MiLfYwAy
Gift med forumet
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: MiLfYwAy
ORIGINAL: søteste
ORIGINAL: Bolla85
Hvorfor er time in det samme som å beskytte ungen med bobleplast? Den skjønte ikke jeg. Hvis man leser beskrivelsen av time in en gang til så ser man jo at det absolutt ikke er det det dreier seg om. Jeg tror at når barna blir større så har de fått veldig mye mer ut av en oppdragelse hvor man kan snakke om følelser, hvorfor man har gjort ting, at det er lov å gjøre feil (også for voksne) osv osv, enn kjeft og time out. Sånn har i hvertfall aldri jeg blitt behandla, ønsker å bli behandla eller kommer til å behandle noen andre.
Og det at man selv trenger å ta en "time out" når man blir sint av og til og vil skåne ungene for det betyr jo ikke at man konsekvent trenger å bruke time out på ungene tenker jeg.
Så du mener at barn som blir satt i time out ikke snakker om sine følelser?
For her snakker vi faktisk om følelser, men vi roer oss først!
Å snakke med eller holde noen i hånden når de er sinte er jo bare helt teit.
Hvorfor skal ikke barnet få lov til å rase fra seg tenke litt gjennom hva de føler for så å snakke om følelser?
Jeg mener at gennerelt i dagens sammfunn blir barnet pakket inn i rosa bobleplast. De skal få lov til å bli sinte, men vi må holde de å være der når det skjer, barn skal ikke klatre i trær de kan jo faktisk skade seg osv.
Synes mye av den nye pedagogikken, gir bortskjemte drittunger som ikke kommer til å tåle mye motgang i livet.
Og det kommer faktisk motgang og jeg synes det er viktig da at mitt barn klarer å takle denne motgangen.
JEG ER SÅ ENIG MED DEG! Barna skal visst ikke oppleve noe motgang, eller konsekvenser av uønsket adferd. Neida, sett deg ned å prat med et
rablende lite monster. Be my guest. Latterlig som folk syr puter under armene til barna for tiden, jeg ser på med gru hvordan min datters generasjon
blir, og hvordan det blir i klasserommet deres. Ingen respekt for voksne- fordi de har lært at voksne ikke kan bli sinte eller ikke høyner stemmen sin[8|]
Sist jeg satt meg ned og snakket med et trassende barn,så fikk jeg en leke slengt av full kraft midt i trynet! Mitt barnn går det faktisk ikke an å snakke med når han er så sint. Da får han først time out, og SÅ går jeg og snakker med han.
Samme her Lizzy, jeg har en unge som blir så sint at jeg ikke når frem til henne. Jeg skulle gjerne sett de som mener at man bare kan snakke
med barna, utføre det på min datter. Det hadde blitt morro.