Tirsd. 14.januar

Noen som vet om permisjonen blir kortere når man føder før termin, eller blir den bare kortere før man rekker å gå ut i permisjon?

Vel...vi var på møte med nav i går, og hun sa ikke noe om det. Men vi skal ikke søke om permisjon før babyen er ute pga vi ikke har dato på forhånd å forholde oss til. Så da vil jeg tro at jeg kanskje "mister" mine tre uker før evt får de etterbetalt. Så får jeg seks uker etterpå og sambo resten. Spiller ingen rolle for meg siden jeg ikke skal ha annen perm enn den jeg "må" ha, men om jeg skulle ha vanlig perm så hadde jeg blitt snurt om jeg ble snytt for noe..

Du har jo en dato, så da vil jeg tro at det burde telle som vanlig termindato..? Og at ikke noe blir kortere for deg av den grunn?

Vel...vi var på møte med nav i går, og hun sa ikke noe om det. Men vi skal ikke søke om permisjon før babyen er ute pga vi ikke har dato på forhånd å forholde oss til. Så da vil jeg tro at jeg kanskje "mister" mine tre uker før evt får de etterbetalt. Så får jeg seks uker etterpå og sambo resten. Spiller ingen rolle for meg siden jeg ikke skal ha annen perm enn den jeg "må" ha, men om jeg skulle ha vanlig perm så hadde jeg blitt snurt om jeg ble snytt for noe..

Du har jo en dato, så da vil jeg tro at det burde telle som vanlig termindato..? Og at ikke noe blir kortere for deg av den grunn?

Det var kanskje litt feil å "sammenlikne oss" for jeg får vel enten utbetalt sykepenger eller permisjonspenger jeg...? Siden jeg ikke har dato og ikke skal gå til termin, men skal føde prematurt på uvisst tidspunkt...

Du må si ifra når du har funnet ut, for jeg ble litt nysgjerrig på hva som gjelder. Det er jo mange som føder eller tar ks litt før termin, så rart om de skal gå glipp av litt alle sammen...

Uff..det værste som fins når barnet gråter av å bli "etterlatt" i bhg:( men bra det hjalp å gi hun frokost hjemme:D her er det omvendt, ungene blir mer "med" i bhgen og lettere å levere om dem får spise frokost der:P bare at dem helst må få i seg bitte litt når de står opp, ellers er det ikke noe hyggelig stell for å si det sånn:P hehe..

Blir imponert over hvor mye du får gjort om dagen! Til tross for din tilstand:eek::rolleyes:;) men greit å roe ned ja :P hehe.. eller er du som meg,bruker opp energien så fort man har den og stopper ikke før det er helt tomt?:P haha..

jeg tror det hadde funket å gi litt mat hjemme og så spise der også, men det blir så tett at hun kanskje ikke spiser så mye der. Vi får finne ut hva som er best ;) matglad er hun ihvertfall :) ikke noe gøy når de gråter nei! Men heldigvis sambo som leverte ;-p

Hehe..jeg er nok som deg ja ;) stopper som regel ikke før det er tomt, og angrer hver gang ;) men tenker: bare litt til, og så kan jeg bare gjøre det...osv..hehe...men det føles bra etterpå :)

I dag har jeg slappa av og dilla bare nesten hele dagen. Var på loftet og fant skibuksa til sambo og har vaska klær. Og bruna jevning til kjøttkakesaus og skrella poteter. Må prøve å få i Simone middag litt tidligere enn halv fem (som det som regel blir), så hun spiser bedre til kvelds i sels tida. Nytter ikke å drøye kveldsen lenger enn maks 18.15.

Nei, her sover de inne i senger og det er ikke Hermine vant til :P Så hun sover i vogna si inne på soverommet, men så snart noen går i ei dør eller det er noen som prater utfor veggen er hun våken :confused: Hun sover jo ute hjemme, og det er ikke alltid stille men det gjør visst ikke noe hjemme :P
Men det er jo supert at de har funnet noe som kan fungere iallfall! :)

Hehe..Hermine og Simone skulle ha byttet bhg når det gjelder soving da ;) vil ikke de trille hun ut heller? Greit hun får sove i vogna si om ikke annet da.

