert da! De fleste er jo renslig før etter dem har fylt 2 år;):) veldig bra at dem følger opp når det kommer til pottetrening! Det hjelper jo godt på deres "prosjekt":)

Hipp posta denne oppskriften på Facebook.. lurer på om dem er gode :)

1389899560081.jpg

Jeg synes det er helt horribelt at bhgen ikke hører etter hva du sier? Stakkars Hermine som blir så overtrøtt hu ikke sover godt. ærlig talt, spørr du meg så er det for seint først og legge ungene når de HAR sovnet ved matbordet. MAKAN!!!!
Ja, er enig i det! De kunne godt blitt lagt for å sove litt tidligere mange av dem! :oops:

Hvis det blir flere slike dager i neste uke må jeg bare si at hun må få lunsj og legges før. Problemet da igjen er at hun blir så innmari lei seg fordi hun ikke får spise sammen med barna, noe som er det beste hun vet ;)

Kveldslektyre :)
Spennende bok om å forstå og håndtere atferden til småbarn, anbefales ;)
ImageUploadedByBV Forum1389900634.068677.jpg

Hermine sov bare 45 min ibhg idag, igjen! :(
Jeg sier at hun har vært tidlig oppe og må legges tidligere og dem sier bare "jammen hun virker ikke noe trøtt". Bare fordi hun ikke sovner ved matbordet (som mange andre barn gjør) og ikke skriker så betyr det jo ikke at hun ikke er trøtt! :mad: Den dagen hun sov lengst denne uken i bhg var den dagen hun hadde sovet lengst om morra = søvn avler søvn hos denne ungen

Får så vondt av henne for hun er jo såååå sliten når hun blir hentet, og kl 18 er det kveld. Er skikkelig kjipt og ha 1 time ettermiddag sammen altså :(

Dagens klage fra meg :p
ÆRlig talt. Den barnehagen trenger et spark i rumpa. Om foreldrene BER om å få lagt ungen tidligere, så SKAL de gjøre det :o
Jeg skjønner ikke hvorfor dere godtar det der!

Ja, jeg tror de har stjelt den oppskrifta fra bloggen Barebarnemat :p

Bakte sånne da Hermine begynte å få tenner rundt 6 måneder, hun elska de ;)

Hahaha ja det er godt mulig :P har aldri bakt noe sånt jeg, så har lite peiling ;) men har lyst å prøve når Leoh blir større.. men kan godt hende Liana liker sånne også :)

ÆRlig talt. Den barnehagen trenger et spark i rumpa. Om foreldrene BER om å få lagt ungen tidligere, så SKAL de gjøre det :o
Jeg var nok ikke konkret nok, sa bare at hun trolig ville bli trett tidligere siden hun var så tidlig oppe...de tolket at hun ikke virket trett. Jeg sa at OM hun hadde vært lagt kl 11 hadde hun kanskje sovet 2 timer. Men er ikke alltid de hører helt etter når man prater,om det skjer mye rundt og sånn. Jeg er ikke så glad i konfrontasjoner, men får la mannen si bedre ifra i neste uke når han henter, om det blir aktuelt.

Enig der! For de skal jo passe på barna for foreldrene, mens foreldrene må gjøre noe annet..er jo det man betaler for..og da burde de gå etter hva hver familie ønsker når det kommer til sånt som soving..

Hahaha ja det er godt mulig :P har aldri bakt noe sånt jeg, så har lite peiling ;) men har lyst å prøve når Leoh blir større.. men kan godt hende Liana liker sånne også :)
Liana vil sikkert like de om du ikke tørker de helt ut, sånn at de ennå er myke ;)

Heija :-)

Har litt lite tid te å va her inne no :-(
Masse å jr på skola, og på ettermiddagen vill eg styr og lek i lamme fie <3

Masse nye, spennende fag :-D

Hiv med et bilde a snuppa <3
Ho e KJÆMPEFLENK å spis sjøl :-)
Men det må va mat ho kan plukk med hendern senna :-)
Og drekk a vanele kopp åg :-)

Spagetti med tilbehør e storfavoritt her :-) bruk fullkornspasta :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1389905289152.jpg
    1389905289152.jpg
    39,8 KB · Visninger: 11
Last edited:
Jeg var nok ikke konkret nok, sa bare at hun trolig ville bli trett tidligere siden hun var så tidlig oppe...de tolket at hun ikke virket trett. Jeg sa at OM hun hadde vært lagt kl 11 hadde hun kanskje sovet 2 timer. Men er ikke alltid de hører helt etter når man prater,om det skjer mye rundt og sånn. Jeg er ikke så glad i konfrontasjoner, men får la mannen si bedre ifra i neste uke når han henter, om det blir aktuelt.
Det er jo god søvn og kvalitetstid med ungen din det er snakk om, så det klarer du nok du og å ta opp :D

Liana vil sikkert like de om du ikke tørker de helt ut, sånn at de ennå er myke ;)

Ja kansje :D smaker det veldig banan eller? Hun digger banan skjønner du:P

Back
Topp