Tidlig ultralyd

Har lært her inne på forumet at noen kommuner har startet med tidlig ul for alle og ikke bare de over 35, så da skal jeg høre med jordmor på første kontroll imorgen :) Hvis jeg ikke får tidlig ul offentlig så skal jeg bestille privat til uke 12 eller 13. Lenge til... Sist så hadde jeg både i uke 6 og 12.
 
7+3 .. Skal på tidlig ultralyd idag ❤️ Vet det er tidlig.. Men jeg er utålmodig :wacky: Gleder meg til å høre hjertebank og se at alt er okei inni der.. Og hvor mange det er.. Samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal være okei inni der.. :nailbiting:Tenk om den er utenfor livmora, tenk om de ikke finner hjertebank :hungover: Krysser fingrene for at alt er perfekt ❤️
 
7+3 .. Skal på tidlig ultralyd idag ❤️ Vet det er tidlig.. Men jeg er utålmodig :wacky: Gleder meg til å høre hjertebank og se at alt er okei inni der.. Og hvor mange det er.. Samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal være okei inni der.. :nailbiting:Tenk om den er utenfor livmora, tenk om de ikke finner hjertebank :hungover: Krysser fingrene for at alt er perfekt ❤️
Lykke til :Heartpink Jeg skal også når jeg er 7+3
 
7+3 .. Skal på tidlig ultralyd idag ❤️ Vet det er tidlig.. Men jeg er utålmodig :wacky: Gleder meg til å høre hjertebank og se at alt er okei inni der.. Og hvor mange det er.. Samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal være okei inni der.. :nailbiting:Tenk om den er utenfor livmora, tenk om de ikke finner hjertebank :hungover: Krysser fingrene for at alt er perfekt ❤️
Lykke til :Heartpink Bestilt tul ca samme uke for samme grunn. Du må oppdatere oss når du har vært der:joyful:
 
Heller mer og mer mot en ul nå før NIPT om fire uker. Føles så lenge til. Kjenner jeg vil vite at ting er som det skal før den tid :nailbiting:
 
Planen er ultralyd denne uken. Enten 7 eller 7+1. Men er redd det er for tidlig og at jeg kanskje ikke får sett at hjertet slår enda? Noen andre som har hatt ultralyd i uke 7 hvor dette har vært tilfelle?
 
Planen er ultralyd denne uken. Enten 7 eller 7+1. Men er redd det er for tidlig og at jeg kanskje ikke får sett at hjertet slår enda? Noen andre som har hatt ultralyd i uke 7 hvor dette har vært tilfelle?
Hvis du ser i januarforumet sin tråd «hvordan gikk det på TUL» så er det flere som har vært på ultralyd i uke 6-7-8 med forskjellige resultater ;)
 
Planen er ultralyd denne uken. Enten 7 eller 7+1. Men er redd det er for tidlig og at jeg kanskje ikke får sett at hjertet slår enda? Noen andre som har hatt ultralyd i uke 7 hvor dette har vært tilfelle?
Jeg hadde utvendig i uke 7, med et gammelt ul apparat hos legen. Så ikke mye annet enn at det var noe på gang :laughing002 Vil tro man kanskje ser mer med et mer moderne apparat og kanskje innvendig ul?
 
St Olav hadde ikke kommet igang med tidlig UL til alle ifølge min jordmor, så hun hadde ikke noe grunnlag for å henvise meg til det.. Så da blir det å bestille privat. Føles lenge til uke 12-13, men vet ikke om vi skal spandere på oss to tidlig ul denne gangen.
 
Jeg hadde utvendig i uke 7, med et gammelt ul apparat hos legen. Så ikke mye annet enn at det var noe på gang :laughing002 Vil tro man kanskje ser mer med et mer moderne apparat og kanskje innvendig ul?
Innvendig ultralyd før uke 12 er vanlig :)
 
St Olav hadde ikke kommet igang med tidlig UL til alle ifølge min jordmor, så hun hadde ikke noe grunnlag for å henvise meg til det.. Så da blir det å bestille privat. Føles lenge til uke 12-13, men vet ikke om vi skal spandere på oss to tidlig ul denne gangen.
Sniker fra januar. Samme beskjed fikk jeg fra min jordmor, i kommune sør for Trondheim. Ble henvist til offentlig tul grunnet gjentagende spontanaborter. Fikk tul når jeg var 7+5. Etter jeg hadde gjennomført ultralyden på St.Olavs fikk jeg tilbud om å komme tilbake i uke 12+2 for organrettet ultralyd. Jeg fortalte at jordmor ikke ville henvise meg, men fikk da svar tilbake at de har mål om ta inn flest mulig til offentlig tul mellom uke 11-14. Vet om personer fra min termingruppe som har blitt henvist fra andre nabokommuner som har fått det tildelt, uten særskilt grunn. Så jeg vil tro det er bare det kommunene som ikke er helt oppdatert og velger å holde tilbake. Jeg tenker de kan sende den henvisning, så er det opp til sykehuset å vurdere ja/nei :confused013
 
Jeg skal på TUL i uke 7 siden jeg mista sist gang. Også skal jeg i uke 11-12. Her spørr jordmor om man ønsker TUL. Så det syns jeg er veldig greit :)
 
Var på ultralyd i uke 5/6 hvor jeg fikk konstatert svangerskapet og at det lå på riktig plass. Har fått ny time 20. juli. Synes selv det er fryktelig lenge til, så har vurdert å gå privat fordi jeg bekymrer meg svært mye for at noe skal gå galt, men har valgt å vente til jeg får gått på TUL hos det offentlige.
 
Back
Topp