Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Japp, vi fikk avslag. Men det var ikke vår feil. Legen min hadde ikke sendt mange sånne søknader før. Og tenkte at Riksen ikke trengte heeeele historien for og få oss inn. Så han gjorde det svært enkelt, og da ble ikke samboer med på søknaden, og jeg ble stående som singel i prosessen. Så da måtte vi prøve og søke igjen. Og enda mer tid går.
Er det mulig!
 
Forsøk avbrutt. Slimhinna er enda tynnere enn torsdag :dead:
Venter bare på tlf fra st.olavs om veien videre.
Vi hadde egentlig tenkt oss noen mnd pause, men gyn poengterte at jeg må tenke på hva som er minst psykisk slitsomt i lengden av termin i des/Jan eller å vite at jeg må vente i flere mnd på ny runde.
Nei fy! Ble ikke avbrutt!! Skal begynne på progynova i tillegg :wideyed: for en berg og dalbane!
 
Tja, å begynne med progynova har virkelig skutt fart på den elendige formen min :gen045 ikke bare kvalm lenger, men MER kvalm, og nå har jeg kort lunte og klarer nesten ikke åpne øynene på morgenen når mini skal leveres. Og jeg slokner etter levering, sovet i 2t nå og er fortsatt bare klar for å sove!

Jeg hadde på forhånd pratet med lege om at jeg ble så dårlig på hormoner så når jeg begynte på plaster var det sykemelding tvert uten spørsmål. Prøvd meg på jobb et par timer og kjentes ut som magen skulle stikke av ut halsen etterpå :dead: så no success.

Har også på forhånd vært innom og snakket med legen om svangerskapspenger siden alt jeg gjør som gravid (løfte, gå mye) gjør at jeg blør, så der er vi enig om at det blir svangerskapspenger med en gang om dette går. Jobber i bhg så jeg kommer ikke unna det uten at det blir uforholdsmessig mye på alle andre, og det er jobben også enig i, heldigvis. Det er bare bonus hvis jeg er i form og kan komme innom av og til og lese med småtassene i bhg, mest for min egen psyke :Heartbigred
 
Ble avbrutt. Fortsatt helt elendig slimhinne. Jeg var så innstilt på det at det var greit.


Får prøve letrozol og cyclogest i naturlig syklus, så nå er jeg venn med st.olavs igjen kjenner jeg :woot:

Da slipper jeg sykemelding fra dag 1 pga drittmedisiner, hurraaa!!
 
Å få sove en hel natt og våkne uten den intense kvalmen er jo helt amazing, jeg føler meg som et nytt menneske! Wow dette gikk fort å få ut av systemet! Håper på mens fortest mulig også så vi får startet med ny syklus!

Jeg har seriøst gått med dette i en mnd uten noe premie på slutten, og har ikke klart å spise eller være et deltakende menneske i samfunnet, nå kan jeg det igjen! :cat:

Vi var jo egentlig fast bestemt på noen mnd pause fordi dette ikke er ok for meg å gå gjennom gjentatte ganger etter hverandre, jeg går glipp av ting med 3åringen, brekker meg, klarer ikke jobbe, vil spy av å løfte mini fordi prosessen med å løfte strammer muskulaturen osv osv.

Når sykehuset da kom med en helt annen plan så ble jeg faktisk gira på å prøve det, og mannen som gjerne ønsket pause pga formen min var også enig i at det hørtes lovende ut for å prøve med en gang.
 
Har bestilt letrozol med levering på døra imorgen kveld, spent! Vil ha mensen!
 
Fikk sånn ish mensen på tirsdag og gikk helt til idag og lurte på om jeg skulle melde det inn som mens.. det gjorde jeg.
Tmi on the way; tirsdag var det blodig slim, en del men ikke mye, men tydelig blod i det. Onsdag masse brunt som om mens var over.. og jeg er jo vant til å blø som en idiot. I dag også brunt, spotting i ordets rette betydning.
Så jeg kom frem til at når slimhinnen er på 5mm er det jo ikke så sjukt mye som skal ut uansett, og sendte melding og spurte. Fikk beskjed om å starte på letrozol. So i did.

Og bivirkninger? Nada. Litt oppblåst og thats about it.
 
Da har jeg hatt innsett. Første overlevde opptining så har fortsatt 2 på frys.
Er såå rolig på at enten så går det bra eller så går det over på et vis. Også at jeg har stor sjans for å ikke komme tilbake på jobb etter påske fordi dette skal jo gå bra.


