Tidlig ultralyd

Tenker at jeg venter til OUL. Har ikke hatt problemer tidligere, så ser ikke helt vitsen med TUL. Men jeg vil bestille 3D i rundt uke 26. Hadde i uke 26 eller 27 forrige gang, det var så gøy å se.
Jeg er nysgjerrig på dette med 3D bilder. Synes du det faktisk lignet på barnet sitt når han/hun kom ut? :)
 
Jeg er nysgjerrig på dette med 3D bilder. Synes du det faktisk lignet på barnet sitt når han/hun kom ut? :)
Litt kanskje? Men er ikke sikker på om det bare er fordi jeg vet det er samme ungen da.
 

Vedlegg

  • 17E8EAB2-5997-4DE2-9AB4-BB4C4A3EB416.jpeg
    17E8EAB2-5997-4DE2-9AB4-BB4C4A3EB416.jpeg
    36,3 KB · Visninger: 34
  • 14806832-E43B-405E-B237-43146FC61E54.jpeg
    14806832-E43B-405E-B237-43146FC61E54.jpeg
    39,1 KB · Visninger: 33
  • 166A089D-6D2F-444E-A0BF-95D066FF967E.jpeg
    166A089D-6D2F-444E-A0BF-95D066FF967E.jpeg
    29,8 KB · Visninger: 34
  • 7EB6ECBE-AD54-4CBC-9DE6-98AD12CAF012.jpeg
    7EB6ECBE-AD54-4CBC-9DE6-98AD12CAF012.jpeg
    34,7 KB · Visninger: 33
Last edited:
Jeg tenker å bestille privat sånn noen dager etter jeg har bikket uke 12 tenker jeg, for å se at ting står bra til før vi eventuelt sier noe til familie :happy:
Så da blir det ultralyd samme uke som jeg har bursdag, så håper det blir bra svar :happy:

Jeg hadde også dette med 1 mann og var veldig beroligende :happy:
 
Etter å ha kikket litt på datoer og sett litt rundt på de ulike som tilbyr TUL privat, lurer jeg på å bestille til jeg er 13+5.. Hva tenker dere? Det er jo ikke såå lenge før OUL, så spørsmålet er om det er verdt det (verdt er det jo, men dere skjønner).. ? Er førstegangs så har ikke peiling på så mye enda :wacky:
 
Jeg tenker å si det til nærmeste familie rundt uke 9, og derfor ha TUL rundt uke 8-9. Resten får vite rundt uke 12, men usikker på om jeg skal ha ny TUL rundt da. Tipper det blir en rundt uke 13 isåfall:happy:
 
Etter å ha kikket litt på datoer og sett litt rundt på de ulike som tilbyr TUL privat, lurer jeg på å bestille til jeg er 13+5.. Hva tenker dere? Det er jo ikke såå lenge før OUL, så spørsmålet er om det er verdt det (verdt er det jo, men dere skjønner).. ? Er førstegangs så har ikke peiling på så mye enda :wacky:

i uke 14 kan de jo se det meste, og hvis du ønsker å vite kjønn er det en fordel at det er «såppas seint». Tenker du kommer til å få en kjempefin opplevelse i uke 14! Hvis du først skal på en tidlig ultralyd er det et fint tidspunkt tenker jeg. Du får nok sett så mye at du Absolutt føler at det er verdt det.
 
Etter å ha kikket litt på datoer og sett litt rundt på de ulike som tilbyr TUL privat, lurer jeg på å bestille til jeg er 13+5.. Hva tenker dere? Det er jo ikke såå lenge før OUL, så spørsmålet er om det er verdt det (verdt er det jo, men dere skjønner).. ? Er førstegangs så har ikke peiling på så mye enda :wacky:

Sniker fra Januar :happy: Jeg skal på TUL 13+5, fordel med å ta TUL i uke 12-14 er at det er optimale forhold for å sjekke neseben og nakkefold. Og så sent som 13+5 er det også mulig å se kjønn :)
 
Fra en som har vært på maaange ultralyder fra uke 5 og utover : har dere kun råd til en ultralyd, vent til uke 12-13. Fantastisk tid å se UL.

