Tips til fødebagen

Halvveis pakket her også, og babytøy og ammetøy m/tights, ny mamma/ammepysj og ammesinglet er i vaskemaskinen akkurat nå. Wiiii, det nærmer seg. Har også pakket ned noe av det jeg har fått i gratis-babypakkene, ibux, paracet, våtservietter, undertøy, store nattbind, sokker, slippers, ballerinasko, drikkeflaske og drops.

Last edited:
Ikke pakket enda, men lærte av forrige gang at jeg ikke skal pakke med for mye. Endte med å gå i sykehusskjorta inne på rommet og jeg brukte ikke halvparten av de klærne jeg hadde tatt med. Jeg skal ha med to joggebukser, da det er mest behagelig å gå i..

Bok til å lese på var bare å glemme, holder massevis å ha et ukeblad. Ipad må jeg høre med min mor om å låne, da vi kun har ipad med wifi tilgang.

Jeg har ikke starta enda, tenker liksom at jeg må ha noe å gjøre når fødselen nærmer seg og kroppen begynner å jobbe... hehe.. mulig jeg tar feil? :-P er 37+2 i dag..
Tørr ikke det jeg, tenk hvis jeg får kjempe dårlig tid?? Dessuten så stoler jeg ikke på at jeg klarer å tenke rasjonelt og fornuftig og pakker det som virkelig er nødvendig haha :D

3 uker igjen i dag og bagen er ikke pakket. Stresser litt med innholdet :p Men listen er skrevet og mesteparten ligger klart ved siden av bagen hvertfall :) Merker jeg sliter mest med klær til meg selv. Resten skulle være greit. Jordmor nevnte forresten innesko til far også. Tar dere med det?
Har ikke pakket ned noe innesko enda. Tenkte jeg skulle se om jeg fikk kjøpt sånne ballerina til en hundrelapp på dinsko. Men hvorfor må vi ha med det til pappaen? Ingen har sagt noe om det til meg.

Har ikke pakket ned noe innesko enda. Tenkte jeg skulle se om jeg fikk kjøpt sånne ballerina til en hundrelapp på dinsko. Men hvorfor må vi ha med det til pappaen? Ingen har sagt noe om det til meg.
Første gangen jeg hørte det også. Men hun sa det var dumt å gå uten sko inne og at man ikke skulle dra ting opp i senga pga økt fare for infeksjoner. Og kjipt om man dro inn masse drit utenfra som jordmødrene igjen tok med seg inn til de andre rommene. Så hun anbefalte slippers til både mor og far. Lett å ta av og på og som kunne vaskes etterpå. Men jeg har heller ikke hørt noe om det før altså.

Første gangen jeg hørte det også. Men hun sa det var dumt å gå uten sko inne og at man ikke skulle dra ting opp i senga pga økt fare for infeksjoner. Og kjipt om man dro inn masse drit utenfra som jordmødrene igjen tok med seg inn til de andre rommene. Så hun anbefalte slippers til både mor og far. Lett å ta av og på og som kunne vaskes etterpå. Men jeg har heller ikke hørt noe om det før altså.
Logisk forklaring da :) får vel finne noe til far også da.

Tørr ikke åpne min, for jeg vet den er så i uorden... :-P Må vel ta meg på tak og gjøre d skikkelig snart...

Har ikke pakket enda 34+2 men bør gjøre det snart pga høyt blodtrykk. Har tenkt hva jeg skal ha med meg. Hjelp så nærme det brått blir

Burde kanskje ta med en pose til skittentøy og noe til å oppbevare det en muligens får på sykehuset, iallfall pakke slik at det er plass til litt extra ;)

Kjøpte en intimsåoe i reisestørrelse på apotek 1 i dag. Kjekt å ha til dusjen på sykehuset. Husker den såkalte renselsen fra sist.... Æææsj. Kjøpte intimservietter også. Det var halv pris på apotek 1 nå. Såpa kostet 13 kroner :-) Ig så har de to fot én på mange mange babyprodukter også. Kjekt!

Tips til snack under fødsel/på barsel: svisker! Topp om man er fysen, og får fart på magen. Det siste man ønsker etter fødsel, er treg mage...

Jeg trenger et realt spark bak for å komme igang!! Utsatte pakkingen, men babyen sin (stelleveska med skift og det dom trengs) er klar. Har skrevet liste på alt jeg trenger, og litt til far. MEN: den kommende storebroren...hvor mye bør jeg pakke til han? Holder det med 2 skift? Hvis ting skjer før svigermor er i hus om 8 dager, må jeg ringe familien, de vil bruke mellom 1,5 og 2 timer på å kome seg hit. Tipper de da tar han med seg hjem til seg.

Jeg trenger et realt spark bak for å komme igang!! Utsatte pakkingen, men babyen sin (stelleveska med skift og det dom trengs) er klar. Har skrevet liste på alt jeg trenger, og litt til far. MEN: den kommende storebroren...hvor mye bør jeg pakke til han? Holder det med 2 skift? Hvis ting skjer før svigermor er i hus om 8 dager, må jeg ringe familien, de vil bruke mellom 1,5 og 2 timer på å kome seg hit. Tipper de da tar han med seg hjem til seg.

De kan vel vaske eller i verste fall kjøpe nytt til storebror? Hadde kanskje pakka tre skift, da rekker de å vaske.

Jeg har pakka min fødebag, var ikke så vanskelig når jeg først begynte :p

Hehe da er vi fler. Snart bare en uke til termin og fortsatt ikke pakket noenting. Har handla inn det som trengs og vasket det meste som skal vaskes,men utover det er det ikke gjort så mye. Venninna mi mente jeg kom til å stå med rier å pakke. Får prøve å unngå det for det tror jeg ikke er så lett. Hehe. Ikke tenkt på at jeg må pakke til storebror heller jeg,men er nok lurt å pakke en bag med litt skift til han også ja:).

Hehe da er vi fler. Snart bare en uke til termin og fortsatt ikke pakket noenting. Har handla inn det som trengs og vasket det meste som skal vaskes,men utover det er det ikke gjort så mye. Venninna mi mente jeg kom til å stå med rier å pakke. Får prøve å unngå det for det tror jeg ikke er så lett. Hehe. Ikke tenkt på at jeg må pakke til storebror heller jeg,men er nok lurt å pakke en bag med litt skift til han også ja:).
Da utfordrer jeg deg til å pakke i morgen, og legge ut bilde av ferdig pakket bag(er), så kanskje vi begge blir ferdige og slipper å pakke med rier :D

Back
Topp