Tirsdagssprat

Oi, er du 36 uker allerede?:O Det har jaggu meg gått fort! Synes svangerskapene har gått fortere og fortere for hver gang jeg;):p hehe.. Du har jo hatt Liana hjemme og passe på, så ikke rart at du ikke er blitt ferdig med rommet ennå:) Tenk, kanskje han kommer om ei uke?<3 Spennende:)

Jeg er fortsatt ikke i form, blitt litt bedre, men føler meg ikke fresh akkurat! Er helt sinnsykt trøtt, kvalm og slapp! Så skal til legen til uka. Og kan ikke få det til og stemme med vitaminmangel, for spiser sunt hver dag, men både frukt og grønnsaker!
Så kjedelig at du har det slik :o
Men det kan faktisk skje at man ikke får i seg nok vitaminer eller mineraler kun ved riktig kosthold og at man trenger påfyll med tabletter også.
Generelt så får nesten alle nordmenn i seg for lite omega-3 og d-vitamin og burde egentlig hatt tilskudd hele året!
Håper du får full sjekk og finner ut av dette!!! :D

Så kjedelig at du har det slik :eek:
Men det kan faktisk skje at man ikke får i seg nok vitaminer eller mineraler kun ved riktig kosthold og at man trenger påfyll med tabletter også.
Generelt så får nesten alle nordmenn i seg for lite omega-3 og d-vitamin og burde egentlig hatt tilskudd hele året!
Håper du får full sjekk og finner ut av dette!!! :D

Ja, alt er mulig;):p Hihi! Håper bare legen finner ut NOE, for uholdbart og gå sånn her over lengre tid! Men holder motet oppe:D

God formiddag!
...og FOR en blå tirsdag da! :D :p

Her var natta super, hostesafta gjorde jobben sin helt uten synlige bivirkninger så både liten og stor har sovet godt uten hosting og oppkast!
Fikk levert Hermine, litt vel sent, i bhg før jeg jogga til universitetet for forelesning. Kom litt for sent, og søkksvett pga varmen :eek: :D 12.30 ringte de fra bhg om at Hermine hadde våkna pga hoste og hosta/skreket til hun spydde :( Så da måtte jeg dra å hente henne! Hun var helt ute av seg stakkars, så redd! Hun hadde roa seg da jeg kom, men begynte å skrike igjen da jeg kom :oops: Formen hennes er ellers helt fin, men det er den dumme hosten KUN ved soving! :confused:
I morgen skal hun få hostesaft med i bhg, og så får hun det før hun skal sove! Mannen har perm.dag i morgen, men hun burde være der noen timer om hun er i form så vi får fortsatt tilvenninga.

Nå holder snupsi og mannen på å montere en lekereol på rommet hennes, hører bare de skravler og ler der nede :rolleyes:

Så snilt av hun å hjelpe til:D deilig å slippe å haste og stresse om morgen:)

Her våknet vi rundt halv 8, eller Liana da:p Emira litt etter det. Jeg har blitt forstyrra myyyye inatt av små-vonde kynnere:( har nok gjort litt for mye de siste dagene, så får prøve å ta det roligere idag;) (enda det klør i hele meg for å få rommet til Liana ferdig):p
Leverte herlighetene i barnehagen halv 9 idag:) også har vi fått ved idag, men pappa og broren min skal lempe det inn:D:p

★Sender fra pipe-gjøken★

da er det bare å roe ned! Kynnere skal jo ikke gjøre vondt vettu ;) :p

Oi, er du 36 uker allerede?:O Det har jaggu meg gått fort! Synes svangerskapene har gått fortere og fortere for hver gang jeg;):p hehe.. Du har jo hatt Liana hjemme og passe på, så ikke rart at du ikke er blitt ferdig med rommet ennå:) Tenk, kanskje han kommer om ei uke?<3 Spennende:)

Jeg er fortsatt ikke i form, blitt litt bedre, men føler meg ikke fresh akkurat! Er helt sinnsykt trøtt, kvalm og slapp! Så skal til legen til uka. Og kan ikke få det til og stemme med vitaminmangel, for spiser sunt hver dag, men både frukt og grønnsaker!

huff, høres ikke bra ut med formen da :( Høres lurt ut med legetur! Kan jo være et virus eller noe som henger i! :(
God bedring!

