Til dere som har født, er det vanlig under fødsel

Jeg fikk klyster, så slapp det. Det forsterket riene hos meg og ting gikk fortere :) om man ikke får tømt seg før fødsel, så tror jeg det er relativt vann...
 
Men er det noe automatikk i at man ikke bæsjer om man føder i vann? Tenker på at trykket da er noe annerledes fordelt. Eller fins sjansen for at man kan bæsje da også?
Jeg fødte i vann. Hadde løs mage da riene begynte og fikk tømt meg hjemme, men likevel kom det visst en liten klump. For meg kjentes det ut som jeg måtte på do under hele trykkefasen, sikkert fordi barnets hode presser mot endetarmen, så da det først skjedde, merka jeg ingenting. Det var samboeren min som fortalte meg det neste dag, han gjorde ikke noe nummer ut av det, og jordmora bare fjernet det.
 
Med første kom det ut litt avføring. Jordmor tørket diskré bort og jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Hadde tankene helt andre steder [emoji14]
Med nr 2 fikk jeg så sykt press på blæra at jeg lå å babla om at jeg kom til å tisse meg ut. Jordmor trøsta og sa det var bare å tisse.
Så under ei rie kommer det både avføring å urin.... Jordmor tørker og vasker og igjen kunne jeg ikke ha brydd meg mindre [emoji14]
 
Ja. Jeg fikk klyx før fødsel så fikk tømt alt, så slapp det heldigvis :)
 
Fikk klyx, men er ganske sikker på at jeg følte litt tørking ;) var også ganske sår og hoven i rumpehullet etterpå... gudene vet. Jeg spurte ikke.
Vi var så fokuserte på lillemann da han kom at om jeg bæsjet eller ikke virket ubetydelig.
 
Helt normalt. Jeg merka ikke at jeg gjorde det, uten om lukta Ingen som brydde seg om det, uten om jeg. Holdt på å dø av skam, og gubben syntes det var litt kleint Neste gang skal jeg ta klyster før det hele starter
 
Det er helt normalt. Det skjedde meg!. Selv om jeg fikk tablett og var på do før.. sånn kan man ikke kontrollere...
 
Jeg gjorde det... kjente jeg gjorde det, men brydde meg lite, var bare "litt" høy på lystgass...:p jordmor tørka bort når det kom, og det var ingen som nevnte noe om det. Fikk ikke klyx og var heller aldri dårlig i magen under riene...
 
Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha klyster i det vi kom på sykehuset. Men eg takket nei da eg fikk beskjed om at det kunne utsette fødselen. Så jeg presset ut litt mer enn en baby. [emoji14] Trodde det skulle bli kleint, men det var det absolutt ikke! Jordmødrene sa ingenting, og alt gikk sin naturlige gang. Så er mindre bekymret for den delen til neste fødsel. [emoji4]
 
Ville ha klyx, men fikk ikke pga misfarget fostervann. Hadde løs mage og var på både toalett og bekken under fødselen, så mannen har nå sett det meste...! Om det kom noe under trykkinga har jeg faktisk ingen anelse om, det var det i så fall ingen andre enn jordmødrene som la merke til ;)
 
Ja fick klyster med nr 1 . Men nr 2 og 3 rakk eg aldrig før eg kom in me 10 cm åpning, nr 2 merka eg ikkje noet till avføring. Nr 3 hørde eg jordmor bara sæg eg tårkar litt her.
Eg såg aldrig till noen avføring.
 
Jeg fikk klyster i løpet av åpningsfasen, så tror egentlig ikke det. Hvis jeg gjorde det merket jeg i hvert fall ikke noe til det. Var ikke bekymret for det heller. Det er helt normalt, og dessuten hadde jeg andre ting å tenke på. :)
 
Eg var veldig bekymra for dette før eg fødte første gang. Fekk klyster, men det kom avføring likevel. Og da brydde eg meg ikkje i det heile tatt;)
Andre gang kom det også til tross for klyster, brydde meg ikkje da heller;)
 
Jeg fikk klyx før fødselen og har ikke peiling på om det kom noe under fødselen. Men som en annen skrev så har en annet å tenke på der og da :)
Jeg vet at jordmor ved et tilfelle sa til barnepleieren under presseriene; "jeg skal bare tørke her", men jeg vet ikke om det var bæsj hun tørket eller noe annet. Uansett så tenkte jeg ikke over det hverken da eller etterpå :)
 
Med første kjente eg det kom litt, så eg ropte "DA KJEM MEIR ENN DA SKAL!!!". Jordmora tørka det vekk uten å sei et ord. Samboer var meir flau over gaulinga mi enn avføringa. :p

Med nr 2 kom det både tiss, avføring, vann og blod. Og eg hadde 2 studenter, 2 leger og 3 jordmødre som stod å såg på. Ingen som brydde seg om anna enn babyen som skulle ut. Følte ingen som helst flauhet. :)
 
Jeg var veldig redd for dette før fødsel og var veldig klar på at jeg ville ha klyx. Var førstegangsfødene og forventet å vente leeenge før det skjedde noe etter jeg ble satt i gang og tenkte derfor ikke over å spørre om det med det samme. 10 minutter etter igangsetting lå jeg med rier uten pause. Forsøkte å gå på do mens det sto på, men det var helt forferdelig vanskelig å konsentrere seg om noe som helst annet enn hvor vondt det var og jeg fikk nesten ikke ut noe (beklager for detaljer ;p), endte opp med å ligge på badegulvet og måtte hentes ut av jordmor.

Kjente det kom noe ut da pressriene holdt på og så jordmor sto å tørket med en fuktig klut. Kunne ikke brydd meg mindre om at jordmor sto å ''så på'' det, men mannen fikk streng beskjed av meg om å holde hodet oppe med mitt og ikke se nedover x)
 
Det er heeelt vanlig og er det siste du tenker på:) alle intimgrenser forsvant for min del under fødselen, å brydde meg ingenting om det skulle komme noe avføring ut:)
 
Eg fekk laus mage då riene satte skikkeleg i gang, så eg fekk tømt meg på do. Om det kom meir under fødselen fekk eg det ikkje med meg. Eg fekk med meg svært lite av det som skjedde på fødestua. Hadde lang fødsel, var sliten og hadde berre kapasitet til å konsentrere meg om jobben eg skulle gjere.

Som andre også skriver så forsvann alle intimgrensene under fødselen. Det var ca 10 stk helsepersonell av forskjellig slag til stades då frøkna vart fødd. Eg registrerte knapt at dei var der, det einaste eg brydde meg om var at frøkna skulle ut.
 
Jeg gjorde det og kan ikke si det var det jeg brydde meg om akkurat da :hilarious: hadde nok å tenke på å få ut ungen :Heartred
 
Back
Topp