Tidlig ultralyd

Henvisning til OTUL ble sendt på fredag, fikk innkalling i dag :) Fått time når jeg er 12+1. Fikk samtidig innkalling til kontroll på fødepol ytterligere tre ganger pga komplikasjoner ved tidligere svangerskap. Ble plutselig så virkelig nå.

Når legen sendte henvisning fikk jeg til svar at de hadde «sommerstengt» TOUL for gravide under 35 år og at jeg bare får tilbud om UL uke 18. Ble kjempestresset da jeg opplevde MA i januar og virkelig ikke ønsker vente så lenge. Fikk heldigvis avtalt TOUL ved å ringe direkte til et annet sykehus 4timers kjøring unna, men det er det verdt. Utrolig at de ikke klarer å holde et stabilt tilbud, og dette er ikke første gang dette har skjedd her. Fikk time 05/08 (12+2) og fikk ordinær UL 22/09 (19+1).

Når legen sendte henvisning fikk jeg til svar at de hadde «sommerstengt» TOUL for gravide under 35 år og at jeg bare får tilbud om UL uke 18. Ble kjempestresset da jeg opplevde MA i januar og virkelig ikke ønsker vente så lenge. Fikk heldigvis avtalt TOUL ved å ringe direkte til et annet sykehus 4timers kjøring unna, men det er det verdt. Utrolig at de ikke klarer å holde et stabilt tilbud, og dette er ikke første gang dette har skjedd her. Fikk time 05/08 (12+2) og fikk ordinær UL 22/09 (19+1).
Herreguud :eek: Bra du fikk et annet sted da, selv om det er langt.

Jeg bestemte meg for at jeg ikke kan vente til OTUL 13+4 og bestilte en til privat ultralyd 11+0, i slutten av juli. (Heldigvis har jeg en forsikring som dekker mesteparten av kostnadene). Jeg vet at jeg ikke har over gjennomsnittlig grunn til å bekymre meg, men på en eller annen måte er jeg bare redd…

Fått tid til OTUL i starten av august når jeg er 13+2 :) regner med det er så “sent” pga ferie. Men fint å ha noe å se frem til etter ferien!

OTUL er vel mellom uke 11 og 14, så det er ikke sent :) Min ble flyttet fra 12+1 til 13+1 pga stor pågang.
Tenkte mest på at det var i slutten av den perioden, enn starten. Så for meg oppleves det litt sent. Spesielt med tanke på at det jo er for å avdekke avvik, og det vil man vel helst oppdage så tidlig som mulig hvis svangerskapet skal avbrytes. Men det går helt greit, altså :)

Back
Topp