Tidlig ultralyd

Siigmitz

mom2be
Januarlykke 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Skal dere? Og evt når?
 
Jeg tenker å bestille til en gang i uke 7, slik at hjerteslagene kan høres. Jeg har risikosvangerskap pga diabetes type 1, så det kan hende jeg får henvisning til tul uansett.
 
Kunne godt tenke meg det, men mulig det ikke blir før uke 11-12
 
Jeg har bestilt når jeg er 8+1, om alt er bra da så tror jeg at jeg skal klare å slå meg til ro med at det blir baby! 24 Juni, så gøy å ha noe å glede meg til som ikke er sååå lenge til ;)
 
Ja. Jeg har lyst til å unne meg én TUL. Og har egentlig bestilt en i uke 9+3. Men nå sitter jeg og tenker, fader, hvis jeg venter to uker til så får jeg vite SÅ mye mer og man kan faktisk undersøke organene...

Sier til meg selv at ultralyden kommer ikke til å gjøre noe fra eller til når det gjelder utfallet uansett, så kanskje jeg skal prøve å holde meg til uke 12?? Det var en skikkelig bra opplevelse i uke 12 sist jeg var gravid...

Alle ultralyder jeg har vært på FØR uke 12 har jo vært fine iom at jeg har sett hjertelyden, men for 1300 kroner har jeg egentlig lyst på mer valuta for pengene enn «bare» å se hjerteslagene.

jeg prøver å jobbe med meg selv slik at jeg kanskje greier å tenke at hvis jeg venter så er det MYE penger spart og en VELDIG kjekk opplevelse på ul!

men da har jeg igjen to valg... ultralydjordmor i uke 12, eller gynekolog i uke 12? Jeg hadde en super opplevelse til jordmor i uke 12 sist.

jeg har også en angelsound så etterhvert kan jeg kanskje være heldig å finne hjertelyd med den og dermed bli beroliget på hjerteslag uten å betale 1300kr!
Dette ble litt av et innlegg. Er litt ambivalent, men kjenner at jeg har lyst til å holde meg til uke 12!!!
 
Ja. Jeg har lyst til å unne meg én TUL. Og har egentlig bestilt en i uke 9+3. Men nå sitter jeg og tenker, fader, hvis jeg venter to uker til så får jeg vite SÅ mye mer og man kan faktisk undersøke organene...

Sier til meg selv at ultralyden kommer ikke til å gjøre noe fra eller til når det gjelder utfallet uansett, så kanskje jeg skal prøve å holde meg til uke 12?? Det var en skikkelig bra opplevelse i uke 12 sist jeg var gravid...

Alle ultralyder jeg har vært på FØR uke 12 har jo vært fine iom at jeg har sett hjertelyden, men for 1300 kroner har jeg egentlig lyst på mer valuta for pengene enn «bare» å se hjerteslagene.

jeg prøver å jobbe med meg selv slik at jeg kanskje greier å tenke at hvis jeg venter så er det MYE penger spart og en VELDIG kjekk opplevelse på ul!

men da har jeg igjen to valg... ultralydjordmor i uke 12, eller gynekolog i uke 12? Jeg hadde en super opplevelse til jordmor i uke 12 sist.

jeg har også en angelsound så etterhvert kan jeg kanskje være heldig å finne hjertelyd med den og dermed bli beroliget på hjerteslag uten å betale 1300kr!
Dette ble litt av et innlegg. Er litt ambivalent, men kjenner at jeg har lyst til å holde meg til uke 12!!!
Dette var ihvertfall veldig informativt for meg, så jeg setter pris på det lange innlegget. Var ikke klar over hvor mye mer man kan se hvis man venter litt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt tul en gang i uke 7, pga hjertelyden. Men hvis jeg kan vente bare litt til og se mer, så må jeg revurdere :)
 
Ja. Jeg har lyst til å unne meg én TUL. Og har egentlig bestilt en i uke 9+3. Men nå sitter jeg og tenker, fader, hvis jeg venter to uker til så får jeg vite SÅ mye mer og man kan faktisk undersøke organene...

Sier til meg selv at ultralyden kommer ikke til å gjøre noe fra eller til når det gjelder utfallet uansett, så kanskje jeg skal prøve å holde meg til uke 12?? Det var en skikkelig bra opplevelse i uke 12 sist jeg var gravid...

