Til dere som har født, er det vanlig under fødsel

Jeg fikk klyster før det startet for alvor, men det kom bæsj når jeg skulle trykke ut barnet. Jordmor tørket det vekk og jeg brydde meg ikke.

Samme her,men jeg brydde meg- helt grusomt der jeg lå i armene til min kjære og jeg kjente det kom noe- aldri nevnt det i ettertid men er enda fremdeles flau:(:(
Heldigvis trooooor jeg ikke han tenker på det- tror han bekymra seg mer over all smerten jeg hadde... men helsikken så flaaaaut!
 
Som de andre sier, helt normalt :)

Jeg gjorde det ikke med noen av mine, men jeg fikk klyx med første mann, og andre gang var det ikke noe i tarmen.
 
Det har jeg hørt er veldig vanlig i alle fall. Det er en naturlig forklaring på det og det er en del av å føde:) Gjorde det under første fødsel til tross for klyster (12 timer før). Det var ikke stress, jeg kommenterte det siden jeg kjente det og de tørket det bare vekk med en klut. Brydde meg ikke om det. Andre fødsel kjente jeg ikke noe sånt men det kan jo være jeg ikke la merke til det. Men var veldig tilstede da også:)
 
Samme her,men jeg brydde meg- helt grusomt der jeg lå i armene til min kjære og jeg kjente det kom noe- aldri nevnt det i ettertid men er enda fremdeles flau:(:(
Heldigvis trooooor jeg ikke han tenker på det- tror han bekymra seg mer over all smerten jeg hadde... men helsikken så flaaaaut!

Jeg hadde vært i fødsel i snart ett døgn, jeg hadde blitt sjekka i hytt og pine, det stod en gynekolog og overvåket og tok prøver grunnet stresset barn, og far stod sammen med jordmor og så på. Jeg hadde ingen hemninger lenger :p
 
Fødte i vann og jeg tror kanskje det kom noe mere ut når jeg presset. Men mamma og sambo har ikke nevnt noe. Men følte ut som skulle bæsje :p
 
Samme her,men jeg brydde meg- helt grusomt der jeg lå i armene til min kjære og jeg kjente det kom noe- aldri nevnt det i ettertid men er enda fremdeles flau:(:(
Heldigvis trooooor jeg ikke han tenker på det- tror han bekymra seg mer over all smerten jeg hadde... men helsikken så flaaaaut!

Hvordan skulle han vite om det da? Han så jo ikke forbi magen om han var bak deg. ;)
 
Jeg ble tilbudt klyster mens riene holdt på. Jeg sa med spøk: Det driter jeg egentlig i!
Hadde så vondt at jeg brydde meg lite om hva som kom ut. Tror jeg tissa hvertfall, om det kom avføring så var det ingen som sa noe om det.
 
Er det noe nederst i tarmen når babyen skal ut, så kommer det ut. Det skjønner man når man ser på illustrasjoner av babyens vei nedover ;)
Uansett; jeg ble aldri tilbudt klyster og hadde ikke vært dårlig i magen på forhånd, så det kom litt under pressingen. Jeg sa faktisk fra på forhånd fordi jeg kjente det, og hverken samboeren min, mamma eller jordmoren brydde seg. Denne gangen er jeg forberedt på at det vil skje igjen, så har allerede sagt til samboeren min at jeg "driter" i om det skjer, har viktigere ting å tenke på :knegg:
 
Jeg gjorde det, mye pågrunn av at fødselen gikk veldig raskt og at jeg hverken rakk og gå på do selv eller rakk og få klyster :) jordmødrene gjorde ikke noe nummer ut av det, fjerner det bare raskt og greit (tror ikke det bra så mye da.. hehe).. jeg la såvidt merke til det selv.. tror det er noe de ser hver dag, så ikke noe du trenger og bekymre deg for :)
 
Men er det noe automatikk i at man ikke bæsjer om man føder i vann? Tenker på at trykket da er noe annerledes fordelt. Eller fins sjansen for at man kan bæsje da også?
 
Jeg fikk klyster med første, men bæsjet nok litt under pressinga likevel. Eneste grunn til at jeg merket noe var at jordmor tørket, men det ble aldri sagt noe. Tror ikke engang mannen fikk det med seg.

Har ingen anelse om jeg gjorde det denne gangen.
 
Det er vanlig at det kommer ut mer under fødsel.
De fleste jordmødre bruker det også som en indikator på hvor langt ned i bekkenet barnet har komt :)
 
Jeg vil anbefale å spørre etter klxy , jeg rakk dessverre ikke dette og var litt uheldig, men der og da så har du så vondt så man tenker ikke over det
 
Men er det noe automatikk i at man ikke bæsjer om man føder i vann? Tenker på at trykket da er noe annerledes fordelt. Eller fins sjansen for at man kan bæsje da også?

Sjansen er akkurat den samme.
 
Det kan jeg garantere deg at han ikke tenkte på. Det luktet ikke bæsj da det kom ut litt hos meg..

Tror ikke det lukta med meg heller men jeg vet ikke- hadde ligger med lyskas i flerre timer så hahah:p Jaja heldigvis er det over å takk Gud for det er leeeeeeeenge til neste fødsel,om det i hele tatt blir mer :p
 
Back
Topp