toneanys slankedagbok

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg går på ketolyse, trener med rockering, styrke på treningsstudio når jeg kommer meg dit, og holder nå på med 30 day shred.

Forhistorie:
Gikk gradvis opp fra ca 75 kg, endte på 99 kg, selv om jeg prøvde å være sunn og flere ganger prøvde å slanke meg. Jeg klarte da å gå ned til 92 kg, men i jula gikk jeg opp til 95 igjen. Begynte å trene og slanke igjen etter jul, men stod helt fast. Så ble jeg gravid, og la på meg 28 kg. Bekkenløsning og arbeidsledighet, funket dårlig. Da jeg aktivt begynte å trene og spise sunt igjen veide jeg ca 110 kg.
Denne slankedagboka gjelder de siste kiloene mot målet, fra jeg begynte med ketolyse.

Dette var målene da jeg begynte å trene og tenke vekt i mars 2009.
Startvekt: 110 kg
StartBMI: 33,7
26.03: Overarm 36 cm, midje 105 cm, hofter 130 cm, rompe 124 cm, lår 75 cm.
21.04: Overarm 36 cm, midje 102 cm, hofter 126 cm, rompe 120 cm, lår 72 cm.
28.04: Overarm 36 cm, midje 101 cm, hofter 125 cm, rompe 120 cm, lår 72 cm.
05.05: Overarm 36 cm, midje 100 cm, hofter 125 cm, rompe 120 cm, lår 71 cm.
25.05: Overarm 36 cm, midje 99 cm, hofter 124 cm, rompe 118 cm, lår 70 cm.
03.06: Overarm 36 cm, midje 97 cm, hofter 121 cm, rompe 116 cm, lår 70 cm.
13.06: Overarm 35 cm, midje 95 cm, hofter 120 cm, rompe 114 cm, lår 69 cm.
14.09: Overarm 34 cm, midje 94 cm, hofter 118 cm, rompe 112 cm, lår 69 cm.
26.10: Overarm 33 cm, midje 90 cm, hofter 114 cm, rompe 110 cm, lår 67 cm.


Vekt (høyde 1.79 m)
18.01: 97,4 kg
25.01: 95,4 kg
01.02: 94,6 kg
09.02: 91,1 kg
22.02: 91,5 kg
01.03: 90,8 kg
08.03: 88,9 kg
22.03: 88,1 kg
12.04: 87,7 kg
19.04: 87,6 kg

Mål (måler ved hver offisielle veiing)
Midje: 93 cm, Hofter: 115 cm, Rumpe: 112 cm, Lår: 69 cm.
Midje: 92 cm, Hofter: 114 cm, Rumpe: 110 cm, Lår: 68 cm.
Midje: 90 cm, Hofter: 113 cm, Rumpe: 110 cm, Lår: 67 cm.
Midje: 87 cm, Hofter: 111 cm, Rumpe: 108 cm, Lår: 66 cm.
Midje: 87 cm, Hofter: 111 cm, Rumpe: 107 cm, Lår: 65,5 cm.
Midje: 86 cm, Hofter: 110 cm, Rumpe: 107 cm, Lår: 65 cm.
Midje: 86 cm, Hofter: 109 cm, Rumpe: 106 cm, Lår: 65 cm.
Midje: 85 cm, Hofter: 108 cm, Rumpe: 106 cm, Lår: 64 cm
Midje: 84,5 Hofter: 107,5 Rumpe: 105 cm, Lår: 64 cm.
Midje: 84 cm, Hofter: 107 cm, Rumpe: 105 cm, Lår: 64 cm.
 
Mandag
Frokost: 2 egg med hvitost på, 2 strimler bacon, litt paprika og løk.
Lunsj: Masse kjøttpålegg av forskjellig slag, og litt melonyoughurt (skulle ha agurk, men den var muggen [:'(], så måtte finne på noe annet).
Middag: Kalkunfilet stekt i rømme med litt green curry-krydder på, et par spiseskjeer seterrømme og ca 3 kuler med frossen spinat. Hadde stekt brokkoli og blomkål til. Nammenam, anbefales! [:)]
Kvelds: Litt mer kjøttpålegg og youghurt.

Har rocket 10 min med rockeringen, og var på en time med utholdende styrke. [:)]
 
Tirsdag
I dag fikk jeg litt utslag på ketosestixen, det var vel hakket mer enn spor av ketoner.[:)] Så da går det rette veien.
Jeg er blå og rød og lilla på hoftene, så det var for vondt til å rocke i det hele tatt i dag, selv med klær på. Prøver i morgen istedet.

