Tidlig ultralyd

Skjønner, håper du hører noe snart da!

Det er jo bare å fortelle om graviditeten hvis man vil, og det er også veldig forståelig når man har mistet før.:Heartred

For vår del tror jeg imidlertid at gleden blir større om vi venter litt. Moren min er pensjonert jordmor, og kan finne på å si ting som at «å, er det så tidlig…» i stedet for å glede seg med oss hvis vi forteller det for tidlig :dead:
Takk, håper det!

Ja, sant det, tror vi trenger litt ekstra støtte om det skulle gå galt igjen :Heartred

Forstår, fort å bli litt «yrkesskadet»! Krysser fingrene for at spiren holder seg og at du får en gledesreaksjon når du endelig deler nyheten :Heartred
Og da har du noen nære å spørre dersom du skulle lure på noe underveis i svangerskapet, høres hyggelig ut:love2

«Avtaler at hun kan ta kontakt med poliklinikken ved ny graviditet uke seks eller lenger for en tidlig tidlig ultralyd.»

Når er dette egentlig? Svangerskapsuke 6 (altså 5+0 - 5+6) eller fra 6+0? Begynner å bli utålmodig på å se, men hcg blodprøvene denne uken så i alle fall bra ut :love7

«Avtaler at hun kan ta kontakt med poliklinikken ved ny graviditet uke seks eller lenger for en tidlig tidlig ultralyd.»

Når er dette egentlig? Svangerskapsuke 6 (altså 5+0 - 5+6) eller fra 6+0? Begynner å bli utålmodig på å se, men hcg blodprøvene denne uken så i alle fall bra ut :love7
Sniker fra august: Fra 6+0 antagelig. I helsevesenet i Norge bruker de oftest den definisjonen, altså at uke 6 er fra 6+0 til 6+6 :joyful:

Har time i morgen til tidligtidlig ultralyd uke 7+2 pga gjentatt spontanaborter. Har fått bekreftet stigning i hcg. Har lite symptomer og er døds nervøs‍‍ vet ikke hva man skal forvente eller om man burde forvente noe. Har aldri fullført et svangerskap men prøvd i nesten 2 år så alt er så utenkelig

Har time i morgen til tidligtidlig ultralyd uke 7+2 pga gjentatt spontanaborter. Har fått bekreftet stigning i hcg. Har lite symptomer og er døds nervøs‍‍ vet ikke hva man skal forvente eller om man burde forvente noe. Har aldri fullført et svangerskap men prøvd i nesten 2 år så alt er så utenkelig
Krysser fingrene for deg :Heartred

❤️

Sender deg mange lykkeønskninger og håper for deg. Kjenner meg veldig igjen, og håper denne ultralyden blir den som forandrer alt og at du får se et hjerte som slår :Heartred

Krysser fingrene for at alt ser bra ut i morgen for deg :Heartred

Tenker jo vi må ha en tidlig ultralyd tråd! Det er kanskje flere som har bestilt time til tidlig ultralyd eller har i tankene å gjøre det?

Har kan poste forventninger, resultat, nedtelling og bilder om vi vil! Vi he bestilt tidlig ultralyd allerede, 9 januar. Da vil jeg være ca. 7+0 og håper inderlig å se et lite hjerte banke som der skal.
Eg var og i tidlig ultralyd hos ferilitetsklinikken når eg var 7+0 22/12 og hørte hjerteslag og såg embryo, men var på en 29/12 og fordi eg hadde blødd på julaften og trudde det verste men hørte då og hjerteslag og såg embryo, var då 8+0 og hadde litt blod inni meg som ikke var farlig, så var eg på ultralyd igjen 05/01 for etterkontroll og hørte og såg fosteret var så 9+0, det vokste fint i rett retning og var 22mm, men har ingen symptomer symptomer
Tenker jo vi må ha en tidlig ultralyd tråd! Det er kanskje flere som har bestilt time til tidlig ultralyd eller har i tankene å gjøre det?

Har kan poste forventninger, resultat, nedtelling og bilder om vi vil! Vi he bestilt tidlig ultralyd allerede, 9 januar. Da vil jeg være ca. 7+0 og håper inderlig å se et lite hjerte banke som der skal.
Eg var på tidlig ultralyd 22/12 då var eg 7+0 men så var eg på ultralyd igjen 29/12 pga av at eg blødde på julaften men hørte hjerteslag og såg embryo då var eg 8+0 og hadde litt blod inni meg men var ikke farlig for oss begge, så var eg på etterkontroll 05/01 og hørte hjerteslag og såg fosteret det vokste i rett retning og var 22mm var då 9+0 dette på ferilitetsklinikken, men har nesten ikke symptomer, hadde litt mensen murringer i starten og en del brekninger men mensen murringer er vekke og brekninger har eg ikke så mye av, er nå i uke 10+3 i dag, men er en del trøtt om dagen, har kviser, blir fort sliten og andpusten. Og gjesper en del utover dagen, men har ikke kvalme eller spydd, bare den ene dagen 03/01 men ikke verken før eller etter, så tenker jo det verste med en gang, men blør ikke og har ikke sterke magesmerter. Bare en rolig 1 trimester, men kan bli fort sulten igjen etter mat. Har ikke ultralyd igjen før 11/02.

Back
Topp