To tette?

Åh, det hørtes jo veldig lovende ut! Skal definitivt sjekke ham ut, tusen takk for tips :joyful:

Ja, huff, ikke det kjekkeste å måtte vente til februar bare for sjekk. Det er jo to sykluser i do det om det er noe gale som forhindrer graviditet. Det er man jo ikke så interessert i :wacky:

Får ikke anbefalt han varmt nok altså ☺️ Han er veldig handlekraftig! Er det nødvendig med blodprøver, resept på legemidler eller behov for oppfølging ordner han det. Opplever fra bekjente at han er veldig på tilbudssiden ift å forsøke forskjellige tiltak. «Vi skal ha deg gravid innen høsten, seinest» så han til meg. Og det gikk med goood margin, jeg ble spontant og raskt gravid etter oppstart av Metformin og noen kg i minus. Han har vært overlege på KK i mange år og er veldig kunnskapsrik. Masse lykke til ♥️

PP 7 - CD 18 - 1 DPO
Og plutselig var el der allerede! Kjenner det er godt å ikke måtte vente så utrolig lenge på el, så det setter jeg pris på. Ble ikke aksjelegging i går, noe som frustrerer meg litt, men ble både i forgårs og dagen før det, så da får vi krysse fingrene for at det er nok! :smiley-angelic001

Tiden har gått veldig fort med alle juleforberedelser. Tenk at det er julaften allerede i morgen, helt utrolig. :wideyed: Har noen siste julegaver å ordne i dag, er alltid sent ute dessverre, men så kan juleroen senke seg her hos oss også. :joyful: Vi feirer med svigers i år og jeg tror det skal bli veldig kjekt. :happy:

Har vært plaget med veldig svimmelhet i det siste og er nå sykemeldt en liten uke for å se om det hjelper litt. Har ikke vært så kjekt med alle de "mistenksomme" blikkene og spørsmålene jeg fikk på jobb når jeg har måtte gå hjem pga. det. Er visst ikke mulig å være svimmel uten at det betyr at man er gravid. :wtf:

Håper de neste to ukene kan gå like fort som det har gjort frem til nå! Og god jul'a, dere! :Heartred:santa

Vedlegg

• Screenshot_20201223-073115_Premom.jpg
    Screenshot_20201223-073115_Premom.jpg
    17,3 KB · Visninger: 52
PP 7 - CD 18 - 1 DPO
Og plutselig var el der allerede! Kjenner det er godt å ikke måtte vente så utrolig lenge på el, så det setter jeg pris på. Ble ikke aksjelegging i går, noe som frustrerer meg litt, men ble både i forgårs og dagen før det, så da får vi krysse fingrene for at det er nok! :smiley-angelic001

Tiden har gått veldig fort med alle juleforberedelser. Tenk at det er julaften allerede i morgen, helt utrolig. :wideyed: Har noen siste julegaver å ordne i dag, er alltid sent ute dessverre, men så kan juleroen senke seg her hos oss også. :joyful: Vi feirer med svigers i år og jeg tror det skal bli veldig kjekt. :happy:

Har vært plaget med veldig svimmelhet i det siste og er nå sykemeldt en liten uke for å se om det hjelper litt. Har ikke vært så kjekt med alle de "mistenksomme" blikkene og spørsmålene jeg fikk på jobb når jeg har måtte gå hjem pga. det. Er visst ikke mulig å være svimmel uten at det betyr at man er gravid. :wtf:

Håper de neste to ukene kan gå like fort som det har gjort frem til nå! Og god jul'a, dere! :Heartred:santa
Nå håper jeg at det er deres tur! Hvis kroppen min bare kjapper seg litt nå, kan det hende jeg selv også ender opp med en mulig termin i september♥️

Må også si at jeg signerer alt mmmi skriver om dr. Mortensen. Har fått både crinone og blodfortynnende hos ham uten disse vanlige nølingene man opplever i det offentlige.

Håper du får en fin jul og at svimmelheten roer seg :)

Nå håper jeg at det er deres tur! Hvis kroppen min bare kjapper seg litt nå, kan det hende jeg selv også ender opp med en mulig termin i september♥️

Må også si at jeg signerer alt mmmi skriver om dr. Mortensen. Har fått både crinone og blodfortynnende hos ham uten disse vanlige nølingene man opplever i det offentlige.

Håper du får en fin jul og at svimmelheten roer seg :)
Hadde el i relativt normal tid etter cytoteckuren i august og var 8+0, så håper det samme kan skje for deg. De sier jo at man skal være bra fertil etter et tap. Krysser fingrene for deg. :Heartred

Har vel egentlig bestemt meg nå for å avvente før jeg går privat. Følte meg veldig bestemt når tr kom, men har fått en ro over meg nå. Tar dagene litt som de kommer. Men er veldig glad for gode anbefalinger, man vet aldri når man får bruk for det, så tusen takk!