Alle ultralyder jeg har vært på FØR uke 12 har jo vært fine iom at jeg har sett hjertelyden, men for 1300 kroner har jeg egentlig lyst på mer valuta for pengene enn «bare» å se hjerteslagene.

jeg prøver å jobbe med meg selv slik at jeg kanskje greier å tenke at hvis jeg venter så er det MYE penger spart og en VELDIG kjekk opplevelse på ul!

men da har jeg igjen to valg... ultralydjordmor i uke 12, eller gynekolog i uke 12? Jeg hadde en super opplevelse til jordmor i uke 12 sist.

jeg har også en angelsound så etterhvert kan jeg kanskje være heldig å finne hjertelyd med den og dermed bli beroliget på hjerteslag uten å betale 1300kr!
Dette ble litt av et innlegg. Er litt ambivalent, men kjenner at jeg har lyst til å holde meg til uke 12!!!
Litt samme jeg tenker, har lest man kan se mye mer hvis man venter til rundt uke 12.. Mer valuta for pengene :hungry: Men er selvfølgelig fristende å få hørt hjerteslag før det.. :rolleyes:
 
Dette var ihvertfall veldig informativt for meg, så jeg setter pris på det lange innlegget. Var ikke klar over hvor mye mer man kan se hvis man venter litt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt tul en gang i uke 7, pga hjertelyden. Men hvis jeg kan vente bare litt til og se mer, så må jeg revurdere :)

Litt samme jeg tenker, har lest man kan se mye mer hvis man venter til rundt uke 12.. Mer valuta for pengene :hungry: Men er selvfølgelig fristende å få hørt hjerteslag før det.. :rolleyes:


Fra en som har vært på maaange ultralyder fra uke 5 og utover : har dere kun råd til en ultralyd, vent til uke 12-13. Fantastisk tid å se UL.

Jeg skal også en i uke 8 for å forhåpentligvis se hjerteslag. Men jeg har mistet i MA før, så jeg trenger å vite at det lever. :) men man får ikke sett så mye mer enn det :)

Så har man råd til 2, ville jeg tatt en i uke 8 og en i uke 12/13.
 
Jeg har fått 6+2 pga flere tidligere SA. Synes det er litt vel tidlig, så prøver å forberede meg på at jeg ikke får se hjertet. Og heller bli positivt overrasket om det faktisk er synlig hjertebank!
Om det ikke er det, håper jeg at jeg får en ny 1 uke senere. Hvis ikke har jeg bestilt en privat 2 uker senere. Utsetter den til uke 10+0 om alt ser grei ut 6+2. Har mistet før uke 10 de andre gangene så må ha en i uke 10 å se om alt går fint!

blir nok enda flere før OUL
 
Vi hadde tenkt i uke 10, men innser at vi er på sommerferie :glasses9
Blir sikkert i uke 12 :)
 
Dette er min første graviditet (foruten tidlig SA i august 2019), så jeg har bestilt tul 23.juni. Da er jeg nesten 8 uker på vei tror jeg. Synes det er så spennende, og vil få med meg så mye som mulig :Heartpink Jeg er også veldig engstelig av meg, så jeg tror det kan hjelpe meg til å slappe mer av om jeg kan få en bekreftelse på at det ser bra ut!
 
Dette var ihvertfall veldig informativt for meg, så jeg setter pris på det lange innlegget. Var ikke klar over hvor mye mer man kan se hvis man venter litt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt tul en gang i uke 7, pga hjertelyden. Men hvis jeg kan vente bare litt til og se mer, så må jeg revurdere :)

Google 7 week scan og 12 week scan så ser du at det er ganske vesentlig forskjell på de fem ukene. Når baby er 12 uker er den jo "fiks ferdig" med 10 fingre og tær osv. Ting skal "bare" utvikles og modnes og vokse.

Jeg greier ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil men det er iallfall helt magisk i uke 12.
 
Stemmer det at ultralyd rundt uke 12 er utvendig? Mener å ha lest det et sted..
 
Stemmer det at ultralyd rundt uke 12 er utvendig? Mener å ha lest det et sted..
Jepp! Aldri opplevd noe annet etter uke 12 (inkludert uke 12+2 forrige svangerskap).
 
Stemmer det at ultralyd rundt uke 12 er utvendig? Mener å ha lest det et sted..
Sniker
Jeg fikk begge deler i uke 12 da jeg fikk beskjed om at vi fikk mye bedre bilder ved å ta innvendig. Prøvde utvendig først. Jeg er overvektig da.
 
Tenker at jeg venter til OUL. Har ikke hatt problemer tidligere, så ser ikke helt vitsen med TUL. Men jeg vil bestille 3D i rundt uke 26. Hadde i uke 26 eller 27 forrige gang, det var så gøy å se.
 
Sniker
Jeg fikk begge deler i uke 12 da jeg fikk beskjed om at vi fikk mye bedre bilder ved å ta innvendig. Prøvde utvendig først. Jeg er overvektig da.
Godt poeng! Jeg er slank så hun påpekte at jeg «ga» veldig fine bilder :)
 
Back
Topp