Til dere som har født, er det vanlig under fødsel

Jeg gjorde det med første. Brydde meg faktisk litt og, synes det var flaut og kommenterte det til jordmødrene. De kunne ikke brydd seg mindre [emoji85]
 
Jeg vet faktisk ikke. Kunne ikke brydd meg mindre akkurat da. Det som opptok meg var å få presset ut babyen. Ble litt ekstra drama under min fødsel så hva som kom ut under pressingen i tillegg til babyen var overhode ikke interessant.
 
Fikk tilbud om klyster, men klarte ikke å gjennomføre da jeg ikke klarte å sitte stille i et sekund grunnet riene. Jeg løp runder på fødestua og hadde ikke klart å sitte på do :hilarious:
Det kom ut litt bæsj når jeg presset, men legen tok det bare bort og hverken hun eller jordmor sa noe.
Mannen fikk det med seg, men det var ikke akkurat det som var i fokus da :p
 
Har bedt om klyster i fødebrevet til alle fødslene fordi jeg var bekymret slik som du. Deilig å slippe å tenke på det om du plages. En annen positiv effekt av klyster er at fødselen kommer raskere igang. Merket dette helt tydelig med alle mine 3 fødsler. Men uansett så husk at det er veldig vanlig at avføringen skal ut på den ene eller andre måten. Som de fleste skriver så bryr man seg nok ikke under selve fødselen.
 
Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha klyster i det vi kom på sykehuset. Men eg takket nei da eg fikk beskjed om at det kunne utsette fødselen. Så jeg presset ut litt mer enn en baby. [emoji14] Trodde det skulle bli kleint, men det var det absolutt ikke! Jordmødrene sa ingenting, og alt gikk sin naturlige gang. Så er mindre bekymret for den delen til neste fødsel. [emoji4]

Det er omvendt, klyx kan hjelpe å sette i gang fødsel.. hjelper ofte å få tømt seg, er jo ofte kroppen gjør det automatisk når ting nærmer seg.. [emoji28]
 
Kom ut litt av hvert. Helt greit. Brydde meg ikke et sekund om at jordmor løp rundt å plukket opp avføring :p
 
Det hende ikke meg, men de som ikke får tømt seg, er det ganske normalt.
 
Back
Topp