Jeg skal også en i uke 8 for å forhåpentligvis se hjerteslag. Men jeg har mistet i MA før, så jeg trenger å vite at det lever. :) men man får ikke sett så mye mer enn det :)

Så har man råd til 2, ville jeg tatt en i uke 8 og en i uke 12/13.
Jeg har det som deg. Tok TUL i første graviditet i uke 8 og så en frisk og sprek liten sak, som var større enn forventet. Tok TUL i uke 8 nå sist jeg var gravid og skjønte med en gang at noe var galt, selv om hjerte slo. Mistet i uke 9. Så for min del blir den i uke 8 kun for min del. Må se at det er noe der og at det ser ut som om det er i rute. Klarer ikke gå i uvissheten :playful:
 
Fikk akkurat melding om at jeg ikke får ha med mannen på ultralyden neste uke, pga korona restriksjoner :(:(
 
Ja, får første ul i uke syv. Mulig risikosvangerskap her. Mistet tre ganger på rad, sist i uke 11 i mars. Har testet positivt på en blodprøve for antistoff som kan være indikasjon på en autoimmun sykdom som øker sjansen for abort. Er satt på blodfortynnende medisin nå, så vi får se hvordan det går. Har to friske barn fra før, med helt normale svangerskap, så dette er nytt. Føler meg ellers helt frisk og rask, så det er en litt merkelig situasjon.
 
Ja. Jeg har lyst til å unne meg én TUL. Og har egentlig bestilt en i uke 9+3. Men nå sitter jeg og tenker, fader, hvis jeg venter to uker til så får jeg vite SÅ mye mer og man kan faktisk undersøke organene...

Sier til meg selv at ultralyden kommer ikke til å gjøre noe fra eller til når det gjelder utfallet uansett, så kanskje jeg skal prøve å holde meg til uke 12?? Det var en skikkelig bra opplevelse i uke 12 sist jeg var gravid...

Alle ultralyder jeg har vært på FØR uke 12 har jo vært fine iom at jeg har sett hjertelyden, men for 1300 kroner har jeg egentlig lyst på mer valuta for pengene enn «bare» å se hjerteslagene.

jeg prøver å jobbe med meg selv slik at jeg kanskje greier å tenke at hvis jeg venter så er det MYE penger spart og en VELDIG kjekk opplevelse på ul!

men da har jeg igjen to valg... ultralydjordmor i uke 12, eller gynekolog i uke 12? Jeg hadde en super opplevelse til jordmor i uke 12 sist.

jeg har også en angelsound så etterhvert kan jeg kanskje være heldig å finne hjertelyd med den og dermed bli beroliget på hjerteslag uten å betale 1300kr!
Dette ble litt av et innlegg. Er litt ambivalent, men kjenner at jeg har lyst til å holde meg til uke 12!!!

Hold deg til uke 12 Da ser man hele det lille mennesket sprell rundt. Det er så fantastisk! Spar pengene til noe annet lurt
 
Dette var ihvertfall veldig informativt for meg, så jeg setter pris på det lange innlegget. Var ikke klar over hvor mye mer man kan se hvis man venter litt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt tul en gang i uke 7, pga hjertelyden. Men hvis jeg kan vente bare litt til og se mer, så må jeg revurdere :)
I uke 12 ser man omtrent alt. Fingre, tær, hjerne osv. Anbefales! Jeg kommer likevel til å ta en ultralyd i uke 6/7 for å se om det er hjerteslag for å berolige meg frem til uke 12. Men jeg er hysterisk og livredd.
 
Jeg har det som deg. Tok TUL i første graviditet i uke 8 og så en frisk og sprek liten sak, som var større enn forventet. Tok TUL i uke 8 nå sist jeg var gravid og skjønte med en gang at noe var galt, selv om hjerte slo. Mistet i uke 9. Så for min del blir den i uke 8 kun for min del. Må se at det er noe der og at det ser ut som om det er i rute. Klarer ikke gå i uvissheten :playful:
Hvordan skjønte du det? Så utrolig trist ❤️
 
