Tidlig ultralyd

Ringer til legen om en uke og to. Prøve og få meg en ultralyd. Siden jeg har en ma og en sa bak meg. Men det sies at du skal miste 3 ganger før du har krav på ultralyd? Ellers går jeg bare privat. Men kjipe penger hvis jeg kan slippe og betale.
 
Skal ha tidlig Ul i uke 12. Pga hjertefeil på jenta vi mistet tidlig i år.
 
Jeg skal til ultralyd i uke 7, pga assistert befruktning.
 
Det blir nok en tidlig ultralyd eller to slik som sist gang. Jeg blør en del pga sensitiv og lettblødende livmorhals. Men når vet jeg ikke enda. Har ikke snakka med legen enda :p
 
Fastlegen min har ultralydapparat og han liker å bruke det, så det spørs om jeg skal høre om å få komme en tur til han. :D
 
Blir nokk tidlig ul her au som vanleg. Dette fordi at mine svangerskap blir bergna som risiko svangerskap, pga at eg har protein c og s mangel (vil sei at eg har litt tjukkere blod, og pga dette lettere for å få blodpropp) og må gå på blodfortynnande... får ein del ekstra ul og sjekk pga dette. Heilt grett for meg;-)
 
Skal til legen imorgen, da mitt forrige svangerskap var utenfor livmoren. Blir tett fulgt opp nå i starten, for å se at dette svangerskapet er i livmoren. Så, regner med jeg blir henvist til sykehuset av legen for å få en tidlig utralyd. Krysser fingrene for at det blir et normalt svangerskap denne gangen :)
 
Dette er et ganske ømt tema, men dere som ikke skal ha tidlig UL pga. medisinske grunner: ønsker dere dette for å forsikre dere om at barnet er friskt? Eller er det mer for at det er koselig med en "sniktitt"?

For min egen del så ønsker jeg dette for å tidligst mulig vite at jeg bærer på et friskt barn. Vi har diskutert dette sammen og er enige om hvordan vi forholder oss til ev. negative funn. Skulle vi, Gud forby, få vite at jeg bærer på et barn som ikke er levedyktig utenfor livmor så ønsker jeg å vite dette før jeg har kommet så langt som uke 18.
Jeg synes det er en mulighet alle burde fått, på samme måte som i våre naboland.
 
Dette er et ganske ømt tema, men dere som ikke skal ha tidlig UL pga. medisinske grunner: ønsker dere dette for å forsikre dere om at barnet er friskt? Eller er det mer for at det er koselig med en "sniktitt"?

For min egen del så ønsker jeg dette for å tidligst mulig vite at jeg bærer på et friskt barn. Vi har diskutert dette sammen og er enige om hvordan vi forholder oss til ev. negative funn. Skulle vi, Gud forby, få vite at jeg bærer på et barn som ikke er levedyktig utenfor livmor så ønsker jeg å vite dette før jeg har kommet så langt som uke 18.
Jeg synes det er en mulighet alle burde fått, på samme måte som i våre naboland.
Jeg får det pga at det er assistert befruktning og da vil dem se at det ligger riktig og at alt er bra.
Jeg kommer også til å få tett oppfølging pga at jeg har diabetes så jeg har ett risiko svangerskap.
 
Dette er et ganske ømt tema, men dere som ikke skal ha tidlig UL pga. medisinske grunner: ønsker dere dette for å forsikre dere om at barnet er friskt? Eller er det mer for at det er koselig med en "sniktitt"?

For min egen del så ønsker jeg dette for å tidligst mulig vite at jeg bærer på et friskt barn. Vi har diskutert dette sammen og er enige om hvordan vi forholder oss til ev. negative funn. Skulle vi, Gud forby, få vite at jeg bærer på et barn som ikke er levedyktig utenfor livmor så ønsker jeg å vite dette før jeg har kommet så langt som uke 18.
Jeg synes det er en mulighet alle burde fått, på samme måte som i våre naboland.

Sniktitt nå i uke 6. Har gått til gynekolog pga vanskeligheter å bli gravid denne gangen, så får en liten kikk hos han nå før jeg skal fortsette med vanlig oppfølging hos fastlege. Mulig vi tar en ul i uke 12 og for å se om alt er bra, og også om babyen er frisk, altså at den er levedyktig. Downs syndrom går under levedyktig for meg :)
 
Jeg ønsker og ta ultralyd i uke 12 for å se om fosteret er levedyktig og evt om det er flere der inne, da jeg har tviliinger i nærmeste familie. Kunne tenkt meg og tatt en før og, men har lest flere plasser at UL kan være en risikofaktor for spiren (den blir oppvarmet om det ikke gjøres riktig) og bør kun utføres når det er medisinsk nødvendig så venter til uke 12.
 
Dette er et ganske ømt tema, men dere som ikke skal ha tidlig UL pga. medisinske grunner: ønsker dere dette for å forsikre dere om at barnet er friskt? Eller er det mer for at det er koselig med en "sniktitt"?

For min egen del så ønsker jeg dette for å tidligst mulig vite at jeg bærer på et friskt barn. Vi har diskutert dette sammen og er enige om hvordan vi forholder oss til ev. negative funn. Skulle vi, Gud forby, få vite at jeg bærer på et barn som ikke er levedyktig utenfor livmor så ønsker jeg å vite dette før jeg har kommet så langt som uke 18.
Jeg synes det er en mulighet alle burde fått, på samme måte som i våre naboland.
Har hatt ma og en sa så derfor vil jeg ha tidlig ultralyd .
 
Forrige gang hadde jeg tidlig ul privat i uke 11/12, det tenker jeg nå også.

Men jeg er fortsatt der at jeg ikke tør å glede meg for mye, så jeg har egentlig ikke tenkt så mye på.
 
Dette er et ganske ømt tema, men dere som ikke skal ha tidlig UL pga. medisinske grunner: ønsker dere dette for å forsikre dere om at barnet er friskt? Eller er det mer for at det er koselig med en "sniktitt"?

For min egen del så ønsker jeg dette for å tidligst mulig vite at jeg bærer på et friskt barn. Vi har diskutert dette sammen og er enige om hvordan vi forholder oss til ev. negative funn. Skulle vi, Gud forby, få vite at jeg bærer på et barn som ikke er levedyktig utenfor livmor så ønsker jeg å vite dette før jeg har kommet så langt som uke 18.
Jeg synes det er en mulighet alle burde fått, på samme måte som i våre naboland.
Vi tenker sånn som deg. Vil gjerne se at alt er i orden, om det ikke skulle være det så får vi ta stilling til det da.
 
Jeg vil ha tidlig ultralyd :) tenkte rundt 12 uker på vei. Sistgang gikk jeg gravid i tyrkia. Og der fikk vi ultralyd på hver legetime. Betalte ca 100 kr hver gang... Vi fikk se og høre hjertet allerede i uke 6, og fikk ofte ultralyder. Syns det er mye mer betryggende enn bare en i norge :O Skjønner ikke de som klarer seg med bare en :p Eneste grunn jeg vil ha det er for å se om alt er bra og fordi det er betryggende og spennende :)
 
Jeg skal på sykehuse for UL på onsdag. Noen som vet om tidlig utralyd (er 7+1 idag) er innvendig eller utvendig? :)
 
Jeg skal på sykehuse for UL på onsdag. Noen som vet om tidlig utralyd (er 7+1 idag) er innvendig eller utvendig? :)
Jeg tok utvendig når jeg var like langt forrige gang:) de sa de ville prøve me utvendig først, så ta innvendig om de ikke fikk noe frem :)
Men vet om mange som bare får innvendig ul så tidlig!
 
Back
Topp