Tips rundt ammeslutt

Hun leita frem og leste de studiene de viste til, og sa at hun er enig i enkelte ting og uenig i andre. Hun får relativt ofte inn toåringer som må trekke tenner, og at fellesnevneren er at alle blir ammet/får mme på natta. Hun sa at hun ikke vil anbefale at noen slutter å amme babyen på natt dersom babyen har behov for det men at man bør begrense det så godt man kan og at etter 1 år vil hun anbefale å slutte helt. Og at man må være veldig nøye med tannpussen om morgenen da det er lav spyttproduksjon på natta som gjør at tennene "bader i melk". Det er vistnok mange som ikke tenker det er så viktig med tannpuss om morgenen fordi de ikke har spist noe på natta.

Så alt i alt konkluderer jeg med at man kan amme babyen på natt uten dårlig samvittighet, men at man må være veldig obs på tannhelsa og bør slutte eller trappe ned etter 1 år. Så det er jo bra for de som ikke vil/kan slutte :) Men vi slutter uansett. Føles litt tryggere å være på den sikre siden, spesielt når han ikke uttrykker noe behov selv. Han har ikke spurt etter pupp en eneste gang siden torsdag, jeg ga han 1 gang natt til i dag bare da det var så varmt. Men han hadde nok ikke trengt det. Spent på natta som kommer :)

Godt og informativt svar :)
Og det spiller helt sikkert inn hvor mange ganger det er per natt, hvor lenge amme økten er og hvor flinke foreldre er til å pusse tennene om morgenen, ja.
Har aldri hørt om noen småbarn som må trekke tenner, men jeg kjenner jo ikke så mange småbarn at det kan sammenlignes med en tannlege som er spesielt på området :p :hilarious:
 
Naturlig ammeslutt skjer mellom 2 og 7 år. Vi er laget for å die døgnet rundt, så jeg skulle likt å se den forskningen som går imot dette. ;)
 
Trådstarter her. Hvis noen skulle finne på å lure på hvordan dette gikk, så slutta jeg å amme han like etter jeg laget denne tråden. Det har gått kjempebra :D Begynte å tilby flaske med vann når han våknet. Han gråt ikke en eneste gang og valgte heller vannflaske over pupp selv om jeg tilbydde han begge deler for å la han styre det selv. To dager etter at jeg sluttet helt å amme på natta, begynte han å sove gjennom og har gjort det siden! :happy: Melka mi forsvant fort, og jeg merket ingenting til brystspreng eller noe slikt. SÅ godt å være ferdig med ammingen!!!!!!
 
Trådstarter her. Hvis noen skulle finne på å lure på hvordan dette gikk, så slutta jeg å amme han like etter jeg laget denne tråden. Det har gått kjempebra :D Begynte å tilby flaske med vann når han våknet. Han gråt ikke en eneste gang og valgte heller vannflaske over pupp selv om jeg tilbydde han begge deler for å la han styre det selv. To dager etter at jeg sluttet helt å amme på natta, begynte han å sove gjennom og har gjort det siden! :happy: Melka mi forsvant fort, og jeg merket ingenting til brystspreng eller noe slikt. SÅ godt å være ferdig med ammingen!!!!!!

Hørtes deilig ut! Gleder meg til vi kommer dit :rolleyes:
 
Back
Topp