Men som ugift er det faktisk tradisjon at mors står kan du siKjæresten min mente det var en selvfølge at hans etternavn skulle stå sist.... Ble skikkelig gretten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men som ugift er det faktisk tradisjon at mors står kan du siKjæresten min mente det var en selvfølge at hans etternavn skulle stå sist.... Ble skikkelig gretten...
Hvis man ikke sier annet? Man må fysisk inn i Altinn for å registrere navnet.. Hvis man er gift og har ulike etternavn blir ikke etternavnet automatisk far sitt heller..Faktisk i dag også er det slik at når ugifte får barn får egentlig barnet automatisk mors etternavn hvis man ikke sier annet. Synes egentlig det er retthadde det ikke vært for mitt sjeldne navn og mannens mest vanlige kunne jeg latt bRna fått hans men aldri at jeg lar et sjeldent navn bli mellomnavn eller gå bort. Så kun mitt. Veldig glad for at samboeren var enig
![]()
Vi fikk beskjed om at ugifte som får barn så får barna automatisk mors navn om foreldrene ikke blir enige eller om det ikke sendes inn fars etternavnHvis man ikke sier annet? Man må fysisk inn i Altinn for å registrere navnet.. Hvis man er gift og har ulike etternavn blir ikke etternavnet automatisk far sitt heller..
Hvis man ikke sier annet? Man må fysisk inn i Altinn for å registrere navnet.. Hvis man er gift og har ulike etternavn blir ikke etternavnet automatisk far sitt heller..
Hadde samme problemstilling selv, jeg valgte å ta samboer sitt navn, slik jeg ville gjort når vi giftet oss . Så her har alle samme etternavn selv om vi ikke er gift, gifter oss snart, og da slipper jeg jo å bytte navn hvertfallHei
Vi begynner å nærme oss termin, og dette med etternavn har kommet opp. Vi er ikke gift, og har to ganske lange etternavn. Veldig usikker på hva vi skal gjøre.
Jeg vil jo ikke være den eneste i familien med annet etternavn, mens mann og barn skal hete det samme. Men samtidig blir det fryktelig langt med disse to voldsomme navnene..
Jeg håper jo også vi skal bli gift en gang, og da er jeg innstilt på å fjerne mitt navn..
Hva har dere gjort?
Ok. Hmm, kan ikke huske at min fikk et navn. Kun pike også navnet mitt, men mener dette kun var sykehusets papirer og ikke i Altinn.Vi fikk beskjed om at ugifte som får barn så får barna automatisk mors navn om foreldrene ikke blir enige eller om det ikke sendes inn fars etternavn
Her sitter vi i litt samme situasjon. Venter vårt første barn og er ikke helt enige om etternavn. Jeg har et veldig sjeldent etternavn samtidig som barnefar har 2 veldig vanlige. Men det aller største problemet er vel at min svigermor forventer at vi SKAL bruke hennes etternavn, som da er barnefars mellomnavn, fremfor hans siste etternavn. Noe som jeg synes vil være helt merkelig. Foreldrene til barnefar, er som dere sikkert forstår, skilt med det resultat en bitter skilsmisse :-/ Barnefar og jeg er uenige, for han snakker om å bruke alle 3 etternavnene, noe som jeg synes er totalt unødvendig. Synes rett å slett det blir for mange navn. Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Om vi noen gang gifter oss har jeg også sagt at da skal jeg evt ha mitt etternavn og hans siste. Så nå vurderer jeg å droppe å ha barnedåp, litt pga dette og litt pga 2 svigerforeldre som ikke tåler trynet på hverandre.. Sukk, litt oppgitt her, så måtte bare få det ut! :-(