Tidlig ultralyd

Sniker fra januar. Samme beskjed fikk jeg fra min jordmor, i kommune sør for Trondheim. Ble henvist til offentlig tul grunnet gjentagende spontanaborter. Fikk tul når jeg var 7+5. Etter jeg hadde gjennomført ultralyden på St.Olavs fikk jeg tilbud om å komme tilbake i uke 12+2 for organrettet ultralyd. Jeg fortalte at jordmor ikke ville henvise meg, men fikk da svar tilbake at de har mål om ta inn flest mulig til offentlig tul mellom uke 11-14. Vet om personer fra min termingruppe som har blitt henvist fra andre nabokommuner som har fått det tildelt, uten særskilt grunn. Så jeg vil tro det er bare det kommunene som ikke er helt oppdatert og velger å holde tilbake. Jeg tenker de kan sende den henvisning, så er det opp til sykehuset å vurdere ja/nei :confused013
Ah, nyttig å vite! Men jeg er ikke så god på å "kreve" meg så blir privat ultralyd i uke 12..

Da har jeg vært på ul, alt så bra ut og hjertet slo :Heartred 6+5 i dag

Vedlegg

• 3FC13DB4-200E-49C7-B858-C5E9089F11B4.jpeg
    3FC13DB4-200E-49C7-B858-C5E9089F11B4.jpeg
    811,6 KB · Visninger: 23
Har dere bestilt tidlig ul privat, eller fått henvisning gjennom lege?
Jeg vet ikke om det er mulighet for ul privat i nærheten her. Sist fikk jeg tidlig ul i uke 7, da jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei, og bekymret for at noe skulle være galt. Ønsker egentlig det nå også, men tviler på at jeg får det nå da jeg har ett barn fra før

Jeg har bestilt privat nå, koster 1300. Bestilte legetime nylig for å høre om jeg kunne få henvisning til tidlig ultralyd, men det var kun for de over 35 år foreløpig. Synes dette er urettferdig og håper de endrer på dette snart. De over 35 får også gratis NIPT-test, privat koster det 8000..

Jeg vet ikke om det er mulighet for ul privat i nærheten her. Sist fikk jeg tidlig ul i uke 7, da jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei, og bekymret for at noe skulle være galt. Ønsker egentlig det nå også, men tviler på at jeg får det nå da jeg har ett barn fra før

Jeg får gjennom det offentlige, det er det gynekologen som har fulgt oss opp som har bestemt. Har hatt tidlig sa tre ganger det siste året, så vil tro jeg hadde fått gjennom legen også, hvis jeg sa jeg hadde veldig angst for at det ikke skulle gå bra nå heller :) Privat eeeeer jo så dyrt, så håper du får gjennom legen!

Bestilt privat 4 juli. Da er jeg 10+0
Hører nok om tilbudet for henvisning til tul på første svangerskapskontroll også.

Jeg skulle egentlig fått offentlig i uke 7 siden det er ivf, men klinikken har sommerstengt da, så fikk beskjed om at jeg må bestille privat.

Skal til legen om 1 uke. Snakket med henne i dag fordi jeg er bekymret for de plutselig fraværende symptomene. Da sa hun at det kan hende hun henviser meg til TUL da. Bestiller privat hvis hun ikke henviser videre og det kommer jeg til å si også:)

Legen sendte henvisning, tror jeg er 8+6 når jeg får

Var på ultralyd i går uke 7+4 (privatklinikk, betalte selv), skal på ul i uke 12 på sykehuset, pga tidligere barn har hjerteproblem.

Var på ultralyd i går uke 7+4 (privatklinikk, betalte selv), skal på ul i uke 12 på sykehuset, pga tidligere barn har hjerteproblem.
Har idag vært i UL, og alt så fint ut❤️ Fikk ikke bilde da hun var fri for papir… Men viktigste er at alt ser bra ut! Greier ikke helt å ta det inn over meg.
Så godt å få sett den lille ❤️ ❤️

En annen glad sak her er at gynekolog jeg var hos idag sa at sykehuset jeg hører til har startet nylig med tidlig UL for alle! Så hun skulle henvise meg :dance011 Kanskje jeg greier å tro på graviditeten da om at står bra til i uke 12-13❤️

En annen glad sak her er at gynekolog jeg var hos idag sa at sykehuset jeg hører til har startet nylig med tidlig UL for alle! Så hun skulle henvise meg :dance011 Kanskje jeg greier å tro på graviditeten da om at står bra til i uke 12-13❤️
Jeg er over 35 så regner med jeg får tidlig ultralyd og. Strengt tatt er embryoet yngre da, om det hadde blitt satt inn rett etter at det ble tatt ut så hadde termin vært før jeg ble 35. Men sånt kan de vel ikke ta hensyn til når de bestemmer hvem som skal få?

Back
Topp