Tidspunkt for levering i barnehagen

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Dere som har mulighet til rolige morgener med barna, når leverer dere i barnehagen? Jeg går hjemme i permisjon nå, og kunne gjerne tenke meg å levere eldstejenta mellom 09-09.30. Men her får vi beskjed støtt og stadig om at 08.30 er siste frist. Hvis jeg kommer med henne senere føler jeg spesielt hun ene pedlederen nærmest demonstrerer for oss når vi kommer, fordi hun synes vi er for sene. Vi hadde jenta vår i en annen barnehage det første året, og de brydde seg ikke noe om når vi leverte..

I denne barnehagen har de samlingsstund 08.40, men jenta vår synes det er helt greit å gå glipp av denne noen dager i uka.

Er det helt vanlig at de ansatte vil ha barna dit så «tidlig»? Eller er det spesielt hos oss? Synes det er så synd at morgenen blir litt stress når jeg uansett går hjemme og vi egentlig ikke trenger å stresse (noe jeg har sagt til barnehagen uten særlig forståelse)
 
Når jeg har mulighet, så leverer jeg alt mellom 8.30-9.30. Prøver å unngå midt i frokosten. I hvert fall med han minste da han ikke liker at jeg går ifra han. Ingen som sier noe på når jeg kommer.

Men for noen år siden da han eldste gikk på småbarnsavdelingen, så fikk jeg faktisk beskjed om å levere han enter før 8 eller etter 8.45 fordi det visstnok var forstyrrende for de andre. Det er visst i følge andre bhg.ansatte (i andre barnehager) ikke vanlig å kreve da. Ble helt nervøs av det jeg.
 
Når jeg har mulighet, så leverer jeg alt mellom 8.30-9.30. Prøver å unngå midt i frokosten. I hvert fall med han minste da han ikke liker at jeg går ifra han. Ingen som sier noe på når jeg kommer.

Men for noen år siden da han eldste gikk på småbarnsavdelingen, så fikk jeg faktisk beskjed om å levere han enter før 8 eller etter 8.45 fordi det visstnok var forstyrrende for de andre. Det er visst i følge andre bhg.ansatte (i andre barnehager) ikke vanlig å kreve da. Ble helt nervøs av det jeg.

Tror nok hun pedlederen her også sier det mest fordi hun blir stressa av sene leveringer. Men ja, jeg blir helt nervøs jeg også.. blitt sånn at hvis ting går litt tregt om morgenen pga at jeg må gjøre noe ekstra med babyen før vi reiser, så velger jeg innimellom å bare ha henne hjemme i stedet for. Fordi jeg ikke orker det sure blikket vi får når vi kommer 08.40 eller senere..
 
.
 
Vi leverer rundt 09.15-09.30 nesten hver dag. Ingen problem så lenge vi leverer før 09.30 da kjernetiden begynner da.
 
Vi leverer rundt 09.15-09.30 nesten hver dag. Ingen problem så lenge vi leverer før 09.30 da kjernetiden begynner da.

Sånn jeg får inntrykk av at det er i de fleste barnehager.. De starter ikke med tur/utetid før 09.30 her heller, og hvis vi kommer i nærheten av den tida kler vi alltid på henne selv, så det blir ikke noe ekstra jobb på dem. Skjønner ikke hvorfor de skal være så utrolig nøye på levering kl 08.30..
 
Tror nok hun pedlederen her også sier det mest fordi hun blir stressa av sene leveringer. Men ja, jeg blir helt nervøs jeg også.. blitt sånn at hvis ting går litt tregt om morgenen pga at jeg må gjøre noe ekstra med babyen før vi reiser, så velger jeg innimellom å bare ha henne hjemme i stedet for. Fordi jeg ikke orker det sure blikket vi får når vi kommer 08.40 eller senere..
Det er jo ikke greit da. Det skal vel stå en plass når kjernetiden er, så da kan du referere til det. Kanskje hun har glemt det:p
 
Leverte mellom 9 og 9.30 , om det ble senere leverte jeg der de var på tur evt
8.30 hørtes tidlig ut i forhold til kjernetid , ville tatt en prat med de
 
Tror nok hun pedlederen her også sier det mest fordi hun blir stressa av sene leveringer. Men ja, jeg blir helt nervøs jeg også.. blitt sånn at hvis ting går litt tregt om morgenen pga at jeg må gjøre noe ekstra med babyen før vi reiser, så velger jeg innimellom å bare ha henne hjemme i stedet for. Fordi jeg ikke orker det sure blikket vi får når vi kommer 08.40 eller senere..
Det ville jeg tatt opp. for det er ikke greit
 
Leverer når jeg føler for det. Dvs ikke etter kl 10. Leverte nå nettopp. Noen ganger kl 7 noen ganger kl 0930. Aldri opplevd at det har blitt sett på som et problem.
 
