Tilvenning av flaske

isabellita

Betatt av forumet
Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få lillesnupp til å drikke fra flaske?
Må få ho til å ta den da jeg skal opereres om noen mnd.

Snuppa her vil heller ikke ta flaske... Så vi gir henne flasken hver kveld med litt vann/sviskedrikk når hun spiser grøt. For da blir hun tørst, pg hun tar flasken bedre og bedre, men biter ennå mye :p Men prøv å la andre gi hennes flaske, hjalp med mi første værtfall :)
Ellers er det en side som heter flaskehjelp eller noe sånnt, der er det noen gode råd :)
Lykke til :)

Min tar ikke flaske aner ikke hva jeh skal gjøre har prøvd 3 forskjellige. Litt kjipt for hadde tenkt å begynne med litt vann/sviskesaft osv..

Jeg delammer så begynte med flaske ganske tidlig og han tok den med en gang. Nå når jeg prøver å gi litt vann til grøten derimot sitter han bare å tygger og leker på tuten på flasken. Ikke fullt så interessant med vann tydeligvis. Faren har heller ikke noe hell med å gi flaske med vann her.

Er det krise kan man jo gi med sånn kopp med tut da. Litt mer stress kanskje, men da får di jo i seg litt:)

Ja du sier noe der. Men vet ikke om ho får i seg nok melk da. Skal prøve forskjellige flasker også får pappaen i hus prøve å gi, kansje hun tar den da.

Ja du sier noe der. Men vet ikke om ho får i seg nok melk da. Skal prøve forskjellige flasker også får pappaen i hus prøve å gi, kansje hun tar den da.

sniker litt jeg ;p
har du fått til å venne hun på flaska?
hvis hun fortsatt får pupp kan du prøve å først gi litt pupp for så å introdusere flaska med melk ;)
- det funka iallefall for begge tantebarna mine
evt at han prøver når du ikke er i hus.. skal visst være lettere når di ikke ser mammaen sin ;)

sniker litt jeg ;p
har du fått til å venne hun på flaska?
hvis hun fortsatt får pupp kan du prøve å først gi litt pupp for så å introdusere flaska med melk ;)
- det funka iallefall for begge tantebarna mine
evt at han prøver når du ikke er i hus.. skal visst være lettere når di ikke ser mammaen sin ;)

Heihei, nei ho tar fortsatt ikke flaska .
Takk for tipset, skal prøve det ! :)

Når vi fikk førstemann, var jeg inne til operasjon når han var 4 mnd. Det nyttet ikke med flaske, så pappa'n måtte helle i fra liten kopp/hellebeger. Mye klin, men det funker. Jeg måtte slutte å amme når han var 7 mnd pga en kreftbehandling jeg skulle få. Han tok aldri flaske, heller ikke sugekopp. Så det ble til at vi måtte helle i han fra beger til han var 1 år. Håper det løser seg for dere med flaske. Hvis ikke så ordner det seg uansett :-)

Her tar han heller ikke flaske. Drikker dog vann fra plastglass og litt fra tutkopp. Melk nekter han å drikke fra noe annet enn puppen.

Når vi fikk førstemann, var jeg inne til operasjon når han var 4 mnd. Det nyttet ikke med flaske, så pappa'n måtte helle i fra liten kopp/hellebeger. Mye klin, men det funker. Jeg måtte slutte å amme når han var 7 mnd pga en kreftbehandling jeg skulle få. Han tok aldri flaske, heller ikke sugekopp. Så det ble til at vi måtte helle i han fra beger til han var 1 år. Håper det løser seg for dere med flaske. Hvis ikke så ordner det seg uansett :-)

Oi ! Det hørted sykt tungvint ut håpa virkeli æ får ho til å ta flaska etterkvært.

Ja, øv det dere klarer! Ordner seg skal du se. Mange tips på nettet her og der også.

Back
Topp