Frokost: Omelett av to egg, med paprika, sjampinjong, løk og litt melk.
Lunsj: Kalkunrester fra i går med salat til.
Middag: Torskefilet i folie i ovnen sammen med smør, krydder, brokkoli, blomkål, spinat, paprika og løk.
Mellommåltid: Smeltet osv og salami.
Kvelds: Masse kjøttpålegg og et par spiseskjeer youghurt.

I morgen skal jeg handle inn for å lage polarlapper, blandt annet. [:)]
 
Onsdag
Frokost: Eggerøre med røkelaks og bacon til, spiste også de siste par skjeene med yoghurt i mangel på noe annet.
Middag: Svinebiff med soppstuing (fløte og sjampinjong), rosenkål, litt brokkoli og blomkål.
Ettermiddagslunsj: To lavkarbo polarlapper med salat, paprika, agurk, tomat og kjøttpålegg.
Kvelds: To polarlapper med hvitost og litt agurk.
 
Oppskrift på de superenkle og nydelige polarbrød-greiene finner dere her.
 
Jeg skal prøve å rocke litt før jeg tar kveld, men jeg er enda veldig øm på hoftene. Ser ut som jeg har fått skikkelig juling. Fikk medium utslag på ketoner i urinen i dag, og jeg snikveide meg (så klart), har gått ned et helt kilo siden mandag! [:D]
 
Torsdag
Medium til mye utslag av ketoner i dag. [:)]
Rocket i 3-4 min, det gjør enda vondt så må vel bare være forsiktig.
Gikk tur i ca en halvtime.
 
Frokost: To polarlapp med hvitost og agurk
Lunsj: Stekt egg med ost og bacon, tomat og paprika ved siden av.
Middag: Rester fra i går, altså svinebiff, grønnsaker og soppstuing.
Kvelds: Polarlapper med salatblader, agurk, salami og eggsalat (egg og majones).
Kveldssnack: En liten slurk appelsinjuice.
 
Fredag
Gikk tur i ca 30 min i dag, i en lang oppoverbakke.
Skal rocke litt nå straks. [:)]

Frokost: To polarlapper med salat, agurk og eggesalat.
Middag: Stekt kalkunfilet med kyllingkrydder, rømme og spinat. Serveres med kyllingsaus, brokkoli, blomkål og rosenkål.
"ettermiddagslunsj": Restene av grønnsakene og sausen.
Kvelds: En polarlapp med hvitost og salami.
 
Spennende!
Det ser jo ut som det går kjempebra :)
 
Lørdag
Var på en times utholdende styrke i dag. [:)]
 
Frokost: Egg, ost og bacon, agurk og paprika.
Lunsj: Rester av kalkunen fra i går og isbergsalat, agurk og paprika. Glemtet tomaten. [8D]
Middag: Kylling, grønnsaker og saus. Var hos svigers så det ble på feelingen, håper alt gikk bra. [8D]
 
Søndag
Rocket noen minutter i dag, til det begynte å gjøre vondt. Ble vel ca 4 min.
 
Frokost: Egg, ost og bacon, agurk.
Mellommåltid/lunsj: En halv nybakt polarlapp (rett før middag nemlig)
Middag: Ovnsstekt kylling med cherrytomater og agurk.
Kvelds: To polarlapper med eggesalat og isbergsalat.

Svigersbesøk har rotet litt med systemet, men jeg tror jeg har vært forsiktig nok. [:)] Vi får se på ketosestixen og vekta i morgen tidlig! *spent*
 
ORIGINAL: *tine*

Spennende!
Det ser jo ut som det går kjempebra :)


Det går ganske bra ja. Siden jeg lager plan for hva jeg skal spise minst en dag i forveien, og har både noen lettvinte og noen litt mer kompliserte matløsninger tilgjengelig, så har jeg alltids noe å spise. I tillegg har jeg oppdaget disse polarlappene av kun ost, cottage cheese og egg, som jeg spiser som brød. Så dette går tusen ganger bedre enn sist. [:D]
Denne gangen skal jeg virkelig gi alt for å gå ned i vekt!
 
Nå som det er mandag kan jeg offisielt si at JEG HAR GÅTT NED AKKORAT TO KILO! [:D]
Og skrumpet en centimeter stort sett overalt. [:)]

Det er litt bittersweet, siden jeg var der i høst allerede, men denne gangen skal jeg forbi!
 
