Til alle dere ugifte

Frøkna heter det samme som far, regner med jeg også får hete det en dag:)
Var en enkel avgjørelse, da mannen har et pent og lettvindt etternavn. Litt slitsomt å hele tiden måtte gjenta etternavnet mange ganger før detbblir oppfattet riktig :)

På datteren vi venter på så har vi valgt mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Tiltross for at begge har lange etternavn. Til hverdag blir vi bare å bruke hans navn. Men for meg er det viktig at hun står med mitt navn også. Siden mitt navn betyr noe for meg og er gårdsnavnet der min far vokste opp og der jeg har vokst opp på sommerene og det er veldig veldig sjeldent.. Samboeren sitt navn vet han ikke hvor kommer fra en gang og hans er veldig vanlig navn..

Vi har begge lange og sjeldne etternavn. Våre barn har fått begge to som etternavn. Kan være de syns det er for mye når de blir eldre, men da står de fritt til å velge de bort:) Er enklere å fjerne navn enn å ta til seg, da sjeldne etternavn er værnet.. :)

Vi er så heldige at vi heter det samme til etternavn fra før av, og det gjør ting veldig enkelt :p

Vi gifter oss til neste år, og da tar jeg hans etternavn. Barnet som kommer i oktober skal derfor ha hans etternavn :-)

Ta hans navn nå da vel! Her har barna begge etternavn :-) Vi er ikke gift.

Back
Topp