Tilrettelegging på jobb

MammaMarit87

Flørter med forumet
Hei :) Jeg er ny her, og lurer på noe,                                                                                                  
Er dere mange her som enda er i jobb?  Har dere isåfall fått noe tilrettelegging av arbeidet?
Jeg har store problemer med å få de på jobben te å skjønne at jeg ikke ska løfte mye og stresse rundt, og blir lite med pauser på meg.

Jeg er ikke på jobb lengre, men tror at det hadde vært litt vanskelig for min del også å fått det tilrettelagt uten at jeg hadde vært aktiv sykemeldt. Alle trengs på jobb som er på jobb. jeg jobber i barnehage da.

Jeg måtte sykmeldes fullt, for de på jobben klarte ikke å tilrettelegge nok for meg. Men av fri vilje er jeg innom et par dager i uken for å leie inn vakter å litt sånn[:D]

Jeg har vært 100 % sykmeldt siden starten av oktober siden de ikke kan tilrettelegge noe for meg.

Jeg har vært 50% sykemeldt siden 4mnd ca.  Men lurer nå å ta 100%.
Hvor går "grensa" på hva man ska og ikke ska gjøre i jobb?

Jobber 100% som sykepleier, men jobben tilrettelegger ved at jeg slipper tunge pleiepas. Så lenge kroppen ikke slår seg helt vrang, så håper jeg å kunne stå i jobb frem til permisjonsstart[:)]

jeg jobber 100%. Jeg har kontorjobb, så har ikke hatt særlig behov for tilretteleggging i grunn, men merker nå at det skal svært lite til før jeg stivner helt i ryggen, kynnerne tar av og jeg er sur som ei padde når vi kommer hjem fordi jeg er sliten. Så skal til legen i morra, og forhåpentligvis få noen prosents sykemelding, så dagene blir litt reduserte!

Ja jeg ønsker også å stå i jobb te permisjonstart, ingen ting er bedre enn det.

Har samme problem med veldig vondt i ryggen, utrolig sliten og blir fort sur hjemme på gubben stakar.

ORIGINAL: MammaMarit87

Ja jeg ønsker også å stå i jobb te permisjonstart, ingen ting er bedre enn det.

Har samme problem med veldig vondt i ryggen, utrolig sliten og blir fort sur hjemme på gubben stakar.

hehe ja han begynner å få kjørt seg nå [8D] påstår at han ikke merker at jeg er sur, så er tydeligvis flink til å holde det inni meg [8D]

Er dere mange her som enda er i jobb?  Har dere isåfall fått noe tilrettelegging av arbeidet?
Jeg har store problemer med å få de på jobben te å skjønne at jeg ikke ska løfte mye og stresse rundt, og blir lite med pauser på meg.

Hei!
Jeg er i jobb enda. Jobber 60% i barnehage. Jeg har sagt noe om at jeg ikke kan være så mye ute, og løft og slikt er det lite av generelt. (Jobber i en barneahge som er kjempeopptatt av å forebygge ryggproblemer, så vi har stiger og ergonomiske sittestasjoner overalt.) Jeg ville sykemeldt meg fullt hvis jobben ikke tilrettela. Det er du 100% avhengig av at de gjør! Husk at det bare er deg selv og barnet det går utover.. :)

Hehe, ja noen ganger klarer man å holde det litt i seg, men trur de også bare sier det for å slippe de hormonelle utsagnene ved å si noe feil [;)]

Ja da er jo mye tilrettelagt fra før med så mye hjelpemidler i barnehagen [:)]
Jeg jobber på cafè (La Baguette) så vi står å går og løfter mye iløpet av dagen..  Men ska tebake te legen i slutten av uka, så får høre om jeg får fortsette med 100%. Kjenner det har vært godt å være hjemme å bare ha tid te meg selv og mitt, selvom det kun har vært idag [8D]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg er ikke på jobb lengre, men tror at det hadde vært litt vanskelig for min del også å fått det tilrettelagt uten at jeg hadde vært aktiv sykemeldt. Alle trengs på jobb som er på jobb. jeg jobber i barnehage da.

samme her=)

Er det ikke et krav at arbeidsplassen skal kunne tilrettelegge arbeidsdagen for gravide, så frem til at det lar seg gjøre ?
Jeg har søkt om svangerskapspenger fra den ene jobben min da den innebærer kun løfting o.l , også jobber jeg mest mulig i den andre jobben min som er tilrettelagt for meg (butikk).

