Skal du bestille tidlig ultralyd?
Har din kommune startet med offentlig tidlig ultralyd før uke 13?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg bestilte i uke 12 med førstemann, men har lyst å ta en i uke 8 nå for å se at hjertet slår og at det utvikler seg normalt + en i uke 13.Ikke helt det du spør om, men jeg får ultralyd tidlig fordi jeg har blitt gravid ved hjelp av assistert befruktning. Har time i slutten av juni, i uke 9, og er så spent!
Har lyst til å sjekke ut om kommunen tilbyr tidlig ultralyd også, men nå følte jeg meg brått litt grådig Med første så hadde jeg ultralyd 1-2 ganger i uken første trimester på grunn av komplikasjoner, så jeg er litt bortskjemt på ultralyd kan man si.
Hvor finner man ut om kommunen har startet med tul før uke 13?Skal du bestille tidlig ultralyd?
Tror man må ringe jordmortjenesten å spørre.Hvor finner man ut om kommunen har startet med tul før uke 13?
Takk Så kjedelig!! Det er helt genialt om man lurer på noe. Helt utrolig at vi i utkanten av en liten by langt oppi nordnorge faktisk har pasientsky Vi har hatt det en god stund.Tror man må ringe jordmortjenesten å spørre.
Min kommune har ikke engang pasientsky eller HelseRespons i bruk så her henger de langt bak!
Åh det er ikke lenge til. Jeg håper jeg klarer å finne meg en time også - men det er jo helt hinnsides pris for å sjekke at hjertet slårSkal på tul mandag 13.juni, og tiden frem til da går såååå sakte. Da er jeg 7+5 så håper å få se en liten reke med blinkende hjerte vet ikke om det dekkes sånn generelt men sist fikk jeg henvising til en veldig grei gyn som sa jeg bare måtte ringe hvis jeg var bekymret så kunne jeg komme inn å få se lille knøtt. Var der ca 4 ganger før uke 12 (har mistet 3 ganger tidligere så var veldig nervøs)
Ja jeg vet, eneste jeg tok privat sist var 3D ul i uke 24 ca, men da fikk vi maaaaaange bilder og videoerÅh det er ikke lenge til. Jeg håper jeg klarer å finne meg en time også - men det er jo helt hinnsides pris for å sjekke at hjertet slår
Nei det var ikke aktuelt.. men skal ringe jordmortjenesten neste uke tenker jeg.Ja jeg vet, eneste jeg tok privat sist var 3D ul i uke 24 ca, men da fikk vi maaaaaange bilder og videoer
Men om du er veldig bekymret så burde jo legen henvise deg til noen som kan ta en kjapp ul så du får roet skuldrene litt?
Hmm merkelig! Håper de kan hjelp da!Nei det var ikke aktuelt.. men skal ringe jordmortjenesten neste uke tenker jeg.
Foreløpig er det veldig surrealistisk at dette er sant, så sliter litt med å bestille timer eller lage avtaler så tidlig
Mente 11. juliSkal på tidlig ultralyd 9juli. Da er jeg en plass rundt uke 11-12 tror jeg! Men føles aaaltfor lenge til
Her ser jeg at jeg har blandet januar og februar-forumet, det er jo ingen NIPT-tråd herPga det jeg skrev om i Nipt-tråden tror jeg at jeg får henvisning til ultralyd i uke 12 Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta en til rundt uke 8 enda.