Tidligere fødsler...

Lenore0315

Glad i forumet
Marsmellows-15
Til dere som har født før, hvordan var det å føde? Det er 16 år siden her, men jordmor mente jeg kunne forvente noe lignende. Jeg var så ung da... Da våkner jeg i 6 tiden på morgenen, var på sykehuset kl 7. Satt å venter og så på tv. 08.30 begynte det å skje noe, og 08.59 var han ute. :) håper virkelig det blir slik igjen. Min mor har også hatt slike lette fødsler.

Excuse me, Damn that autocorrect!

Kjenner jeg er litt misunnelig.:P ;)
Jeg lå og hadde maserier fra 5 dager. Lå på sykehuset siste døgnet og når jeg hadde ligget i mange timer og ikke fikk mer enn 5 cm åpning, så endte det med keisersnitt. Var fullstendig utkjørt og tappet. Så jeg håper virkelig at fødsel nr. 2 ikke ligner på den første ;)

Heldig du er da! Har ikke født, bare tatt "akutt" keisersnitt. Men håper jeg har et greit utgangspunkt fra sist gang;) slimpeoppen gikk 1 uke før, riene startet da jeg sto på jobb i 6 tiden på kvelden. Trodde ikke det var rier, bare kynnere. Jeg var i dusjen to ganger den natta og tok enda ikke hintet:p var på sykehuset kl 9 på morgenen dagen etter, og da kom jeg inne me 7-8 cm åpning:p fikk riedempende som ikke fungerte (var kun 31+6) de var livredde vannet skulle gå og sjekket meg HELE tiden. Måtte vente på sykepersonell fra kr sand som ikke kunne ta helikopteret da det var tåke. Så di måtte kjøra ambulanse. 14:28 var prinsessa ute med keisersnitt:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Til dere som har født før, hvordan var det å føde? Det er 16 år siden her, men jordmor mente jeg kunne forvente noe lignende. Jeg var så ung da... Da våkner jeg i 6 tiden på morgenen, var på sykehuset kl 7. Satt å venter og så på tv. 08.30 begynte det å skje noe, og 08.59 var han ute. :) håper virkelig det blir slik igjen. Min mor har også hatt slike lette fødsler.

Excuse me, Damn that autocorrect!
Drømme fødsel! Tørr ikke å håpe på at jeg er så heldig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble igangsatt fra helt umoden tilstand - anbefales ikke.. Tok lang tid (flere dager) før det skjedde noe. Men da de endelig kunne ta vannet, gikk det relativt raskt unna. Ble veldig voldsomt en stund, så jeg gikk helt i transe. En stor takk til den som fant opp epiduralbedøvelse.. Da den kom på plass slapper jeg mer av og klarte å jobbe med heller enn mot riene. Det hele tok vel rundt 8 timer fra de tok vannet.

Min fødsel var ikke så ulik din :) våknet av murringer kl 6.30, var på sykehuset ca kl 8 og jenta var ute kl 10. Det som bekymrer meg litt er at det sies det ofte går fortere andre gang.. er livredd for å måtte føde i bilen :p
Både mamma, mormor og søsteren min hadde raske fødsler.

Vannet gikk hjemme klokken 11:45. Var fremme på sykehuset i 14-tiden. Begynte å bli vondt rett rundt klokken 17, hun var ute 18:59. Så ja, jeg er også spent på om vi rekker oss på sykehuset eller ikke neste gang :s

Sent from my iPad using BV Forum

Drømme fødsel! Tørr ikke å håpe på at jeg er så heldig :)

Det er det, om jeg tør å håpe på gjentagelse... Jeg var ti dager over termindato, så var veldig klar for å føde.
Går fortere andre gang? Wow... Tror jeg skal bo på kontoret på sykehuset de siste ukene jeg da haha.

Excuse me- damn that autocorrect.

Nr 1 tok nesten 2 døgn med rier! Men nr 2 gikk fortere, var på sykehuset 5 om natten og kl 10 var han ute. Håper virkelig på samme eller bittelitt fortere

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det er det, om jeg tør å håpe på gjentagelse... Jeg var ti dager over termindato, så var veldig klar for å føde.
Går fortere andre gang? Wow... Tror jeg skal bo på kontoret på sykehuset de siste ukene jeg da haha.

Excuse me- damn that autocorrect.
Hehe, ungen blir vel skutt ut av deg da tenker jeg.. Kommer deg sikkert ikke inn i bilen en gang :P

Ble satt i gang 13 dager over termin kl 11 på formiddagen, neste modningstablett kl 19.00, kjente ingenting før kl var 23.30. Og hun ble født 03.30. Så når det først begynte gikk det fort. Sambo var blitt sendt hjem fra sykehuset kl 23.00 og rett å slett ble litt glemt opp i alt kaoset. Han fikk heldigvis med seg de siste 5 min :)

Nr 1 tok nesten 2 døgn med rier! Men nr 2 gikk fortere, var på sykehuset 5 om natten og kl 10 var han ute. Håper virkelig på samme eller bittelitt fortere

Det sies at det som regel alltid går raskere med nr 2, men nr tre kan være en luring og ikke alltid raskere .. :p

Det sies at det som regel alltid går raskere med nr 2, men nr tre kan være en luring og ikke alltid raskere .. :p

Men sist hadde du jo ventet litt lenge med å dra inn, så denne gangen har du vel det i bakhodet og er sikkert rask med å reagere på riene dine ;) :P Så er det jo bare flott om selve fødselen går fort :)

Desverre d jeg også har hørt :-P men tviler på d tar like lang tid som nr 1 uansett :-P men spørs om jeg er heldig og får før termin,eller må gå over denne gangen. Siden nr 1 kom på termin og nr 2 2 dager før :-)

1.mann kom på 6 timer.

2.mann på 2,5t

3.mann....? Huff, nesten så jeg håper det blir en luring, det er 2t å kjøre til sykehuset herfra.

Finnes det noen slik regel for nr 3 etter tvillinger? For det er jo fødsel nr 2, men barn nr 3 ;)

Vannet gikk kl 1530. Var på sykehuset i halvsekstiden og da begynte riene. 3 cm åpning kl halv åtte. Fikk epidural kl 2130 som dempet riene. Full åpning litt over midnatt. Første ute 0120 og neste 0150. Har ingen anelse om hva som vil skje neste gang. Det er jo noe helt annet...

Nr 1 tok 28min så håper denne bruker litt lengre tid

Back
Topp