God formiddag!
...og FOR en blå tirsdag da! :D :p

Her var natta super, hostesafta gjorde jobben sin helt uten synlige bivirkninger så både liten og stor har sovet godt uten hosting og oppkast!
Fikk levert Hermine, litt vel sent, i bhg før jeg jogga til universitetet for forelesning. Kom litt for sent, og søkksvett pga varmen :eek: :D 12.30 ringte de fra bhg om at Hermine hadde våkna pga hoste og hosta/skreket til hun spydde :( Så da måtte jeg dra å hente henne! Hun var helt ute av seg stakkars, så redd! Hun hadde roa seg da jeg kom, men begynte å skrike igjen da jeg kom :oops: Formen hennes er ellers helt fin, men det er den dumme hosten KUN ved soving! :confused:
I morgen skal hun få hostesaft med i bhg, og så får hun det før hun skal sove! Mannen har perm.dag i morgen, men hun burde være der noen timer om hun er i form så vi får fortsatt tilvenninga.

Nå holder snupsi og mannen på å montere en lekereol på rommet hennes, hører bare de skravler og ler der nede :rolleyes:

Hjelper det å ta opp ryggen på vogna litt? Stakkar lita!
Hadde legen noen formening om den hosten forresten?

Så herlig familie du har, fru H! Aldri ta de for gitt ;)

Kloakk og kynnere hørtes ikke no gøy ut!
Får slenge meg på klagebølgen jeg også: tidenes blåtirsdag! Jeg måtte gå hjem fra jobb igår pga omgangssyke, og begge ungene har vannkopper! :eek: bare å vinke all søvn den kommende uka farvel.. Sukk! Også regjeringsskifte i tillegg?! Arg!

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

huff, for ei smørje med sykdom! :eek:
God bedring til dere alle!

Hjelper det å ta opp ryggen på vogna litt? Stakkar lita!
Hadde legen noen formening om den hosten forresten?

Ja, hjemme har hun jo sovet halvveis sittende på formiddagen, og da har hun ikke hosta noe. Så vil tro det spilte en rolle at de hadde lagt henne helt ned!
Legen tok en slimhinneprøve for å teste for kikhoste :eek: o_O For hoste som stadig førte til oppkast var visst et tegn på det da, selv om det var veldig usannsynlig. Men ellers er den ikke astmaliknende, for øyeblikket, for hun er ikke spesielt tett, bare mye slim ved soving.

Rett og slett en blåtirsdag :eek: :p

Er på jobb, alene, og endel forefallende som må gjøres.
Godt å våkne opp med litt kaffe først.
Søs var så snill å komme i morges, med alle tre gutta sine! Da fikk Lillebror og T en rolig morgen med frokost sammen med de andre og litt barne-TV, istedet for at jeg skulle haste ut for å få levert T i bhg før jobb. Utrolig snilt, blir så glad når familien velvillig stiller opp for å hjelpe med ungene!
I morgen kommer min eldste søs og datra på 11 år for å passe begge guttene mens jeg er på gruppemøte med studiegruppa mi på ettermiddagen!
Håper alle får en finfin dag! :D

Så heldig du er med en så hjelpsom familie :D

Ja, hjemme har hun jo sovet halvveis sittende på formiddagen, og da har hun ikke hosta noe. Så vil tro det spilte en rolle at de hadde lagt henne helt ned!
Legen tok en slimhinneprøve for å teste for kikhoste :eek: o_O For hoste som stadig førte til oppkast var visst et tegn på det da, selv om det var veldig usannsynlig. Men ellers er den ikke astmaliknende, for øyeblikket, for hun er ikke spesielt tett, bare mye slim ved soving.
Bra det hjelper å heve da!
Høres ikke ut som astma, selvom T sjelden er veldi tett. Han hoster mest, så det finnes nok flere varianter.

