Tips til bursdag?

Var ingen klaging Malina84, men ute etter synspunkter. For her inne ble jeg sett på som et outcast.. som om jeg frarøvet ungen min noe ved å ikke gi bløtkake og se etter litt sunnere alternativ. Men er flere her inne som har åpnet munnen og faktisk er enig med meg, så da er jeg ikke så rar allikevel... Heldigvis. Og det er jo opp til enhver.

Og jeg ba om tips til mat/gode saker å gi henne... og ikke for å høre hvor dumt det var at jenta mi ikke fikk bløtkake[;)].

Din setning: Jeg tror ikke de tar skade av å smake litt kake, men de tar i allefall ikke skade av å la være  <- er den absolutte sannhet.

Om Tiril får kake når hun er halvannet eller 2 år har hun ikke akuratt gått glipp av noe[:D][:D]

Goood natt snupper!
Tror ikke jeg har no mer å tilføye tråden.[:)]

Vil bare si at dersom du velger å gi tuppa di vaffler, så vær forsiktig!
Det synes jeg er "skummel" mat! Det MÅ tygges for å løses opp, og er som lim som blir til STORE klumper dersom det ikke tygges! (veldig mange barn som setter vaffler i halsen)!
Du visste kanskje dette, men ville bare opplyse[8D]

ORIGINAL: TonjeJenta

Når Tiril fyller året skal vi selvfølgelig ha selskap. Men hva kan vi servere som hun også kan spise? Går det ann å vispe krem nesten helt uten sukker? No fruktkaker som er veldig sundt? Eller hva tenker dere?

Tiril skal ikke få smake shit og jeg ser ikke poenget med det. Men ho skal jo få kose seg litt på dagen sin med noe godt.[:)]

Tips??

ORIGINAL: TonjeJenta

Var ingen klaging Malina84, men ute etter synspunkter. For her inne ble jeg sett på som et outcast.. som om jeg frarøvet ungen min noe ved å ikke gi bløtkake og se etter litt sunnere alternativ. Men er flere her inne som har åpnet munnen og faktisk er enig med meg, så da er jeg ikke så rar allikevel... Heldigvis. Og det er jo opp til enhver.

Og jeg ba om tips til mat/gode saker å gi henne... og ikke for å høre hvor dumt det var at jenta mi ikke fikk bløtkake[;)].
Din setning: Jeg tror ikke de tar skade av å smake litt kake, men de tar i allefall ikke skade av å la være <- er den absolutte sannhet.

Om Tiril får kake når hun er halvannet eller 2 år har hun ikke akuratt gått glipp av noe[:D][:D]

Tror ikke jeg pleier å angripe, men for å forsvare meg selv så quoter jeg første innlegget ditt og uthever grunnen til hvorfor jeg reagerte ift bløtkake... Regnet med det var det du mente iom at du nevnte krem uten så mye sukker...

Og nei, du er nok ikke rar [8D] Jeg er også forsiktig med unødvendig sukker, men synes ikke det er så ille med litt kake på bursdagen [;)] Men (heldigvis) er vi alle forskjellige og gjør nok hva man mener er best for barna våre uansett.

Begynte lese tråden på Generelt nå... hva var vitsen med den liksom [8|] Synes du reagerer litt i overkant om det er mitt innlegg du sikter til...
Var ikke bløtkake jeg reagerte på, det er hysteriet rundt sukker.. Ferdig med den saken.

ORIGINAL: *ÅsLe*

Vil bare si at dersom du velger å gi tuppa di vaffler, så vær forsiktig!
Det synes jeg er "skummel" mat! Det MÅ tygges for å løses opp, og er som lim som blir til STORE klumper dersom det ikke tygges! (veldig mange barn som setter vaffler i halsen)!
Du visste kanskje dette, men ville bare opplyse[8D]

Grove vafler! eller vaffelkake!
Absolutt ikke deigete vafler, det får hun ikke.
Men syns det er bra du skriver det jeg[:)] for er alltid noen som ikke har hørt det.

Tonjejenta spør om noen tips om sunne kaker,ikke om hva dere syns om ho skal gi Tiril sukker eller ikke!!!!
Tåpelig at en tråd skal dra seg så langt for at ho vil ha det sånn + at noen skal bli provosert for det...

ORIGINAL: Stine_1985

Tonjejenta spør om noen tips om sunne kaker,ikke om hva dere syns om ho skal gi Tiril sukker eller ikke!!!!
Tåpelig at en tråd skal dra seg så langt for at ho vil ha det sånn + at noen skal bli provosert for det...

Men så gir det jo litt spenning i hverdagen, og TonjeJenta tåler oppmerksomheten hu [:D]

Er faktisk veldig mye sukker i frukt da[:-]
Men hva med en sorbet av et slag da?
Mange oppskrifter på nett, er jo kjempe godt å går under katogorien "sunt"[:)]

Må forresten si at, man må vell får velge selv hva man vil gi ungene sine, så lenge man kan bestemme over de, snart så gjør henne vell raka motsatt av hva du sier uansett, sånn som alle andre unger[8|]

Her skal det være bløtkake på bursdagen, hun blir sur hvis du ikke får smake det vi andre spiser så[8D]

hehe, jeg ble nesten kappa hodet av når jeg reagerte på at mange ga barna masse smaksprøver for morro[:D][8D]

Nei, gjør som du føler for[:)] Barn trenger ikke sukker! Dei får i seg nok sukker i frukt og vanlig mat[:)]

Syns også det er tåpelig å skulle gi ungen kake bare fordi det er bursdagen[8D]

Hehe, god underholdning detta. Som så mange ganger før, enhver må da kunne få gjøre det de syns er best for sine barn.

EA kommer til å få kake, ja. For oss er det med kake tradisjonell bursdagsfeiring, derfor har jeg lyst at han skal få det. Sunt? Nei Farlig? Tror jeg neppe....[:)]

Godt vi kan være forskjellige [:D] (ikke ironisk ment altså)
Håper alle novembergulla og mammaene koser seg på bursdagene når den tid kommer, med eller uten sukker.

ORIGINAL: Amy09

Hehe, god underholdning detta. Som så mange ganger før, enhver må da kunne få gjøre det de syns er best for sine barn.

EA kommer til å få kake, ja. For oss er det med kake tradisjonell bursdagsfeiring, derfor har jeg lyst at han skal få det. Sunt? Nei Farlig? Tror jeg neppe....[:)]

Alltid moro med underholdning! Særlig på en fredagskveld [:D]

Og jeg tror også du takler det ganske bra TonjeJenta [;)]
Fikk SYYYKT lyst på vafler btw Åååååh, med rømme og syltetøy [8D] *trylltryll*

ORIGINAL: Fabrina

Men så gir det jo litt spenning i hverdagen, og TonjeJenta tåler oppmerksomheten hu [:D]

Altså, som i alle andre diskusjoner her inne så må man regne med å få kommentarer på annet enn det man spør om. Ønsker man ikke det så får man la være å spørre her inne!

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: Fabrina

Altså, som i alle andre diskusjoner her inne så må man regne med å få kommentarer på annet enn det man spør om. Ønsker man ikke det så får man la være å spørre her inne! Dette blir for dumt..

Hun er/var jo naboen må vite [;)] Forsvarer deg jeg og [8D]

Back
Topp