Hvordan skjønte du det? Så utrolig trist ❤️
Ja det var ganske trist, verre enn jeg trodde det skulle være så tidlig. Jeg såg at den var mye mindre enn den skulle være, var sikker på når den ble til, og uansett hvor mye jeg firet på «overlevelse av sperm og forsinket egg» eller at egget skulle brukt lang tid på å feste seg etc. Så stemte det ikke med noe. Så jeg bare visste. Og i tillegg hadde jeg hatt en ekkel følelse hele den graviditeten. Følte meg «syk» fra begynnelsen. Med mye frostrier etc. Merkelig. Tenker og håper at jeg denne gangen har prosentene på min side :rolleyes: mistet jo når det var 3% sjanse siste, som endte i blodforgiftning, som det er veeeldig liten sjans for å få. Så mener selv at dette må gå bra - har troen :smiley-angelic003:angelic:
 
Ja det var ganske trist, verre enn jeg trodde det skulle være så tidlig. Jeg såg at den var mye mindre enn den skulle være, var sikker på når den ble til, og uansett hvor mye jeg firet på «overlevelse av sperm og forsinket egg» eller at egget skulle brukt lang tid på å feste seg etc. Så stemte det ikke med noe. Så jeg bare visste. Og i tillegg hadde jeg hatt en ekkel følelse hele den graviditeten. Følte meg «syk» fra begynnelsen. Med mye frostrier etc. Merkelig. Tenker og håper at jeg denne gangen har prosentene på min side :rolleyes: mistet jo når det var 3% sjanse siste, som endte i blodforgiftning, som det er veeeldig liten sjans for å få. Så mener selv at dette må gå bra - har troen :smiley-angelic003:angelic:
Takk for svar. Denne gangen skal det nok gå bra for deg❤️ Jeg var utrolig bekymret sist svangerskap. Det hadde gått bra med alle venninnene mine, så da tenkte jeg at da må jo jeg bli hun som mister. Var redd både før uke 12 og etter, selv om det var værst før. Begynte å blø i uke 10, men det var heldigvis ikke noe. Nå er. Jeg livredd av andre grunnet. Har hatt tre kjemiske på rad, så håper jeg slipper en til. Har bestemt meg for at jeg er gravid denne gangen, men derfor enda mer redd for å miste også:(:bag::banghead:
 
Takk for svar. Denne gangen skal det nok gå bra for deg❤️ Jeg var utrolig bekymret sist svangerskap. Det hadde gått bra med alle venninnene mine, så da tenkte jeg at da må jo jeg bli hun som mister. Var redd både før uke 12 og etter, selv om det var værst før. Begynte å blø i uke 10, men det var heldigvis ikke noe. Nå er. Jeg livredd av andre grunnet. Har hatt tre kjemiske på rad, så håper jeg slipper en til. Har bestemt meg for at jeg er gravid denne gangen, men derfor enda mer redd for å miste også:(:bag::banghead:
Vet du, d tenkte jeg også me første :playful::wacky: håper virkelig alt går bra med deg også denne gangen ❤️ 3 på rad høres tøft ut :( Jeg kjenner ikke så godt til kjemisk, hvordan oppdager man det?
 
Vet du, d tenkte jeg også me første :playful::wacky: håper virkelig alt går bra med deg også denne gangen ❤️ 3 på rad høres tøft ut :( Jeg kjenner ikke så godt til kjemisk, hvordan oppdager man det?
Takk ❤️ Jeg hadde en del symptomer og tok en test. En av gangene ble testene svakere allerede dagen etter, de to andre var det stigning en dag. Oppdaget fra 12-14 dpo og begynte å blø noen dager senere. Kjemisk er at du aborterer før man kan se det på ultralyd, 5+0 tror jeg.
 
Takk ❤️ Jeg hadde en del symptomer og tok en test. En av gangene ble testene svakere allerede dagen etter, de to andre var det stigning en dag. Oppdaget fra 12-14 dpo og begynte å blø noen dager senere. Kjemisk er at du aborterer før man kan se det på ultralyd, 5+0 tror jeg.
Men det positive er vel at så lenge du kommer over 5+0 så burde den faren være over sant? Da må vi bare bekymre oss for alt det andre :playful: Men veit du, jeg har troen på at det ordner seg for oss denne gangen :happy:
 
Back
Topp