Leverte mellom 9 og 9.30 , om det ble senere leverte jeg der de var på tur evt
8.30 hørtes tidlig ut i forhold til kjernetid , ville tatt en prat med de

Har prøvd å prate med dem mange ganger, men gir snart opp.. sykt stress at de er så rigide. Mannen jobber på Nordsjøen og er mye borte, så når jeg er hjemme alene med begge barna skulle jeg gjerne sluppet det stresset på morgenen. Prøvde å si det til pedleder, men hun sa bare at det måtte jeg prøve å få til (å levere 08.30 altså). I går hadde hun sagt til eldte at hun måtte be meg om å vekke henne før. Er ikke det litt overtramp??
 
Jeg er også i permisjon, men har en ganske vilter fireåring som uansett våkner før klokka 6. Så vi leverer henne mellom 7 og 8.30. Hun vil gjerne spise frokost med de andre i barnehagen. Dessuten har de kjernetid fra kl 9.

Husker da jeg selv gikk i barnehage for veldig mange år siden, så var det én jente som pleide å komme senere enn oss andre (foreldrene var skikkelig b-mennesker), og det var ikke noe særlig for henne. Vi andre var gjerne godt i gang med noe og hun kom ikke inn i den naturlige rytmen. Hun falt liksom litt utenfor det sosiale på grunn av det.
 
Jeg leverer mellom 09-09.30. Idag fikk jeg levert 09.45 pga ei frøken som er i en fase og ikke vil kle seg :facepalm: men har aldri fått noe kommentar på det :nailbiting: svigerinnen min (som har hatt gutten sin i samme bhg, og nå minsten også) har nevnt at så lenge de blir levert innen kl 10, så ser de bare når barna kommer :) eneste er onsdager, hvis vi kommer senere enn 09, så skal hun være klar for utedag eller at forelderen som leverer gjør henne klar der :)
 
Har prøvd å prate med dem mange ganger, men gir snart opp.. sykt stress at de er så rigide. Mannen jobber på Nordsjøen og er mye borte, så når jeg er hjemme alene med begge barna skulle jeg gjerne sluppet det stresset på morgenen. Prøvde å si det til pedleder, men hun sa bare at det måtte jeg prøve å få til (å levere 08.30 altså). I går hadde hun sagt til eldte at hun måtte be meg om å vekke henne før. Er ikke det litt overtramp??
Å vekke et barn som går i barnehagen så barnet skal rekke barnehagen til 8.30 synes jeg ikke er overtramp. Når hun begynner på skolen er det enda tidligere.

Du kan jo ta henne ut av barnehagen når du er i permisjon om du ikke vil flytte på døgnet. Siden babyen min våkner ørten ganger i løpet av natta og fireåringen våkner kl 6, legger jeg meg alltid innen kl 22, noen ganger så tidlig som 21.
 
Leverer når jeg føler for det. Dvs ikke etter kl 10. Leverte nå nettopp. Noen ganger kl 7 noen ganger kl 0930. Aldri opplevd at det har blitt sett på som et problem.

Så deilig at det er sånn!
 
Prøver å levere innen 9.30 men her er siste frist da, hadde levert tidligere om siste frist hadde vært tidligere... tenker jeg må respektere når de begynner opplegget i barnehagen og hadde ikke droppet samlingsstund da jeg tror den er viktig del av dagen i bgh
 
Å vekke et barn som går i barnehagen så barnet skal rekke barnehagen til 8.30 synes jeg ikke er overtramp. Når hun begynner på skolen er det enda tidligere.

Du kan jo ta henne ut av barnehagen når du er i permisjon om du ikke vil flytte på døgnet. Siden babyen min våkner ørten ganger i løpet av natta og fireåringen våkner kl 6, legger jeg meg alltid innen kl 22, noen ganger så tidlig som 21.

Ønsker ikke å ta henne ut av barnehagen, da hun trives der. Men synes det er unødvendig at hun må dit så tidlig hver dag. Mannen jobber på Nordsjøen og er mye hjemme, jeg er hjemme i permisjon. Vi, inkludert vår datter, elsker å kose oss med litt gode frokoster om morgenen. Synd at det er stress om morgenen nå bare pga henne, ingen av oss andre som trenger å stresse.

Vet det er tidligere når hun begynner på skolen, derfor vi synes det hadde vært godt for alle å ikke trenge å stresse ut døra på morgenen nå. Kommer tidsnok en tid for det :)
 
Leverer helt frem til 10.00. De dagene ungene skal på tur gjør jeg de klar hjemme med vinterdress eller regntøy. De går fra barnehagen 10. I dag ble de levert kvart på ti.
 
Leverer helt frem til 10.00. De dagene ungene skal på tur gjør jeg de klar hjemme med vinterdress eller regntøy. De går fra barnehagen 10. I dag ble de levert kvart på ti.

Herlig :) var så deilig å ha den friheten i den barnehagen hun gikk i tidligere
 
Prøver å levere innen 9.30 men her er siste frist da, hadde levert tidligere om siste frist hadde vært tidligere... tenker jeg må respektere når de begynner opplegget i barnehagen og hadde ikke droppet samlingsstund da jeg tror den er viktig del av dagen i bgh

Det er jo egentlig siste frist her også, kjernetid starter 09.30. Men pedleder blir sur likevel om vi ikke kommer en time før.
 
Back
Topp