jeg har fra denne uka blitt sykemeldt 20 %. for meg var det et nederlag å gå til legen for å få sykemelding for første gang i hele mitt liv.....[&:]men det er bare jeg med mitt syke hode som tenker slik. for jeg har i grunn gått lenge nok på jobb og vært totalt utkjørt....
jeg jobber i barnehage. er pedagogisk leder. så for meg er det vanskelig med tilrettelagt. for jeg får dårlig samvittighet av å ha tilrettelagt arbeid, for det gir de andre merarbeid føler jeg.....jeg har i de siste ukene ikke vært fult så mye med på påkledning. ellers har jeg vel egentlig gjort det samme.
for min det var det ikke det fysiske som sleit meg, men det psykiske. var så sliten. kunne ligge hjemme og bare grine på kveldene.
når man er pedagogisk leder, kommer mange til deg med problemer, dilemmaer og ting jeg må ta opp, ta stilling til og gjøre noe med. dette sliter meg ut. har i det siste tenkt mer over dette og prøver så godt jeg kan og ikke si "ja, eg ska ordna opp", men delegere problemene over til dem som spør, ofte er det snakk om praktiske ting som en assistent/barne-og ungdomsarbeider kan fikse like godt som meg.

jeg har følt at jeg ikke er tilstede på jobb psykisk når jeg er på jobb. masse som svirrer i hodet og kroppen er sliten. men det å få sykemeldingen var tungt for meg å svelge, jeg har til nå hatt et veldig fint svangerskap. har ingen vondter og plager egentlig.

barnehagen min er en IA-bedrift og skal jo tilrettelegge, men jeg tenker litt det samme som japanmarsipan; det er ikke så lett å ha tilrettelagt arbeid fordi de som er på jobb trengs på jobb.

jeg jobber også i barnehage. har tenkt lenge at jeg ikke vil sykemelde meg. men nå må jeg gjøre noe,
er jo helt "kake" på kveldstid. kjenner det går mye utover sønnen min på 3år, han blir liksom
litt bortprioritert stakkar. er alenemor for han, å blir alenemor til ny baby også, slitsomt å være
i 100% jobb og alene med en 3åring. jeg skal til legen på onsdagen, håper på evt kortere dager,
vil jo gjerne ha en jobb å gå til hver dag. godt å føle seg nyttig, men er ikke no gøy når man
er så utslitt at det går utover alle andre, og ikke minst seg selv og baby'n[:(]

ORIGINAL: bambina85

Hei!
Jeg er i jobb enda. Jobber 60% i barnehage. Jeg har sagt noe om at jeg ikke kan være så mye ute, og løft og slikt er det lite av generelt. (Jobber i en barneahge som er kjempeopptatt av å forebygge ryggproblemer, så vi har stiger og ergonomiske sittestasjoner overalt.) Jeg ville sykemeldt meg fullt hvis jobben ikke tilrettela. Det er du 100% avhengig av at de gjør! Husk at det bare er deg selv og barnet det går utover.. :)

Du har problemer med å være ute i barnehagen du også? jeg har problemer med å kle på meg selv jeg. Og det å stå ute er ikke særlig godt. Ikke kan jeg ake, løpe etter barna eller noen ting slik at jeg blir sittende på en benk og det er ihvertfall ikke min arbeidsplassen min tjent med!

Jobber 80% å fått mye tilrettelegging i min jobb som skole/SFO assisstent.

Men er likvel sykemeldt 20% pga stress nivået og bekkenløsning. Men håper jeg slipper å øke sykemeldings prosenten.

jobber 50 % som omsorgsarbeider......så jobber som vanlig[:D]
har fått endel bekken plager.....men jeg jobber med demente så er ikke noen tunge løft på meg,så det går greit.
Må bare ha flere korte pauser i løpet av dagen[:)]

Er 40% sykemeldt pga trøtthet, jobber i bhg.

Tilrettelegging på jobb, hva i alle dager er det ?

Ok, det er opp til meg å sette grenser for løfing og slike fysiske ting, men blir det ikke gjort av meg så må de to andre trå til og det vil ende opp med sykemelding på dem, ond sirkel.......

Har bedt om trapp opp til stellebordet, de kom med en trapp som det viste seg at de ikke kan montere, tok den med seg igjen......

Dere som er sykemeldt pga manglende tilrettelegging og ikke fordi dere er syke, burde jo søkt om svangerskapspenger. Er jo feil å være sykemeldt hvis man ikke er syk og kunne jobbet med tilrettelagte oppgaver. 

Back
Topp