Og takk! I dag er første dagen jeg ikke føler meg fullstendig miserabel, så er glad for at lyset i enden av tunnelen endelig kan skimtes. Håper å bli helt frisk til jeg skal på jobb igjen på torsdag. :happy:

PP7 - CD 23 - 6 DPO
Bare et par dager igjen til første test nå. Første testdag blir 10 DPO, har ikke nok tester til noe annet, så det er enkelt nok å vente. Har selvsagt håp for denne runden, men har egentlig innfunnet meg med å ikke bli gravid før dagene blir litt lysere. Blir dårlig både fysisk og til sinns av dette mørket, så kan ikke se for meg at kroppen vil prioritere en graviditet nå.

For all del, jeg blir ekstatisk om jeg tar feil, men det har tatt lang tid for meg å komme til dette punktet. Punktet hvor jeg kan tenke at det å ikke være gravid er akseptabelt. Høres banalt ut, men det var vanskelig. Virkelig vanskelig.

Har et hat/elsk forhold med denne biten av syklusen. Venter resten av tiden på at den skal komme, men når det først kommer er det en emosjonell berg-og-dal bane. Sukk. Gi meg styrke til å håndtere denne testuken med eleganse og tålmodighet.

PP8 - CD 1
Godt nyttår folkens. :Heartred Håper 2021 kan medbringe litt mer flaks på babyfronten enn det 2020 gjorde.

Skal til gynekolog denne syklusen for å få sjekket opp i lutealfasen min, så det blir spennende. Har hatt spotting de siste syklusene nå og det er ikke vanlig for meg, så føler at det er noe mystisk på ferde.

Ellers er dette siste syklusen hvor jeg kan være med i prosjektet. Er egentlig godt ferdig med å ta alle disse urinprøvene, så kanskje ikke så dumt at man ikke kan være med i det uendelige :hilarious:

Prøver meg på salvie te denne syklusen slik som mange før meg, synes det virker spennende, pluss at da føler jeg at jeg gjør noe produktivt!

PP8 - CD 1
Godt nyttår folkens. :Heartred Håper 2021 kan medbringe litt mer flaks på babyfronten enn det 2020 gjorde.

Skal til gynekolog denne syklusen for å få sjekket opp i lutealfasen min, så det blir spennende. Har hatt spotting de siste syklusene nå og det er ikke vanlig for meg, så føler at det er noe mystisk på ferde.

Ellers er dette siste syklusen hvor jeg kan være med i prosjektet. Er egentlig godt ferdig med å ta alle disse urinprøvene, så kanskje ikke så dumt at man ikke kan være med i det uendelige :hilarious:

Prøver meg på salvie te denne syklusen slik som mange før meg, synes det virker spennende, pluss at da føler jeg at jeg gjør noe produktivt!

Godt nytt år, fine du! Håper det nye året bringer bebis fortere enn svint:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

PP8 - CD 9
TR har omsider sagt takk for seg og en ny syklus er i full sving. Jeg har drukket salviete jevnlig ish og synes det går veldig greit. Etter min mening smaker det er blanding mellom rosmarin og peppermynte, så har ikke noe særlig imot det egentlig. Gynekologtimen min er om akkurat tre uker, så det blir veldig spennende om det er noe å se i lutealfasen min som forårsaker spottingen, eller om ting er normalt. Her i det normalt mørke vestland er det endelig kommet snø og det gjør dagene så ufattelig mye lysere. Man tenker ikke nødvendigvis over det før det plutselig skjer og man innser at man får dagslyset tilbake. Deilig!

De siste 2 syklusene mine har vært noe kortere enn vanlig for meg, på 31 dager med el på CD 17, så blir interessant å se om den trenden fortsetter. Hadde vært luksus å kunne shave av 3-4 dager av syklusgjennomsnittet mitt.

Tiden går skremmende fort av og til. Tenk at det var i juli jeg ble gravid, og nå er vi i midten av januar. Det føles mye nærmere. Håper jeg kan se tilbake her om 9 mnd. og tenke at allerede nå holdt min lille baby på å bli skapt. Jeg er klar, so let's get this show on the road!

PP8 - CD 12
Tappen har så vidt begynt å åpne seg nå, så da vil jeg tro det er snakk om et par dager før el banker på døren. Å følge med på temp og tapp gir meg mye mer enn å skulle teste hver dag med el tester, så liker det godt så langt. Eneste problemet mitt er blødningene. Av og til, til tross for varsomhet og korte negler, er fingeren min dekket i friskt blod etter å ha sjekket tappen. Det har jeg ikke opplevd tidligere i folikkelfasen. For å være helt ærlig så friker jeg litt ut over det. I morgen skal jeg ringe gyn kontoret så fort de åpner og trygle dem om en tidligere time. Tok en celleprøve i fjor som var helt fin, men fysj. Det stresser meg i alle fall nok til at jeg vil få sjekket opp i det fortere enn svint!