Mandag
Rocket litt i dag, men tok ikke tiden. Tok like mange runder på hver side da. Det gjør enda ganske vondt etter kort tid, syns jeg. Ser ut som jeg har fått bank.

I dag har jeg vært "lat" og ikke giddet å veid all maten og regnet ut hvor mange karber jeg har spist. Men ut fra det jeg har spist før tipper jeg at jeg har vært flink i dag.
 
Frokost: 2 polarlapper med hvitost og agurk.
Lunsj: Stekt egg med ost og bacon. 30 gram ananas på boks, deeilig!
Middag: Koteletter stekt i ovnen, brunsaus, brokkoli og blomkål.
Kvelds: Polarlapp med eggesalat.
 
Tirsdag
Rocket 100 runder hver vei i dag.
Ble ikke trim pga stormen, svigermor turte ikke kjøre. [>:]
 
Frokost: Ostesmørbrød! To polarlapper med salami og hvitost, og litt tomatketchup.
Lunsj: Egg og bacon.
Middag: Pizza av polarlapper med litt saus, ost, paprika, tomat, kjøttdeig, løk og mais.
 
Onsdag

Frokost: Egg og bacon
Lunsj: litt knaskegulrøtter og kjøttpålegg
Middag: Biffstrimler, brokkoli, blomkål og soppstuing.
Kvelds: Et par biter ananas.
 
Nei, jeg er faktisk ikke det. Når jeg går på ketolyse sliter jeg litt med å spise nok.
Om jeg har det travelt eller er litt lat en dag går det ut over maten, men jeg syns jeg har vært flink denne gangen. [:)]

Men må jo bare si at jeg er arbeidsledig, så når jeg f.eks dropper lunsj så er det kanskje fordi jeg har hatt sove-morgen og sovet til 12.[8D]
 
Torsdag

Frokost: Egg, ost og bacon, samt et par biter ananas. (igjen. Ja, jeg er litt lat på frokostfronten)
Middag: Lavkarbopizza igjen. [:)]
Kvelds: Polarlapp med hvitost og agurk.
 
Fredag

I dag ble det endelig trim. Spinn/styrke program. Først en halvtime intensiv spinning, så 45 min med styrketrening.
Maten ble litt amputert da fordi vi ikke er hjemme (vi er fri for vann[:'(]), og så var vi i svolvær og så på poker.

Frokost: Ostesmørbrød av polarlapp med pølsebiter og litt ketchup.
Lunsj: Polarlapp med ost og rester av strimlet biffkjøtt på, hastemat.
Middag: Litt salat fra salatbar, bestod av kinakål, skinke, bittelitt mais, litt tomat, purreløk, paprika, fetaost og en liten dæsj dressing.
Kvelds: En grillpølse med litt ketchup på.
 
Lørdag

Frokost: Stekt egg, salami, osv og en polarlapp.
Lunsj: En liten skål gele
Middag: Taco (uten lefse så klart)
Kvelds: Masse gele

Ja, det ble nok for lite mat i dag, ble lat siden vi fremdeles er hos svigers. Reiser hjem i dag så nå blir det sikkert bedre. Har også bestilt meg alle de vitaminene man burde ta på ketolyse, satser på at det også hjelper på. [:)]
Nå er jeg kjempespent på veiing i morgen, har jo bare snikveid en gang på svigers vekt, og den er ikke lik med vår. [8D]
 
ORIGINAL: Mammaen til Marcus

Gele er d jo masse stivelse i..er d ikke d du ikke skal spise?Eller har jeg misforstått[8D]?


Det er sikkert ikke helt supert nei, men det er jo gelatin som gjør den stivt. Jeg tenker mest på at det er søtstoffer i. Glemte å sjekke hvilke som var i den før jeg kastet pakken, men det må jo være noe i og med at det er null karber og så lite kalorier. Men jeg trengte litt godt, så holder jeg ut en lang stund til uten noe godt. [:)]

Har søkt litt på nett, den inneholder visst aspartam. Men jeg har ikke spist noe annet med søtstoffer i siden jeg begynte på ketolyse, så jeg tror det går bra en sjelden gang. [:)]
 
Søndag
 
Frokost: Ostesmørbrød av polarlapp med salami og litt ketchup.
Lunsj: Siste rest av bringebærgele
Middag: Kylling, to potetbåter (hadde ingen grønnsaker tilgjengelig, så fant ut at jeg måtte ha NOE med karber i) [&:]
Kvelds: En polarlapp med masse kjøttpålegg
 
Back
Topp