Tips til fødebagen

-Ammeinnlegg engangs og evt noen ullinnlegg kan være deilig
-Purelan eller annen salve til såre bryster er veldig kjekt
-Bind og gode bestemortruser;)
-Lypsyl o.l er kjekt da det er ganske tørr luft
-Innesko
-behagelige klær og ammebhr og evt ammesingleter
-noe å drikke og spise på som du er glad i kan være kjekt
-Kamera fulladet og lader:). Viktig!ps:pappas ansvar;).
-IPad kan være kjekt kanskje særlig for far evt annen underholdning:).Kommer selvfølgelig helt an på fødsel,venting o.l

Til baby:
-Hentesett
-bodyer veldig kjekt med tvers over bodyer med knepping foran
-bukser/strømpebukser o.l
-Sokker
-Smokker
-Kosebamse
-Gulpekluter kan være kjekt
-Pysjer

Det var noe av det jeg kom på i farta:). Må vel begynne å pakke snart jeg også:);).

Bagen er fortsatt ikke pakket her og det er nå bare 3uker til termin;). Får prøve å få pakket den i løpet av uka:).

1-er bleier hvis man skal føde på St Olav.. På barselhotellet har de bare 2-er bleier. Blir MANGE lekkasjer med for store bleier hvis man har liten baby som bæsjer mye.. ;)

Smokk til babyen (selv om jordmødrene sier fy fy). Går hardt utover mammas brystvorter og begges lillefingre hvis man får baby som ikke har problemer med å ta pupp og har STORT sugebehov. ;)

Hvor tidlig pakker dere fødebag?
Har nesten ikke tenkt på det enda engang, men jeg har heldigvis god tid:) fortsatt 6 uker til termin :)

Har nesten ikke tenkt på det enda engang, men jeg har heldigvis god tid:) fortsatt 6 uker til termin :)
De fleste blir anbefalt å ha den klar ca 3 uker før termin så man slipper å hastepakke når fødselen starter. Greit å ha et klart hode når man pakker å man får med seg det man trenger. Og er vel ikke alle om vil overlate den pakkingen til barnefaren eller den som skal være ledsager på sykehuset :)

Tenker jeg begynner med den til helgen;)

Jeg er nå ferdig. Så og si :)

Jeg har ikke starta enda, tenker liksom at jeg må ha noe å gjøre når fødselen nærmer seg og kroppen begynner å jobbe... hehe.. mulig jeg tar feil? :-P er 37+2 i dag..

Jeg har pakket ned en pysj, klær til en dag og hentesett til babyen. Og en smokk. Og tannkrem og tannbørste til meg. Ellers har jeg ikke peiling på hva/hvor mye jeg skal legge i bagen. :p

De fleste blir anbefalt å ha den klar ca 3 uker før termin så man slipper å hastepakke når fødselen starter. Greit å ha et klart hode når man pakker å man får med seg det man trenger. Og er vel ikke alle om vil overlate den pakkingen til barnefaren eller den som skal være ledsager på sykehuset :)
Får vel snart begynne å tenke på det da:p enda tre uker til jeg er 37 fullgåtte så får god tid til å tenke på det :D

Jeg er så møkklei av BHn min nå, er ammeBHer, men fysj de skal kastes og kjøpe noen nye, men på sykehuset tror jeg at jeg bare går for de singlettene som H&M har på sykehuset :)

Ellers tror jeg at jeg skal ha det jeg trenger, men ikke pakket enda, ble skikkelig gira nå da, for den kan pakkes snart :D woho

3 uker igjen i dag og bagen er ikke pakket. Stresser litt med innholdet :p Men listen er skrevet og mesteparten ligger klart ved siden av bagen hvertfall :) Merker jeg sliter mest med klær til meg selv. Resten skulle være greit. Jordmor nevnte forresten innesko til far også. Tar dere med det?

Halvveis pakket! Skal it å kjøpe resten nå! :-)

Jeg har tenkt en god del på hva jeg skal ha med, men ikke fysisk pakket enda. Tror jeg skal pakke når jeg runder 37 uker. (Vi bor bare 10 minutter unna sykehuset, så mannen får heller kjøre hjem å hente litt ting og tang om det plutselig skulle gå unna her før 37 uker, noe jeg håper virkelig ikke skjer, hehe...)

Back
Topp