Tips til bursdag?

Her i huset er fest ein fest[:D]
Så på bursdagen blir det sikkert sjokoladekake..[:D]

Tips til sunnere alternativ: Fruktkake,fruktsalat,grove vaffel eller muffins..

kjenner jeg blir litt provosert over de som ikke vil gi kake til ungene på bursdagen..det spiller ingen rolle for tennene sin skyld om de får i seg litt søtt..er jo bare å pusse normalt etterpå.. dessuten så trenger vi litt sukker.
Men for all del, gjør som dere vil. Her blir det iallefall kake!!!

Her blir det også kake på bursdagen! [:)]
Får jo ikke sukker og usunn mat til vanlig!
Fest er fest!![8D]

ORIGINAL: Drømmeren

Er bare bursdag en gang i året , å den dagen er hans..
Da får han kose seg[:D]

Ja vettuka[:)]

ORIGINAL: Mamsen t gullungan

Fest er fest!![8D]

ORIGINAL: Mamsen t gullungan

Fest er fest!![8D]

ORIGINAL: mor80

kjenner jeg blir litt provosert over de som ikke vil gi kake til ungene på bursdagen..det spiller ingen rolle for tennene sin skyld om de får i seg litt søtt..er jo bare å pusse normalt etterpå.. dessuten så trenger vi litt sukker.

Er så enig! Sukker har liksom blitt gift det... Jeg mener det beste er å lære ungene at det er lov med litt søtt NOEN ganger. Det er jo hva som spises alle hverdagene som er viktig, mener nå jeg hvertfall [:D] Så her blir det kake ja

Kommer ikke til å gi kake på bursdagen... Han vet ikke hva sukker er, så savner det jo ikke liksom.... Er verdens lykkeligste om han får et eple, så kanskje han får oppskjært frukt på dagen sin. [;)]

haha.. må jo bare le da. DET er jo også noe å la seg bli provosert over... [:D][:D]
FY SØREN som jeg mishandler barnet mitt fordi jeg vurderer å skippe sukkerbomber og velge litt sunnere alternativer frem til hun begynner i barnehagen (og vil bli påvirket).
Skulle nesten vært tatt i fra ungen vøtt.....

Nei. Tror nok hun skal heller få no vafler med hjemmelaget jordbærsyltetøy eller muffins eller slikt. Bursdagen er uansett kun for oss voksne og vi har ALDRI kaker med krem ellers heller. Vi spiser ikke bløtkake i vår familie nemlig.

Blir kake av et slag, men er ikke noe glad i bløtkake selv så blir nok sjokolade kake eller noe... Men barna skal også ha tilbud om oppskåret frukt sammen med kake storesøster er vel så glad i mango, jordbær meloner og annen deilig frukt. Begrenser selvsagt kake inntaket om det skulle ta helt av.
Folk må få velge selv om de vil gi barna sukker eller vente lengst mulig med det uten at noe er feil.

For meg føles det mest riktig å lære de et sunt forhold til søtt ifra starten av[:)]

Her blir det kake på lillemann, bekymrer meg ingen ting for litt kake på bursdagen hans! I barnehagen tenkte jeg skulle lage grove vaffler eller lignende så kan de få et hjerte eller to hver[:)]

ORIGINAL: novembermams

Her blir det kake på lillemann, bekymrer meg ingen ting for litt kake på bursdagen hans! I barnehagen tenkte jeg skulle lage grove vaffler eller lignende så kan de få et hjerte eller to hver[:)]

har du en god oppskrift?
har en i boka til mamma, men husker ikke åssen den smaker.... så vet ikke om den er veldig god sånn egentlig.[:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

haha.. må jo bare le da. DET er jo også noe å la seg bli provosert over... [:D][:D]
FY SØREN som jeg mishandler barnet mitt fordi jeg vurderer å skippe sukkerbomber og velge litt sunnere alternativer frem til hun begynner i barnehagen (og vil bli påvirket).

Nei. Tror nok hun skal heller få no vafler med hjemmelaget jordbærsyltetøy eller muffins eller slikt. Bursdagen er uansett kun for oss voksne og vi har ALDRI kaker med krem ellers heller. Vi spiser ikke bløtkake i vår familie nemlig.

Ingen som sier du mishandler barnet ditt for det vel [8|] Men seriøst, - mener du at Tiril ALDRI har fått i seg sukker?? Du selv da? Fruktsukker er ikke alltid så mye sunnere... Kan bli for mye av det og, så som alltid sier jeg alt med måte!

Sunne alternativer... Jeg kan ikke tenke noe annet enn frukt og bær jeg da.

Maja skal få sin første smak av kake på bursdagen sin. Jeg gleder meg på hennes reaksjon. Så blir det vel til jul at hun får smake noe ekstra godt neste gang.[;)]

ORIGINAL: novembermams

har du en god oppskrift?
har en i boka til mamma, men husker ikke åssen den smaker.... så vet ikke om den er veldig god sånn egentlig.[:)]

Her går det alltid på slump og hva jeg har når jeg lager vaffler.. Bruke rmye fibra melet og havregryn + annet mel, egg, smør, sukker/vaniljesukker, bakepulver, litt salt, melk og gjerne litt kulturmelk eller rømme[:)] Hehe, det var sikkert ikke noe til hjelp, når jeg ikke har noen mål[:)]

Her skal hun få ordentlig god, nydelig og søt bløtkake med jordbær og banan fyll. Så skal hun få sitte med den så lenge hun orker=) 

ORIGINAL: Drømmeren

Er bare bursdag en gang i året , å den dagen er hans..
Da får han kose seg[:D]

Enig med deg [:D]

(med første gjorde jeg den feilen at hun aldri fikk smake noe, og den feilen gjør jeg ikke igjen)

ORIGINAL: Minismurf

Ingen som sier du mishandler barnet ditt for det vel [8|] Men seriøst, - mener du at Tiril ALDRI har fått i seg sukker?? Du selv da? Fruktsukker er ikke alltid så mye sunnere... Kan bli for mye av det og, så som alltid sier jeg alt med måte!

Jeg har aldri nevnt at Tiril verken har fått eller vil få sukker. Jeg ser bare ikke poenget med en SUKKERBOMBE når hun bare er ett år og ikke skjønner bæret allikevel.
Men som ho 80berta.. å faktisk bli provosert?? Litt sprøtt kanskje...
Hun lider neppe noen nød om ho får vaffel fremfor bløtkake.

Jeg er helt enig med deg, TonjeJenta! Første bursdagen aner de ikke hva som skjer, og gi dem kaker er for vår egen del, ikke dems... Dem blir vel like glad for banan som en kake [8D] 
Men folk får gjøre som dem vil, men JEG skal i allefall ikke gi kake til han før han vet hva det er selv [;)]
Han skal nok få en fin bursdag for det, å få masse kaker i årene fremover [:D] 

Her var det jammen liv, spes etter litt klaging på generell [:D][:D]

Personlig mener jeg at det blir opp til hver enkelt hva man vil serve barnet sitt både på bursdagen sin, og ellers.
Selv er jeg ikke hysterisk når det kommer til kosthold/sukker. Men ting som er skadelige for barn blir jeg provosert av da.. (type pepsimax og tvilsomme e-stoffer..)

For min del vil nok settingen rundt kaken være i fokus, ikke at han faktisk spiser den.. Jeg tror ikke de tar skade av å smake litt kake, men de tar i allefall ikke skade av å la være  [8D]

Er jo samme prinsippet med oss, er ikke det vi spiser på selve bursdagen som gjør skade, er det i mellom bursdagene..

Back
Topp