En liten alvorsprat med hun som satte inn hos meg. Hun ble faktisk med meg for å prate mens jeg kledde på igjen. Blir det en ny abort så må jeg ringe dem før utskrapning, helst skulle de gjort det selv men det er litt vanskelig.

Blir en runde med utredning om det blir en ny abort eller dette blir negativt, det skulle de gjøre selv.

Gir visst ikke mening med vår bra kvalitet at jeg skal bli gravid og miste og miste og så ha så mye komplikasjoner. De håper jo at det at jeg har hatt el. selv denne gangen skal være med å gjøre svangerskapet tryggere mtp komplikasjoner.
 
Håper for deg!
 
Tenk at denne dagboka er 4,5år. Sprøtt.
3Dp5dt eller 8dpo

Testet en del allerede, bare negativt og skygge, er jo for tidlig. Endelig min tur å være testegal, mannen bare ler når jeg sier jeg liker å tisse på pinner og tilbyr seg å gå en tur i skogen og hente en pinne til meg.
Legger ved bilder av galskapen i neste post.

Er ganske sikker på at jeg er gravid, har jo blitt det hver gang så hvorfor ikke nå liksom.
Spørsmålet er jo bare hvor lenge varer det? En uke? To uker? Fem uker? Seks uker? Ni? Trettiåtte? Who knows.
Og hvis jeg mister igjen, ender jeg i Trondheim på utskrapning? Mest sannsynlig.

Også er jeg veldig nysgjerrig på hva som blir utfallet om dette ikke går. Hva skal st.olavs se etter og hva ville vært støttemedisin ved nytt svangerskap, om noe som helst? Hvor lenge måtte jeg ventet?

Psyken er fortsatt mer rolig enn de andre gangene fordi jeg er liksom så forberedt på at det blir + og så -
Og det i seg selv er jo galskap.
 
Last edited:
Litt ymse tid igår og i dag

20230326_160607.jpg

I dag kveld

20230326_101925.jpg



I dag morges(fikk faktisk skygge på mage sure etter den var tørket, umulig å få på bilde)

20230325_184344.jpg


Igår kveld fordi jeg skulle drikke vin :gen045
 
10dpo(5dp5dt) og negativt på vanlig babyplan.. tom for tester og tenker egentlig at det ikke blir noe baby, kan jeg bare få mensen og bli ferdig nå? :bag:
 
10dpo(5dp5dt) og negativt på vanlig babyplan.. tom for tester og tenker egentlig at det ikke blir noe baby, kan jeg bare få mensen og bli ferdig nå? :bag:
Det ble en kort opp å nedtur her også.. så nå er det bare å vente på lørdag til man kan stoppe på medisiner og få mensen <3 så får vi satse på en januar kid istede <3
 
Det ble en kort opp å nedtur her også.. så nå er det bare å vente på lørdag til man kan stoppe på medisiner og få mensen <3 så får vi satse på en januar kid istede <3
For meg vet jeg ikke når neste runde blir :whacky011 blir jo noe utredning og alt mulig om det blir - nå
 
Åååh såpass ja! Jeg skal bruke de to jeg har igjen før det blir ny stimulering etter sommeren <3
Ja. Vi får se hva de egentlig mener med det, da :gen045 jeg aner ikke hva de tenker.
Får nok bare igjen for å ha vært så kjepphøy siden mini ble til fra dette kullet med embryo.

Møtte såklart på en mamma i bhg til mini som er gravid ved henting. Jeg gråt litt i det jeg snudde meg. Hun er ca 3-4 mnd og jeg skulle vært rundt 4-5 nå
 
Ja. Vi får se hva de egentlig mener med det, da :gen045 jeg aner ikke hva de tenker.
Får nok bare igjen for å ha vært så kjepphøy siden mini ble til fra dette kullet med embryo.

Møtte såklart på en mamma i bhg til mini som er gravid ved henting. Jeg gråt litt i det jeg snudde meg. Hun er ca 3-4 mnd og jeg skulle vært rundt 4-5 nå
Det gjør så utrøstelig vondt også..!
 
Jeg er veldig varierende i hva jeg tenker. Det er jo liksom rart om det er nada. Også har jeg tenkt at jeg hadde jo positiv såååå tidlig sist og lalala... guess not når jeg sjekket dagboka, og da hadde jeg enda de bra tidligtestene.
Har bestilt nye men imorgen kommer det ikke post så tidligst fredag da.. og da er jeg 13dpo liksom.
Vi får nå se.
Veksler mye mellom positiv og negativ!
 
Back
Topp