Tidlig ultralyd

Er med i en studie i Bergen, så får ul hyppig gjennom hele svangerskapet:) Første blir 7+5!

Blir TUL denne gangen ja. Vet ikke nøyaktig når enda, har bestilt meg time til legen når jeg er 5+0 og håper på å få henvisning på bakgrunn av BO sist. Håper på en TUL mellom 6+0 og 8+0, og så blir det nok en til like før jul, når jeg har bikket 9+0. Hvis alt da er bra, deler vi nyheten med familien i jula.

Skal på tul. Gyn sa han ville gi tett oppfølging ved neste graviditet, men jeg lurer på om henvisningen fra legen (fra tidligere svangerskap i august) fortsatt gjelder? Noen som vet? Jeg innbiller meg at jeg har hørt at de gjelder ett år av gangen?

Hei! Er det noen av Juli gruppen som har vert på tidlig ultralyd allerede?
Jeg skal på Torsdag, og er da 6+3. Har eit håp om å få se et hjerte ❤️ Er blitt gravid med prøverør, så vi vet nøyaktig befruktningsdato Noen med erfaring fra TUL rundt denne tiden?

Var også på ultralyd forrige uke, 5+3 og da såg vi plommesekken. Men hører mange som har sett fostersekken rundt denne tiden. Hva er det?

Skal på tul rundt uke 7, får høre med de eksakt dag når jeg ringer inn positiv test i morgen :)
Har vært rundt denne tiden med begge jeg har fra før, og det var hjerteaktivitet. Så plommesekken godt ja, men klarte ikke å skille utfostersekken. Fostersekken er det fosteret skal ligge i. Kalles amniohulen. Du kan se to hulrom på hver side av fosteranlegget. Det ene er plommesekken og det andre blir fostersekken. Legger ved en illustrasjon funnet på nett :)
7C923A8A-7DBB-4B82-8194-D6AE8C454A49.jpeg

Blir tidlig ultralyd her også. :) ska ringe legen imorra. Håper å få time kjapt.

Skal om2 dager. Gruer meg pga tidligere erfaringer :/

Skal på tul rundt uke 7, får høre med de eksakt dag når jeg ringer inn positiv test i morgen :)
Har vært rundt denne tiden med begge jeg har fra før, og det var hjerteaktivitet. Så plommesekken godt ja, men klarte ikke å skille utfostersekken. Fostersekken er det fosteret skal ligge i. Kalles amniohulen. Du kan se to hulrom på hver side av fosteranlegget. Det ene er plommesekken og det andre blir fostersekken. Legger ved en illustrasjon funnet på nett :)
Vis vedlegget 280353
Tusen takk for svar!
Ultralyden gikk fint, og vi fikk for første gang etter 4 år med prøving se et ❤️ Som slo. Helt fantastisk følelse Nå krysser vi det vi har for at det skal holde hele vegen!

Skal på tul. Gyn sa han ville gi tett oppfølging ved neste graviditet, men jeg lurer på om henvisningen fra legen (fra tidligere svangerskap i august) fortsatt gjelder? Noen som vet? Jeg innbiller meg at jeg har hørt at de gjelder ett år av gangen?
Den skulle gjelde ☺️ Har gjort det samme selv

Vi drarnok nærmere 11 uker tror jeg. Bare for å sjekke i forkant av 12 uker.

Tusen takk for svar!
Ultralyden gikk fint, og vi fikk for første gang etter 4 år med prøving se et ❤️ Som slo. Helt fantastisk følelse Nå krysser vi det vi har for at det skal holde hele vegen!
Så herlig❤️❤️ :) Gratulerer så mye :)

Kommer til å ta en ul i uke 11 som er rundt 15 desember.
Mistenker jeg ryker på en til før det, men ikke noe planlagt ennå.

Var på tidlig ul idag. Da jeg ila natten har hatt endel stikkinger på høyre side. Er jo som sagt en risiko for meg at det blir svangerskap utenfor livmoren. Kunne ikke se noe annet enn en liten strek i livmoren som hun ikke kunne si var et foster. Skal igjen om en uke og måle hcg. Er nok ganske tidlig enda. Hcg på 1300 idag

Tidsregningen her om dagen; 3uker på jobb (to alternative uker som mest sannsynlig går fort) før en uke ferie og så er det UL. "Bare" 28dager igjen:nailbiting:

Var på tidlig ul idag. Da jeg ila natten har hatt endel stikkinger på høyre side. Er jo som sagt en risiko for meg at det blir svangerskap utenfor livmoren. Kunne ikke se noe annet enn en liten strek i livmoren som hun ikke kunne si var et foster. Skal igjen om en uke og måle hcg. Er nok ganske tidlig enda. Hcg på 1300 idag
Veldig lite som skal til ja. Noen dager fra eller til gjør en stor forskjell. Hvor langt er du på vei nå?

Back
Topp