Jeg prøve 2 ganger med ammeslutt på natt. Første gang var babyen 8mnd. Han ble veldig urolig, gråt og falt ikke til ro armkroken min eller med smokken. Det kjentes ikke riktig ut.
Prøvde igjen da babyen var blitt 10 mnd, og han gråt noen minutter første natta men på under 10 min hadde han sovnet i armkroken min (vugget han og la han ned i sin seng eller i min når han sov). Det var forskjell fra natt 1 til 2 og etter 3 netter var smokk og mammakos bra nok, så konkluderer med at det var et greit tidspunkt for han å slutte på.
Litt naiv trodde jo jeg at bare han stoppen med nattpupp ville han sove over måltidene og gjennom natta.. Så feil kan man ta. Neon nettet sov han lenger strekk, men gjennomgående var at han våknet hver natt og i perioder alt fra 2 til 10 ganger hver natt. Han sovnet greit igjen - men puppen var faktisk den beste søvnmedisinen. Kanskje ikke det svaret du vil ha, men det er uansett den erfaringen jeg har
Neste gang kommer jeg til å la babyen styre nattpuppen mye lenger.
Men sånn oppsummert tenker jeg at dersom det er litt protester, litt gråt men ikke typ en halvtimes hyling, så er babyen klar for å bli hjulpet tilbake i søvn på andre måter enn ved amming. Ellers vil du sikkert raskt merke om det er for tidlig for din baby
Lykke til