Jeg prøvde ut latexsmokk igår kveld på Liana..
først så hun rart på den og meg!
Så smakte hun på den,
tok den ut fra munn,
så på den med et smil og lo litt,
smakte igjen for så å brekke seg!
Da kastet hun den vekk og tok smokken til Leoh istedet :P hahaha men skal nok prøve flere ganger ;)

Jeg fikk hentet smykket jeg fikk av samboer til jul, den har vært på inngravering:D
Vis vedlegget 47035

Også har vi noen bilder av kjekkasen:P
Vis vedlegget 47038
Vis vedlegget 47037

OG en bok som sto i vinduet til Libris! Hahahaha holdte på å dø av latter der jeg gikk for meg selv:P
Vis vedlegget 47036
Ååå, fine gutten! Det antrekket var kjempefint!!! Gleder meg til jeg kan handle babyklær igjen!!! :rolleyes: (ifølge mannen har vi nok babyklær til å kle tvillinger uten å måtte handle noe men jeg er ikke så sikker :P )

Hahahaha, fantastisk reaksjon fra Liana!!! Omtrent sånn Hermine også reagerte de første gangene, tok litt tid men når hun ikke fikk noe annet godtok hun den :p

Ja kan ikke skjønne hvor disse 3 mnd har gått!:P haha.. men nå begynner moroa! Etter 3 mnd, så kvikner de til litt,og da blir alt mye morsommere :D

Ja det er utrolig hva de små tåler! Og ofte når det ser eller høres ut som om de slår seg skikkelig, så kan det hende dem bare ler av det:eek::p alt etter humøret :P vi pleier å høre dunk og hvis hun er våken, så hører vi også "au":P:) men skjønner ikke hvordan hun har klart å slå seg så hardt at hun har begynt å blø:eek: hahah..

Hahahah nå måtte jeg le! Haha ikke dårlig at hun har klart å fått av seg pysjen OG bleia! Kan tenke meg hun har styra noe voldsomt:P

Ja det er gøy nå når dere får mer kontakt! :) husker så godt når jeg plutselig følte jeg kommuniserte med et menneske og ikke bare dro med meg en baby..det føltes litt slik for meg i begynnelsen ;)

Hun har sikkert dunket seg på "riktig" plass for å få til en blødning ;) man blør jo lett i nesa ogte. eller kanskje hun har funnet ut at fingeren passer fint i nesa? Det har nemmelig vår frøken til mammans store skrekk...det er noe jeg ikke er så begeistra for og ikke helt vet hvordan jeg skal få hun til å slutte med bår hun er så lita...vil ikke si nei hele tida heller. Får vel bare overse det en stund kanskje.

Haha! Ja jeg skulle gjerne sett på altså! Skulle ønske vi tok bilde, men vi fikk litt panikk siden der var tørt fortsatt og vi ville unngå uhell i senga ;-)

Nei, jeg ble veldig usikker nå. For de første tre ukene før termin er jo for å føde, spiller jo ingen rolle hvordan mener jeg.

Så deilig det må være å vite da! Er du komfortabel med avgjørelsen? Det er nok riktig siden de ble enige så raskt :) har inntrykk av at de ikke gir keisersnitt til hvem som helst :)

Det er det jeg også tenker:-) For meg var det å velge pest eller kolera egentlig hehe:-)

Permisjonen blir kortet ned med like mange uker som fødselen skjer før termindato, om du skjønner.
Jenny kom tre uker før termin, så da falt tre uker av permisjonen bort.:(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Æsj, da blir min to uker kortere:( Merkelig system:confused:

Så bra du gikk svar og at det ble ks:D hehe ikke lenge til!:eek::D

Vet ikke om det er samme regler med planlagt ks..men man mister antall dager (før termin) når man føder vanlig hvertfall.. som med Emira, så mistet jeg 3 uker:( er så dumt!

Det henger jo i grunn ikke på greip synes jeg:(

jeg tror det hadde funket å gi litt mat hjemme og så spise der også, men det blir så tett at hun kanskje ikke spiser så mye der. Vi får finne ut hva som er best ;) matglad er hun ihvertfall :) ikke noe gøy når de gråter nei! Men heldigvis sambo som leverte ;-p

Hehe..jeg er nok som deg ja ;) stopper som regel ikke før det er tomt, og angrer hver gang ;) men tenker: bare litt til, og så kan jeg bare gjøre det...osv..hehe...men det føles bra etterpå :)

I dag har jeg slappa av og dilla bare nesten hele dagen. Var på loftet og fant skibuksa til sambo og har vaska klær. Og bruna jevning til kjøttkakesaus og skrella poteter. Må prøve å få i Simone middag litt tidligere enn halv fem (som det som regel blir), så hun spiser bedre til kvelds i sels tida. Nytter ikke å drøye kveldsen lenger enn maks 18.15.

