Tidlig ultralyd?

trashpanda

Betatt av forumet
Januarlykke 2020
Noen som skal på tidlig ultralyd ? i såfall når og hvor langt er du på vei da? :D
 
Jeg regner med at jeg skal inn på tidlig ul, blir sikkert uke 8 siden de kan se hjertet da.
Var i uke 8 han ville ha meg inn i forrige svangerskap.
Får tidlig oppfølging pga tidligere aborter og svangerskap utenfor livmoren, i tillegg så har jeg konisert livmorhalsen.
Måtte fjerne ene egglederen, så er veldig redd for den jeg har igjen.
 
Jeg vil gjerne det! Tenker også uke 8. Vil gjerne se hjertet så tidlig som mulig. Mammehjertet trenger å se babyhjertet. :Heartred Brukte jeg nettopp ordet Mamma? :schocked028 :happy090 Det er mulig mannen min er borte uke 8 og 9. Da tror jeg vi venter til uke 10. Kanskje lite å e i uke 7?
 
Jeg vil gjerne det! Tenker også uke 8. Vil gjerne se hjertet så tidlig som mulig. Mammehjertet trenger å se babyhjertet. :Heartred Brukte jeg nettopp ordet Mamma? :schocked028 :happy090 Det er mulig mannen min er borte uke 8 og 9. Da tror jeg vi venter til uke 10. Kanskje lite å e i uke 7?
Du kan kanskje se det i uke 7, men enda mer sannsynlig i uke 8 slik jeg forstod det.
Jeg fikk også beskjed om at hvis du ser at hjertet slår så kan du senke skuldrene litt fordi da er sjansene for spontanabort mye mindre.
 
Ja, et par regner jeg med. Ene rundt uke 12, andre vet jeg ikke helt. Må få henvisning da jeg er litt usikker på termin pga mensen aldri kom tilbake etter forrige fødsel. Vet sånn ca hvor langt jeg er på vei da, men greit å få fastsatt noe. Blir muligens rundt uke 7-8 det kanskje.
 
Jeg tenker også rundt uke 8. Fikk det sist i og med at de trodde at jeg drev og spontanaborterte, men har en 2 åring nå som ikke er enig i det legen trodde :)
 
Har allerede fikset tid i uke 10 :rolleyes: liker 0 vite helt hundre prosent at det er liv. Og å vente til uke 18-20 er alt for lenge!!
 
Jeg skal vente litt før jeg bestiller time, men tenker rundt uke 8 i første omgang. Skal prøve å få det offentlig, så jeg slipper å betale :p er såååå dyrt.

Kommer også til p investere i en doppler, eller låne av noen. Hadde det med min første, og det var sååå beroligende å kunne høre hjertet slå hver gsng jeg ble bekymret!
 
Kjenner at jeg har mer og mer lyst på tul! Hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle det, men kjenner at det blir vanskelig å vente nå siden tiden går såååå saaaaakte! :hilarious:
 
Jeg tenker å bestille time hos fastlegen min på mandag, da er jeg 5+0, og be han vurdere når han vil ha meg inn. Så bestiller jeg TUL etter jeg har vært der. Jeg må reise et stykke for å ta UL, så greit å få bestilt det fort egentlig! Men venter til etter legevisitten.
 
Bestiller dere tul privat eller prøver setene få det igjennom legen? Hvordan da isåfall?
 
Da er jeg 7+5, tør ikke bestille allerede nå jeg :eek: jeg Må vente et par tre uker til minst før jeg tør å bestille.
Bestilte på nettet, kan avbestille på nettet 1 døgn før, så hvis det er skjer noe får jeg bare avbestille. Jeg drar på ferie den dagen, så vil gjerne vite om det er liv før vi drar dit :love017
 
Bestilte på nettet, kan avbestille på nettet 1 døgn før, så hvis det er skjer noe får jeg bare avbestille. Jeg drar på ferie den dagen, så vil gjerne vite om det er liv før vi drar dit :love017
Så kjekt! Ja, det skjønner jeg godt at du vil :)
 
Jeg skal en gang mellom uke 6-8 pga jeg tidligere har hatt svangerskap utenfor livmoren..

Blir noen tøffe uker før jeg vet at det sitter på rett sted:(
 
Jeg skal så snart jeg får time på sykehuset. Må først få time hos legen for å få henvisning. Får det pga jeg mista i uke 24 første gang, så da blir det jevnlige ultralyder helt til slutten. Først bare for å gi meg litt sjelefred, og så for å både følge med på vekst og blodgjennomstrømmingen til morkake og sånt. Mista pga morkakesvikt.

Regner med jeg får time rundt uke 7-8 første gang kanskje. Er også litt usikker på termin da jeg ikke har mens å gå ut fra, ble gravid på første EL etter fødsel.
 
Jeg var hos fastlegen igår og ble henvist til gyn. Regner med å få ul mellom uke 7 og 8. Så senere blir vi sent til genetikken på Riksen for å finne ut videre plan for fosterdiagnostikk. Har totalt 5 SA/MA og 1 senabort i uke 17 grunnet kromosom feil på baby. Så nå kjenner jeg ikke på lykke over å få positiv test, kun frykt. Selv om jeg har brukt nesten 2 år på å bli gravid nå etter siste graviditet. Vært prøver i nesten 4 år.
 
Back
Topp