TILBUDSTRÅD!

Jeg vil gjerne ha tips om Emmaljunga Nxt90 (helst link) - men jeg blir si forvirret av at det finnes så mange modeller, altså ergo, duo, 2-1, classic, select og hva ikke.. Jeg trenger hjelp til å skjønne forskjellen på alle disse, utenom prisen :hilarious: :anyone
Vil anbefale å sjekke i fysisk butikk først og så kjøpe på nett (gjerne i den samme altså, hvis de også har tilbud).
 
Dette er ammeputen, ikke gravidpute. Just so you know :)
Hva er forskjellen? Jeg googlet på bbhugme for å se hva det er, ser jo smart ut. Klarte derimot ikke å lese meg til at det finns forskjellige varianter. Og er det noe som dere andre anbefaler å ha? For meg som ikke har barn fra før av, er det en jungel av ting man "trenger", så aner ikke hva jeg skal se etter og evt. kjøpe :facepalm:
 
Hva er forskjellen? Jeg googlet på bbhugme for å se hva det er, ser jo smart ut. Klarte derimot ikke å lese meg til at det finns forskjellige varianter. Og er det noe som dere andre anbefaler å ha? For meg som ikke har barn fra før av, er det en jungel av ting man "trenger", så aner ikke hva jeg skal se etter og evt. kjøpe :facepalm:
Gravidputa er stor og brukes til å støtte kroppen når man er gravid. Kan også brukes etterpå som ammepute. Ammeputa er liten og kan vel egentlig ikke brukes til så mye annet.
 
Jeg er på jakt etter den og :)
Classic og select er nok ulik chassis?/ det som er under bagen/ sete?
2 i en betyr at det er samme kalesje som brukes på sportsdelen og bagdelen.
Duo betyr at det er egen bag og egen sportsdel, som har egen kalesje. Det er ofte større bagdel med duo og

Tror hverfall det er fasiten :)
Jeg vil ha en duovogn med Outdoor hjul , som er punkteringsfrie.

Ja, må til langt på natt og prøvde å nøste opp i dette :knegg: Det der en versjon med en F etter seg, Emmaljunga Nxt90F og den har slik "vanlig" sportsvogn sete, altså som legges flatt. Den til duo/kombi et folk ergonomisk sete der de "sitter" i hvile og liggestilling. Noen med formening om hva som er best?
 
Ja, må til langt på natt og prøvde å nøste opp i dette :knegg: Det der en versjon med en F etter seg, Emmaljunga Nxt90F og den har slik "vanlig" sportsvogn sete, altså som legges flatt. Den til duo/kombi et folk ergonomisk sete der de "sitter" i hvile og liggestilling. Noen med formening om hva som er best?
Jeg liker best sittende , både pga bedre luft for de små? Jeg er redd for eks spy når de ligger helt flatt, men kan være jeg bare tror det er tryggere.
Er F mindre og ?
 
Oh, måtte sjekke. Vippestol har vært noe av det vi har brukt mest - mulig behovet ikke er så prekært når vi ikke har små andre barn lengre, men med små barn har det vært et must. Aner ikke hva sånt koster da jeg aldri har kjøpt nytt, så jeg tenkte om jeg fant den til 1000 kr skulle jeg vurdere ny, men 1800 kr på tilbud! :eek: Nei, da går jeg for opprinnelig plan om å kjøpe brukt :p Har kjøpt brukt for 500 kr, og solgt videre for 500 kr. Kjekt!
Ja er dyrt! Mange sverger til babybjørn så derfor jeg nevnte detxsmile9 Selv har jeg vippestolen fra stokkesteps stolen som jeg synes var god nok, kjøpte også en babybjørn vippestol brukt til noen få hundre lapper, men den er plassert hos besteforeldrene:angelic:
 
Jeg vil gjerne ha tips om Emmaljunga Nxt90 (helst link) - men jeg blir si forvirret av at det finnes så mange modeller, altså ergo, duo, 2-1, classic, select og hva ikke.. Jeg trenger hjelp til å skjønne forskjellen på alle disse, utenom prisen :hilarious: :anyone
Har selv kjøpt emmaljunga nxt90 brukt på finn til 6000 med frakt(Ser helt ny ut, så anbefaler også å titte der om du vil gjøre gode kjøp) Jeg kjøpte med outdoor hjul, veldig gode og stabile hjul som er gull på vinter. Ergo sittedel da jeg synes de sitter mye bedre i de :angelic: Har prøvd begge deler, og sverger til ergo. Har den vognen under her, bare 2019 modell. Med outdoor hjul blir den litt dyrere. Ikke så stor forskjell på select og classic(litt mer tilleggsfunksjoner på select, som blandt annet koble til adapter- søskenvogn og slike ting)

Outdoor select:
https://www.rudo.no/products/emmalj...MIjv3SnMap9AIVpAV7Ch0aVAzwEAQYAiABEgLP9vD_BwE

Classic:

https://www.rudo.no/products/emmaljunga-2022-nxt90-classic-black

2-1 bag(Altså liggebaggen gjøres om til sittedelen når den tid kommer, denne har jeg ikke prøvd så har ikke noe erfaring med den)
https://www.rudo.no/products/emmaljunga-nxt90-black2in1--outdoor-navy
 
Jeg liker best sittende , både pga bedre luft for de små? Jeg er redd for eks spy når de ligger helt flatt, men kan være jeg bare tror det er tryggere.
Er F mindre og ?
Enig der! Jeg hadde flat først, synes ikke ungen satt godt i den, spesielt rett i overgangen da de var enda små. Elsket ergonomisk del, den skal jo også være ergonomisk riktig for de små også. Satt mye bedre i den, og synes den var gull om ungen for eksempel var syk og tett, og de kunne sove i en mer sittestilling med hodet mer hevet.
Usikker på om det er så stor størrelseforskjell på flat og ergo, men flat føltes mye bredere ut(følte ungen dinglet fra ene siden til den andre om vi svingte..)
 
Jeg vil gjerne ha tips om Emmaljunga Nxt90 (helst link) - men jeg blir si forvirret av at det finnes så mange modeller, altså ergo, duo, 2-1, classic, select og hva ikke.. Jeg trenger hjelp til å skjønne forskjellen på alle disse, utenom prisen :hilarious: :anyone
Tror kanskje vi går for den vognen. Men da blir det ergo og outdoor hjul tror jeg. Liker veldig godt ergo-vogner, da er det lettere å legge ned setet uten å forstyrre en begynnende sovende unge :) derfor blir det ikke britax smile3, men sikler fortsatt på bugaboo fox
 
Back
Topp