Godt hun er matglad :D haha.. Liana får mme og kansje litt klementin før hun stelles og drar til bhgen, men så leveres dem litt før 7:30 da, og dem spiser kl 9 i bhgen;) Emira spiser en frukt eller en yoghurt før stell :)

Ja det føles bra å ha fått gjort en del, men grusomt sliten man kan bli også:P jeg er hvertfall ikke flink til å fordele energien;)

Så godt å bare gå å dille og samtidig få gjort en del :) jeg prøver å få middagen klar til kl 4..men ikke like lett bestandig :P haha

Ååå, fine gutten! Det antrekket var kjempefint!!! Gleder meg til jeg kan handle babyklær igjen!!! :rolleyes: (ifølge mannen har vi nok babyklær til å kle tvillinger uten å måtte handle noe men jeg er ikke så sikker :P )

Hahahaha, fantastisk reaksjon fra Liana!!! Omtrent sånn Hermine også reagerte de første gangene, tok litt tid men når hun ikke fikk noe annet godtok hun den :p

Ja jeg forelsket meg i det antrekket :D hadde sett det på forhånd,så fikk gavekort til jul (eller Leoh fikk):P

Ja disse mennene!! Haha.. samboer så ingen vits i å kjøpe til Liana heller..for vi hadde så mye fra Emira.. men litt må man jo kjøpe da! Er jo så mye fint :D

Hahaha ja jeg lo godt ved denne reaksjonen;) var jo ganske forventet da..og hun bare kaster den vekk nå å..men jeg tenker å gjøre det samme som deg..om hun ikke vil ha den etter en stund, så må hu bare slutte med smokk; ):)

Ja, man skulle jo streng tatt fått likt antall uker med permisjo fra når babyen er født, og ikke i forhold til terminen!

Rart det der ikke har blitt endret på synes jeg. Jeg har sendt inn permisjonpapirene ut fra 13. mars, for jeg visste jo ikke enda hva det ble til, og ikke helt 100% nå heller. Men de sender meg vel brev etterpå med korreksjon av termin da tenker jeg etter fødselen. Spørs om det blir bare halve januar med ulønnet permisjon da gitt:(

Ja det er gøy nå når dere får mer kontakt! :) husker så godt når jeg plutselig følte jeg kommuniserte med et menneske og ikke bare dro med meg en baby..det føltes litt slik for meg i begynnelsen ;)

Hun har sikkert dunket seg på "riktig" plass for å få til en blødning ;) man blør jo lett i nesa ogte. eller kanskje hun har funnet ut at fingeren passer fint i nesa? Det har nemmelig vår frøken til mammans store skrekk...det er noe jeg ikke er så begeistra for og ikke helt vet hvordan jeg skal få hun til å slutte med bår hun er så lita...vil ikke si nei hele tida heller. Får vel bare overse det en stund kanskje.

Haha! Ja jeg skulle gjerne sett på altså! Skulle ønske vi tok bilde, men vi fikk litt panikk siden der var tørt fortsatt og vi ville unngå uhell i senga ;-)

Ja men det er jo sånn..haha dem er der fysisk til stede, men ikle helt psykisk :P og er mye morsommere når man prater og tuller, og da får lyder, smil, latter og en skikkelig sprellebaby tilbake :D

Ja antageligvis så har hun klart det..virker ikle som om hun har vondt på nesa heller, så det er bra:)
Hahaha ja huff, denne fingeren i nesa! Har ikke sett Liana med det..men husker når Emira begynte! Måtte nesten bare overse det og heller gi beskjed når hun var litt større og forsto mer ;) er stort sett bare en fase ;):P

Hahah ja skjønner den! Haha hadde jo vært typisk om hun hadde tissa mens du henta noe å ta bilde med :P hadde vært gøy å satt opp et kamera for å se hva dem egentlig driver med!:)

Da var beslutningen tatt, det gikk mye raskere og enklere enn jeg hadde trodd. Da blir det mest sannsynlig fødsel 24. februar, med planlagt keisersnitt. Føles helt uvirkelig, håper det var rett avgjørelse, men siden det gikk så raskt tror jeg de er enig.
Oi så spennende!!!!!!!! :-D

Det henger jo i grunn ikke på greip synes jeg:(

Nei gjør jo ikke det..da burde jo egentlig de som føder etter termin, fått flere dager/uker ;) men burde jo være de ukene man har fått, uansett! For dem går hvertfall etter ul-termin.. men vet ikke om det er andre regler for planlagt ks;) men tviler nesten på det?

Back
Topp