I kveld har jeg også kjent på en del kramper. Er det mulig å ha en infeksjon fra aborten som bare har ligget og ulmet i lengre tid? Jeg googler meg ihjel, men blir egentlig ikke noe klokere på hva som kan forårsake det. Må vel bare ta et dypt pust, tenke på noe annet og krysse fingrene for at gyn kan ta meg inn litt før. :oops:

Last edited:
PP8 - CD 14
Tappen står nå midstilt, er veeeldig myk og godt åpen, rikelig med el slim. Vi hev oss rundt og fikk lagt aksjer i kveld, da jeg typisk ikke har el slim i lange tider før el kommer. Vil tro el kommer CD 15 eller 16, så blir spennende å se når temp hoppet kommer. Tenkte jeg skulle ta en el test når jeg merket el slimet, men hadde da så utvannet urin at det var fullstendig glemmesak. Tenker å ta en ny en i morgen tidlig. Har bare rfsu sine igjen da, så får se hvordan det går, egentlig bare hørt dårlige ting om eggløsningstestene deres :wacky:

PP8 - CD 14
Tappen står nå midstilt, er veeeldig myk og godt åpen, rikelig med el slim. Vi hev oss rundt og fikk lagt aksjer i kveld, da jeg typisk ikke har el slim i lange tider før el kommer. Vil tro el kommer CD 15 eller 16, så blir spennende å se når temp hoppet kommer. Tenkte jeg skulle ta en el test når jeg merket el slimet, men hadde da så utvannet urin at det var fullstendig glemmesak. Tenker å ta en ny en i morgen tidlig. Har bare rfsu sine igjen da, så får se hvordan det går, egentlig bare hørt dårlige ting om eggløsningstestene deres :wacky:
Spennende at el nærmer seg! Sender massevis av babystøv din vei :love017 Ble rim også det visst :hilarious:

PP8 - CD 15
Sukk. Ikke helt styrken jeg var ute etter i dag. Med såpass svakt el test er det mulig el drøyer til CD 17 da, time will tell. :pompus:

Vedlegg

• 20210120_065343.jpg
    20210120_065343.jpg
    22,1 KB · Visninger: 75
PP8 - CD 16
Denne syklusen har jeg visst bommet på alle el tegnene. Vet ikke om det er kroppen eller jeg som tuller. El testen er pittelitt sterkere, men har pleid å ha fullt utslag på testen med de symptomene jeg har nå, så ikke godt å bli klok på. Tempen er også fortsatt lav
Ikke annet å gjøre enn å fortsette å teste og smøre seg med tålmodighet!

Vedlegg

• 20210121_065244.jpg
    20210121_065244.jpg
    16,6 KB · Visninger: 69
PP8 - CD 16
Nvm, we're rocking an' rollin'!

Vedlegg

• 20210121_154157.jpg
    20210121_154157.jpg
    16,3 KB · Visninger: 79
PP8 - CD 16

Wow, på åtte timer forskjell?! Hurra! Happy humping:angel8 Åå, kanskje det er håp for meg også nå da... har slim og det murrer, men murrer mest på siden som ikke har det dominante egget:wideyed: Jeg tar en ny test i seks-tiden kjenner jeg:hilarious:

Wow, på åtte timer forskjell?! Hurra! Happy humping:angel8 Åå, kanskje det er håp for meg også nå da... har slim og det murrer, men murrer mest på siden som ikke har det dominante egget:wideyed: Jeg tar en ny test i seks-tiden kjenner jeg:hilarious:
Ja, ble sjokkert! Men glad da :joyful: Glad for at jeg ikke har blitt hel gal. Vet at de sier at mennesker har skjult eggløsning, men det får nå være grenser, litt tegn må man få! Håper at el dukker opp for deg i løpet av kort tid. Du har vel litt som meg, at el bare kommer brasende inn døren uten så mye forvarsel, så før du vet ord av det, så er den her :happy:

Ja, ble sjokkert! Men glad da :joyful: Glad for at jeg ikke har blitt hel gal. Vet at de sier at mennesker har skjult eggløsning, men det får nå være grenser, litt tegn må man få! Håper at el dukker opp for deg i løpet av kort tid. Du har vel litt som meg, at el bare kommer brasende inn døren uten så mye forvarsel, så før du vet ord av det, så er den her :happy:

Haha, ja, veldig fin bekreftelse å få:hilarious: Du er ikke gal! Jeg håper veldig den innfinner seg snarlig - ellers BLIR jeg gal:p

PP8 - CD 16

Wow, den ble jammen meg positiv fort!! Kjente du noe til EL eller tok du bare en tilfeldig?:wideyed: Happy humping :p

Back
Topp