Ja ikke sant? De er uunnværlige! Uten dem kunne vi ikke utsatt Bhg-start heller... Eventuelt måtte jeg jobbet hver helg :p
"It takes a village".., eventuelt en storfamilie :)

ja, er jo sånn det er! Vi kunne også utsatt bhg-start om vi visste sikkert at familien ville stilt opp, men det kunne vi ikke stole på o_O ;)

Bra det hjelper å heve da!
Høres ikke ut som astma, selvom T sjelden er veldi tett. Han hoster mest, så det finnes nok flere varianter.

tror nok bare det er en kraftig luftveisinfeksjon! Alle barna på avdelingen hennes hoster fælt, men virker til at det plager Hermine mer enn de andre barna da!
Gutten til søstra mi har også siden han var liten hatt lett for å bli kvalm og kaste opp ved hoste, og han har astma, så kan kanskje være noen likhetstrekk der da :oops:

ja, er jo sånn det er! Vi kunne også utsatt bhg-start om vi visste sikkert at familien ville stilt opp, men det kunne vi ikke stole på o_O ;)
Jeg skal ikke akkurat satse på dagvaktene. Blir for dumt å heve kontantstøtte om jeg stadig må ha barnevakt hele dagen :-p
Men for å jobbe senvakt trenger vi hjelp med Lillebror en time frem til mannen er hjemme.
Jeg har tre søstre pluss mampap som kan stille opp når det passer, heldigvis!
Og om de ikke kan får jeg bare begynne senere på jobb, rett og slett.

tror nok bare det er en kraftig luftveisinfeksjon! Alle barna på avdelingen hennes hoster fælt, men virker til at det plager Hermine mer enn de andre barna da!
Gutten til søstra mi har også siden han var liten hatt lett for å bli kvalm og kaste opp ved hoste, og han har astma, så kan kanskje være noen likhetstrekk der da :oops:
Det går jo helst noen runder med samme problematikk før noen lege tar konklusjon om astma. Må nesten bare se det an, tenker jeg? Eventuelt be om å få prøve og se om Ventoline hjelper...

Det går jo helst noen runder med samme problematikk før noen lege tar konklusjon om astma. Må nesten bare se det an, tenker jeg? Eventuelt be om å få prøve og se om Ventoline hjelper...

Tenker at vi orker ikke å gjøre så mye ut av det ved dette første tilfellet! Hvis det blir en problematikk med hyppige forkjølelser med samme hosten så får vi i tilfelle ta det opp med legen ;) Blir jo da også som regel forverring når kulda kommer, så vi får se!

Jeg skal ikke akkurat satse på dagvaktene. Blir for dumt å heve kontantstøtte om jeg stadig må ha barnevakt hele dagen :p
Men for å jobbe senvakt trenger vi hjelp med Lillebror en time frem til mannen er hjemme.
Jeg har tre søstre pluss mampap som kan stille opp når det passer, heldigvis!
Og om de ikke kan får jeg bare begynne senere på jobb, rett og slett.

tja, er vel ganske mange som i mange år har hevet kontantstøtte og hatt ungen hos dagmamma 5 dager i uka :p ;)
Er litt av en kabal som skal løses det der, så jeg er virkelig imponert! :) Her sitter vi og klør oss i hodet for hvordan vi skal løse det i oktober når jeg skal være i praksis fra 8-16 hver dag i 3 uker :confused: For er ganske enkelt uaktuelt å ha henne i bhg 9 timer om dagen! :eek: ;)

tja, er vel ganske mange som i mange år har hevet kontantstøtte og hatt ungen hos dagmamma 5 dager i uka :p ;)
Er litt av en kabal som skal løses det der, så jeg er virkelig imponert! :) Her sitter vi og klør oss i hodet for hvordan vi skal løse det i oktober når jeg skal være i praksis fra 8-16 hver dag i 3 uker :confused: For er ganske enkelt uaktuelt å ha henne i bhg 9 timer om dagen! :eek: ;)

Ja men det er vanlig å bruke kontantstøtte pluss mer for å betale dagmammaen, er det ikke?
Vi betaler ikke familien for barnepass, derfor mener jeg det hadde blitt helt feil å motta kontantstøtte om vi likevel hadde hatt behov for barnepass mange timer om dagen...!

Ja men det er vanlig å bruke kontantstøtte pluss mer for å betale dagmammaen, er det ikke?
Vi betaler ikke familien for barnepass, derfor mener jeg det hadde blitt helt feil å motta kontantstøtte om vi likevel hadde hatt behov for barnepass mange timer om dagen...!

aner ikke, men dagmamma er nok bra mye dyrere enn barnehage ja! Skulle gjerne brukt dagmamma i stedet for bhg før fylte 2 år, men de er mangelvare idag!

Back
Topp